Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-11-13 21:37:14 följande:
    vilken skillnad nu när man fått 3e barnet. innan hade man ju knappt internet o facebook fanns ju inte ens så nu denna gången har alla sett bilder o så genom facebook, mms osv. så nu hör knappt folk av sig längre. lite tråkigt faktiskt....
    o en gammal barndomsvän som jag känt sen jag var 4-5 år gammal har skrivit grattis på facebook o sen har hon inte hört av sig.... känner mig faktiskt rätt besviken på henne. att få barn e ju en jättestor händelse!
    Ja är man gamla o nära vänner förväntar man att höra mer än ett grattis via fb!

Annizsj: men gud så söt han är Viggo! Och vilken fin mage
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-13 21:43:42 följande:
    men så tycker jag att de flesta "vänner" gör. de har stillat sin nyfikenhet genom fotona o sen bryr dom inte om att höra av sig. men henne har jag kännt så länge så jag tycker det e lite taskigt faktiskt.
    tycker inte du att folk hör av sig mindre nu när facebook finns?
    Jag har bara en jättenära vän som har fb och vi brukar talas vid varje vecka. 
  • frukarlssonn

Popcorn: vad underbart!! Hon är så söt er lilla flicka!! Jättevackert namn har hon fått också

• frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-11-14 10:00:40 följande:
    haha.. nu hände nått.. om jag får vara äcklig så kom en stor snorbobba av slemproppen nu..
    Har lustigt ont i ena benet med.. växtvärkslikande.. skumt.. Kan vara nått farligt? någon av er som haft så?
    Oj nu verka de hända grejer Skrattande Ingen aning om värken i benet.
  • frukarlssonn

Vid min första fl hjälpte sambon mig mkt med lustgasen, annars gick jag in i mig själv och märkte inte direkt att han va där alla ggr. Denna gång skötte jag gasen rätt mkt själv men sambon va grym på att peppa mig och han betydde jättemkt!

• frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-14 11:10:43 följande:
    bebis, rosen, taniko; tack! ja jag måste ju ha mumin som första eftersom sambon är från finland *fniss* men guuud va man längtar nu när man ser den där sängen hela tiden haha.. kanske inte var så smart att sätta ihop den ännu haha.. sambon som annars är ganska tyst med kommentarer har oxå flera gånger sagt; "nu fattas bara bäbisen däri" Hjärta

popcorn; kul att höra ifrån dig! har ju varken läst din blogg eller har dig på fb! bilderna du la ut är bara helt underbara!! hon är så himla söt! o så ett plus för jag älskar hello kitty hihi
    sen måste jag fråga.. vart kommer ni ifrån? tycker att jag känner igen din sambo/man :-Ojag brukar känna det efter att jag fått en förvärk.. då blir jag helt matt i benen och det sticker o kliar

tror inte det är nåt farligt.. men förstår din fråga, för just nu har man en tendens att känna ALLT som händer i kroppen!
    Kul, varifrån Finland är han? Mina föräldrar är därifrån Olivia fick en mumin såklart när släkten va här i somras
  • frukarlssonn

Jag har åkpåse i vagnen och gallerfilt i sängen, inget täcke

HelenC: här luktade oxå navelstumpen apa! Fattade inte först va de va som började stinka... sen trodde jag de började bli infekterat eller nåt, Olivias navelstump luktade aldrig och den satt kvar rätt länge, ett par veckor har jag för mig.

• frukarlssonn

Freja sover faktiskt hos mig även fast sängen står alldeles intill Jag liggammar o somnar alltid, Freja med. Sen vill hon helst sova med kinden mot min bröst, då sover hon mkt bättre och då får mamma sova med så så får det va ett tag

• frukarlssonn
    Kinne79 skrev 2010-11-14 14:26:12 följande:
    Planen är att ha spjälsängen som en sidovagn till min säng, alltså ena sidan har vi inte satt dit utan den ska stå tryckt mot min säng. Känns som ett bra mellanting så jag och mannen inte kan rulla på bebisen. Men man vet ju aldrig hur det blir det är bebisen som får bestämma. Jag har tänkt på det där med filtar runt, verkar vara en bra idé.
    Så va vår plan nu med men jag somnar ju jämt när jag ammar Så hon ligger alltid och ammar eller kinden tryckt mot mitt börst

Men gud va trist med däcken Annizsj
  • frukarlssonn
    sunflower79 skrev 2010-11-14 16:23:38 följande:
    han kommer från tampere (tammerfors), känner du till det? ja jag gillar mumin faktiskt.. vann en auktion på tradera med en urgullig body med stinky på hihi

det där med att bädda i sängen o vagnen.. kanske jag har tagit i lite väl men jag vet ju inte hur det ska vara.. är ju första gången Skäms men i sängen har jag en madrass med överdragslakan på, sen en bäddmadrass, ett kisskydd o sen ett lakan över... och sen ett täcke.. vi har iofs inte så varmt i vårt sovrum för jag är tokvarm på nätterna.. vad tror ni är det för mkt för bäbis?
    i vagnen har vi en madrass, kisskydd, lakan och åkpåse-locket.. o så overall på bäbis såklart och en filt ifall ifall...
    Jo det känner jag till Tror jag har släkt som bor där, är inte riktigt säker för hon flyttade dit ganska nyligen med sin man men jag tror det va dit hon flyttade
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2