Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma- förstår dig helt full!! min karl jobbar oxå mkt och när han väl är ledig tycker jag att han ska ägna den tiden åt barnen i första hand och åt mig/familjen. Hade han haft ett "normalt" jobb mån-fre 7-16 och lediga helger och semester i 5 veckor hade det varit en annan sak tycker jag, då hade han haft tid till egna intressen såsom köra motorcykel, åka o titta på maskiner osv.... men nu är han bonde och jobbar jämt! då får han faktiskt vara med oss när han väl är ledig en dag.
    Hade blivit asarg om han valt att hellre gå ut med polarna än vara med mig!

Kul för er som flyttar snart, det är så kul med nytt hus/lägenhet och man kan renovera som man själv vill! men jobbigt när man är gravid och dessutom har barn sen innan, det är ju mkt jobb med flytt o renovering och det blir mkt stök. Jag är så glad att vi fick flytta in i februari, vi hann flytta in och renovera färdigt innan bebis kommer. Nu har vi badrummet framför oss, som ska göras nu i höst! ska ha kakel o klinkers, byta allt där inne.
    Frågan är bara vilken färg vi ska ha på kakel......?? Blir iaf grått på golvet och vitt på väggarna, men sen vill jag ha nån annan liten accentfärg typ i duschen, bakom toan, men vilken?? turkos kanske.....
    sen vet jag inte om vi ska ha jättestora plattor på väggarna eller små små (inte mosaik då) men små... svårt! förslag?

Ang. namn: mina barn heter :
    Evelina Madeleine Madicken
    Alicia Fideli Madeleine
    Madeleine efter mig
    Blir det en tjej till så blir det nog Ottilia (om jag får som jag vill) hihi
    Ottilia Madeleine och så ett namn till, som går i stil med Madicken o Fideli, har bara inte hittat nåt kul än...
    en son: Carl  Isac Ossian. Carl efter min bortgångna pappa. (Jag vill helst Ossian i förnamn men det vill inte sambon, han säger att det inte är svenskt nog).
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 15/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

HelenC- Ja jag hade oxå velat träffa tjejen i fråga, klart man vill veta vem ens barn är med, leker med, sover med osv.... vem som ta hand om dem helt enkelt!! inte konstigt alls. Konstigt är att du inte fått träffa henne på 1 helt år! är hon aldrig där när du lämnar barnen?
    Känner du inte någon som känner henne? eller om hon har facebook så kanske du kan "se" lite vad det är för en tjej.
    Men hälsa på varandra o prata lite är viktigt tycker jag.
    Ser märker man väl på barnen om de trivs med "pappas nya tjej"

Jag var för 10 år sedan ihop med en kille som hade 2 barn sen innan, deras mamma träffade jag rätt ofta, inte så att vi pratade direkt, inte mer än vid lämningar. Hon fick träffa mig redan första veckan, det tyckte min kille var bra för oss alla. Vi var sen ihop i nästan 3 år till och från..... men nä, jag tyckte inte alls att det va kul att va tsm med en kille som hade barn sen innan. han var 11 äldre än mig, jag va 21 år när vi träffades, han 32 och barnen va 5 och 7. Jag blev för mkt kompis med dem från början sen var det svårt att få respekt, killen jag va ihop med va jätteknepig oxå!! skulle styra o ställa med allt och jag kom alltid som nr 4 i familjen, jag kände mig helt utanför. Lite OT men ville bara skriva o berätta.

• Bebis050810

Idag har jag köpt blutsaft, hoppas det hjälper mot min trötthet!! har även lånat en gjutjärnsstekpanna och ska få en gjutjärnsgryta av mormor med, så nu jäklar ska jag bli pigg HEHE

• Bebis050810

Jag blir 32 i nov och sambon är 27, (28 i jan)

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Grattis till Ebba på födelsedagen idag!  {#emotions_dlg.flower}

Trulsa- Jag har flera vänner som haft jättesvårt att bli gravida, massa utredningar o hormonbehandlingar mm.... men sen har 2:an kommit helt oplanerat! så det går nog oftast lättare andra, tredje ggn....
    En vän har en dotter på snart 7 år och de fick kämpa i 5 år för lillasyster som nu är 1 år och de är redan gravida igen! så det gick fort :)
    Hoppas det blir lätt för er oxå med nr 2.

Fasen vad ont jag hade uppe i bröstkorgen igår kväll, i mellangärdet o upp i ryggen långt upp, tror det va gaser jag hade i magen. gjorde mest ont när jag satt, sen när jag gick och la mig så släppte det av och jag somnade.
    Vad tror ni det kan ha varit? nån som haft mkt gaser i magen och fått ont där? jag va iofs inte speciellt pruttig..... men det va en obehaglig konstig diffus tryckande värk.

• Bebis050810

Maddie- ja då kanske det har med gasbildning att göra. får sen om det kommer tillbax... mkt obehagligt va det iaf!

Funderar även på om det kan bero på att jag stod o spände mig så mkt igår kväll med, vi va igår på en camping och det va svinkallt!! jag frös som en gris, det kanske va spänningar i bröstkorgen med som gjorde att det smärtade så.
    jag har ju så lågt blodtryck med så jag fryser jättelätt! kan tom frysa när det e varmt ute.

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-08-05 10:04:50 följande:
    Hur mycket har ni gått upp nu?
    Väger 61 kg nu och 54 kg innan grav. vid inskrivningen låg jag på 55 kg. så ja... 7 kg upp! vecka 25+2 idag.
  • Bebis050810
    Belavon skrev 2010-08-05 10:41:32 följande:
    Det kan vara gallsten om det strålar ut mot ryggen. Det är en molande värk som inte försvinner hur man än rör sig och försöker slappna av. Tydligen lättare för gravida att få det och ett tips är att inte ta värktabletter för då blir det värre i alla fall för mig. Men vi får hoppas att det bara var gaser, för det är ju lättare att bli av med :)

Vad jag börjar få mycket kommentarer om vad jag bör och inte bör göra nu när jag ser mer gravid ut. Även om det inte är något jag ber om att få råd om eller något ämne vi pratar om. Jag ska försöka lära mig att bara bita ihop och le och låta dem säga vad de vill.
    ja man vet aldrig, men jag tror inte att det va gallsten, men vem vet!? känner inget av det idag iaf, det släppte sen när jag fick lägga mig på kvällen. höll väl på i några timmar innan dess...
    jag tror iofs nu att det va för att jag frös så mkt och spände mig, så det blev typ som kramp.
  • Bebis050810

Helen: jag tycker att det går i perioder, vissa dagar är det full rulle och ibland mkt lugnt. känner dock varje dag iaf! mest när jag ligger ner i soffa/säng på kvällarna. men ibland är den lugn även då. Ja och då blir jag sååå nervös!!

Tänkt åka med familjen o barnen på Duran o Mollans sångshow i eftermiddag, men jag vet inte om jag orkar! har varit så trött o energilös nu i 4 dagar, är väl pga att järnvärdet sjunkit igen kan jag tro... då i mitten på sommaren var jag så pigg o full med energi och då låg värdet på 127. nu är det nere på 117 så kanske därför..... känns trist att inte åka dit med barnen, men vad gör man, man måste ju tänka på sin kropp med och att man ska orka med familjen! just nu är de ute och slår ensilage med pappa i traktorn
    alltid ska man få dåligt samvete när man inte riktigt är på g

• Bebis050810
    Kinne79 skrev 2010-08-05 10:04:50 följande:
    Börjar ni bli klara med inköp? Vi är så gott som klar förutom att vi inte har någon bil eller babyskydd. Hmm, två väldigt viktiga saker. Ingen av oss är bilintresserad så det blir aldrig att vi tar tag i det. Och babyskydd har vi sagt att vi fixar när det här med bil är ordnat.
    Vi kikar lite smått på nyare större bil, volvo XC90. men bara kollar mest...
    sen ska vi hyra babyskydd, det är smidigast, kostar 550 kr för en "klickstol"

Har massvis med kläder om det blir en tjej till! pojke ja då får jag handla massor istället
    har skickat efter lite nytt från HM och även köpt en jättesöt mössa o sparkdräkt på Lindex eller om det va KappAhl....
    Får väl kika över vad jag har för vinterkläder sen i mina kartonger, men det tar jag sen i sep-okt. då ska väl kläderna tvättas igen och strykas o fräschas till!

Kommer köpa en babysitter oxå för vår gamla är helt kass. annars har vi barnmatstol, babygym, gåstol, massor av filtar, gosedjur, leksaker, spjälsäng, skötbädd, ja allt det där bebisaktiga

Ska även köpa ett bäddset till vagnen, nåt sånt fint från babyproffsen, det är så gulliga med tummen, laban osv.....

Får väl skriva en lista senare. en "BB-väska lista" och en "bebisinköpslista"
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2