Inlägg från: min lukas |Visa alla inlägg
  • min lukas

BF November,2010 DEL 2

Det mesta vad det gäller storleken på barnet, livmodern och dyl skiljer sig extremt mellan de olika sidorna.

• min lukas

Större bröst är ju en bra biverkan!!!!
    Slippa hålla in magen är en annan!
    Man blir lite extra ompysslad, mina högstadieelever erbjuder sig helt plötsligt att bära saker åt mig???? De är som Dr Jekyll och Mr Hyde från en dag till en annan.

• min lukas
    PennyJenny: Tror POJKE
    Kicki08: Tror POJKE
    Chanelll:tror FLICKA
    Williams Mamma 070824: Tror POJKE
    Frogster: Tror POJKE
    Helen C: Tror POJKE
    Bisquit: Tror flicka
    Rosen: tror flicka
    Catt: tror Pojke
    Maddie72 tror flicka
    Hedi: Dr. sa förmodligen POJK, även det jag trodde.
    Min Lukas: Tror Pojke
  • min lukas

Efter konstens alla regler vad det gäller ägglossning i förhållande till när vi hade sex så tyder det mest på att det är en pojk. Precis som förra gången har vi omedvetet lyckats pricka ägglossning. Precis som Lukas så var det inte super planerat utan det bara blev...

Jag har också haft andra symptom den här graviditeten i jämförelse med förra men tror ändå på en pojke{#lang_emotions_laughing} Lukas är också övertygad om att det är en lillebror, alla i vår omgivning tror att vi har tagit reda på könet eftersom Lukas glatt proklamerar att det är en lillebror i mammas mage.... haha

• min lukas

Jag tycker magen är störst när jag har ätit{#lang_emotions_laughing} Sambon har inte fattat att man blir större andra gången så han tycker att magen är enorm. Hade vi inte vetat att det var en bebis så hade han trott det var tvillingar. Jag tror mest att han har glömt hur det var förra gången{#lang_emotions_laughing} 

Ang ultraljud så ska jag göra mitt 3 juni och då är jag i vecka 20. Skit tråkigt att behöva vänta så länge men jag tror att bebisen har det bra där inne så det är väl bara att ge sig till tåls.

Hur är det med era humör, mitt tålamod är dåligt just nu. Tycker att jag är tradig själv{#lang_emotions_djavulsk}
    Nu ska vi iväg på byggvaruhus. Det är alltid lika roligt... Vi har precis satt upp en tapetgiraff i den nya barnkammaren som än så länge fungerar som gästrum. Det känns otroligt skönt att redan vara klar med det så vi slipper stressa med det när man är stor och orörlig.

Min Engla lycka till med butiken. Nyfiken i en strut undrar vad det är för butik???{#lang_emotions_sunny}

• min lukas

Hej tjejer!

Nu händer det massor med våra små bebisar verkar det som. Mitt lilla pyre är mycket aktiv på kvällarna och sprattlar och slår volter känns det som.
    Jag känner att jag har fått ökad aptit,  måste ofta äta innan jag går och lägger mig för att jag är så hungrig. Nu håller jag på och gör bakad potatis som är en av mina cravings, är tokig i räkor också mums.
    Jag längtar efter fint väder så jag håller på att gå av på mitten, jag fattar inte var det har tagit vägen. Det känns som om det frestar på humöret med allt detta regn och moln och dis. Suck
  • min lukas

Bebiskläder tycker jag är lättare att hitta söta kläder i de små storlekarna. De är ju söta bara för att de är små{#lang_emotions_laughing} Jag hoppas att jag får tillfälle att köpa tjejkläder den här gången men jag tror att det är en pojke i min mage. Då kan man återanvända mer och det är ju praktiskt.

Igår blev jag så pysselsugen så jag började sy ett lapptäcke till den nya lilla bebisen. Håller på med ett överkast till spjälsängen, för det är ju så praktiskt{#lang_emotions_sunny} Eller så är jag bara pysselsugen.... På mitt jobb är vi nu fem kollegor som ska ha barn i oktober november. Otroligt så några extra babytäcken att ge bort kan nog komma på sin plats. Alltså har jag pyssel säkrat.

• min lukas

God morgon tjejer!
    Idag är sonens dagis stängt så vi är hemma och myser. Vi har än så länge bara hunnit med frukost och klätt på oss. Underbart att ta det lugnt!!!

Heidi: Emmie och Rasmus låter jättefint tycker jag.

Chanell: Hoppas att Olivia mår bättre nu!!

Rosen: Jag har tänkt på dig och fvp Hur är det med dig? Har läckaget slutat?

• min lukas

Oj oj vad det skrivs, man hinner inte med. Jag har haft en skön helg med familjen och har också hunnit en tur tilll ullared. Vi ska inte på rul förrän nästa vecka och då är jag i vecka 20??? Fattar inte varför vi ska dit så sent men så är det. Jag har börjat småhandla en del bebigrejer redan, nu kunde jag inte hålla mig längre.

Är det någon mer än jag som har börjat småhandla???
    Hoppas alla rlu går/gått bra!

• min lukas

Oj oh oj vad det skrivs här inne!!! Imorgon är det dags för Rul för oss också, kl 10.30 så jag ska lägga mig nu och längta tills imorgon. Jag har tagit ledigt halva dagen imorgon så det känns jätteskönt att kunna ta det lugnt innan det är dags.

¨Håller tummarna för oss alla att det ska se bra ut imorgon, dessutom hoppas jag att vi får reda på kön!!!! Jag längtar så!

• min lukas

Nu har jag varit på ultraljud Solig Det är så mysigt att se det lilla pyret. Enligt ultraljudet nu är bf 30/10 och håll i er det verkar vara en TJEJ!!!!!! Det är så underbart!! Dags att jobba igen

• min lukas
    Annizsj skrev 2010-10-26 21:47:45 följande:
    Läst denna sida men inte mer. Så jäkla mkt nu, skolan tAr kål på mig!!! Sen har hAr jag panik då mina händer svullnat upp så mkt att mina ringAr inte går att ta loss! Tänk om jAg måste knipsa bort dem på nåt sätt??? Eller hur gör dom??? Helene-- är du väldigt hungrig också? Blir nog barn snart för er Chanell- jobbigt med din rygg, kommer nog kännas bättre när du nu får hjälp!
    Jag vet inte hur det har gått med din ring men jag har ett gratisknep värt att prova. Min farmor blev stångad av en ko för många år sedan och hennes fingrar blev gigantiska. Min pappa lärde mig ett knep för att få av ringarna. Ta sytråd och börja vira uppe vid fingertoppen, vira tätt och ner till ringen. Trå tråden under ringen och sedan för du med hjälp av tråden ringen av fingret. Vid behov kan du ha tvål på. Det räddade min farmors vigselring. Hoppas att det hjälper dig.
  • min lukas

Så känns det här också, vissa dagar har jag massor med ork för att ligga däckad nästa dag. Jag har gått hemma sedan 4;e oktober och hunnit varva ner ordentligt. Från början gjorde jag massor varje dag men det blir mindre och mindre gjort. Nu räcker bokläsning bra som aktivitet.

Jag har varit så säker på att Pyret skulle komma ut för tidigt eftersom sonen ville titta ut nästan fem veckor för tidigt och nu har jag tre dagar till bf och bebisen verkar inte vara på g. Jag letar febrilt efter tecken och läser man tillräckligt mycket så kan allt vara ett tecken på förlossning...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2