Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-07-16 12:43:07 följande:
    Här är det svettigt värre med! Duschade imorse och efter att ha krånglat på mig bh:n rann svettet för fullt igen!
    Det hjäler knappt att duscha längre. Jag får sånna eftersvettningar när jag duschat så man känner sig ju inte direkt fräsch. Man kanske ska börja duscha i kallvatten?
    Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Har inte vart inne så mycket här nu i helgen, har haft fullt upp med födelsedagskalas för sonen både igår och idag. Han är nog nöjd med helgen i alla fall tror jag.

Imorgon går jag in i v.23 ska försöka ta en magbild då. Är mycket sämre på det denna gången än förra gången. Min mage är bra mycket större den här gången än förra gången och då var den inte liten heller direkt så vi får väll se vart detta slutar.

Träffade en gammal klasskompis igår på stan också som visade sig vara gravid och beräknad till 13 november. Lite kul, man kanske kan få upp kontakten igen, vem vet. Vi gick i samma klass från 1:an till 9:an.

• popcornplaya

Jag ska också fixa till min mage när jag är klar med barnafödande. Blir nog även ett bröstlyft också, vill kunna gå omkring i kläder utan bh igen som man kunde förr Tungan ute

• popcornplaya

Jag hade inte velat vara utan min sambos stöd för allt i världen och det är ju hans barn också. Men om det ofrivilligt blev så att han inte kunde vara med så hade jag nog gjort det själv. Har ju gjort det en gång tidigare så man vet ju lite mer vad man ger sig in i.

• popcornplaya

Hej alla, här sitter jag helt själv och klarvaken. Jag vaknade strax innan 8 men min lilla son han sover fortfarande. Hlest sjukt! Såhär länge brukar han då inte sova. Men nu ska jag nog gå in och väcka honom för annars blir hela dagens rutiner knas och  vi har lite planer idag.

Min sambos sista jobbvecka nu innan semestern, ska bli sååå gött att få ha honom hemma hos oss sedan. Men dom kör hårt med dom nu det sista, beordrad övertid idag tills på torsdag så han får jobba från 6:30-18:06. Trist för då hinner han i princip bara säga godnatt till Philip.

• popcornplaya

Phu, har precis vart ute med sonen en sväng på lekplatsen. Är sjukt varmt ute, svettas ju som en gris. Inte så trevligt. Känner mig höggravid ungefär. Hur ska det gå sen när man verkligen är höggravid? Fast då är det ju lite svalare i och för sig. Längtar ihjäl mig till nästa vecka när sambon har semester och man kan få lite avlastning.

• popcornplaya

Nu ska jag väcka sonen från hans middagslur så ska vi träffa upp min mamma och gå runt och kolla på lite underkläder till bröllopet. Är ju mindre än 3 veckor kvar tills jag gifter mig nu, helt sjukt faktiskt.

• popcornplaya
    tessiej skrev 2010-07-20 13:05:29 följande:
    Du hinner bara blunda så har dessa 3 veckor sprungit iväg och den stora dagen är här :) hoppas du hittar några underkläder. Var det svårt att hitta en klänning som passar när man är gravid?

Jag hittade underkläder rätt snabbt, nästan 800 gick det kalaset på. Sen hittade jag skor också. Lågskor, kommer inte kunna gå i nått med klack.

Klänning kommer min syrra sy upp så det ska nog gå bra även med magen. Blir antagligen empirskärning och det är rätt tacksammt.

• popcornplaya
    Bebis050810 skrev 2010-07-20 13:38:33 följande:
    Spännande!! hur blir bröllopet... stort eller litet? kyrkligt eller inte?
    Du kanske har berättat innan med det har jag glömt Drömmer
    Det blir kyrkligt bröllop med fest efteråt, blir väll ca 55 gäster. Blir väll inte världens mest påkostade bröllop men inte direkt billigt heller, lite mitt emellan sådär. Bröllopsfesten kommer hållas i en ombygd loge där dom byggt dansgolv och bar och en övervåning. Jättemysig lokal verkligen.
  • popcornplaya
    PetraHelena skrev 2010-07-20 13:00:32 följande:

Hej vecka 23 är jag i!

Har mått bättre om jag ska vara ärlig!
    huvudvärk och en ryggvärk som verkligen är en pain in the ass! Känner mej fet och ful och kommer inte i varken badkläder eller något snyggt och jobbar hela sommaren non-stop.

ska träffa ryggdoktorn imorgon och hoppas han kan knäcka till den, men är ärligt talat skeptisk.

Smärta i ben och höften förekommer också och är trött på att gnälla och sitta inne hela sommaren, vill kunna njuta! En flytt är på gång också, stress och vill hitta lägenhet i god tid före förlossningen och det finns inga ute..
    stress stress och ständig värk, varför kan jag inte få leva livet normalt som er andra?

Är iallafall att allt gick smärtfritt fram till v 20, inga kräkningar ryggvärk eller någonting drygt faktiskt.
    Känns som om jag klivit in i den värre delen av graviditeten och it kills me..

här är min v 23 mage. delar med mej liksom ni andra.
    Kram på er
    Ryggvärk, foglossning är du inte ensam om direkt att ha. Och om man ser på din bild så är du inte direkt i fetaste laget, här har du en som redan gått upp 11kg. Där kan man börja snacka. Vet inte direkt om vi andra lever livet normalt, vad nu normalt är. Vi har alla våra krämpor och små problem.

Föresten om det är foglossning som orsakar dina smärtor i ryggen så hjälper det inte att gå till kiropraktor, är inget som kan knäckas till rätta igen. Bara att le och bita ihop.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2