Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Men ååååh nu är jag arg som ett bi! {#lang_emotions_djavulsk}

Har haft den underbaraste natten någonsin! Vaknade vid 4 av att det var ett jäkla röj i lilla bulan under naveln!
    Låg i säkert en halvtimme och bara njööööt med världens fånigaste leende. Såååå underbart!

Har känt liten tidigare med men inte alls så här tydligt! Säkert för att jag dels låg på rygg och var lite lagom kissnödig i kombination med att man ju är mycket känsligare när man sover.

Berättade det för en kompis för en liten stund sedan och denna svarar att nej det kan inte ha varit min bebis! Det är på tok för tidigt så det var bara gaser!

Jisses att något sådant kan få en på så dåligt humör!
    Är visst fortfarande rätt duktigt hormonpåverkad.... Haha!

• Frogster
    popcornplaya skrev 2010-05-07 09:41:41 följande:
    Usch har världens pollenallergi idag plus huvudvärk. Hur ska man orka roa sonen hela dagen?
    Låter inte som någon vidare bra start på dagen =(

Usch... Är så tacksam att jag har "växt ifrån" min pollenallergi! Blev riktigt risig när jag var barn, men i tonnåren blev det succesivt bättre för var säsong och nu känner jag inte av det alls.
    Men minns mycket väl hur jobbigt det var!
  • Frogster

Hur känns foglossning?

Usch jag har börjat få så förbaskat ont! Förvisso tror jag inte det är foglossning jag börjat ha men det fick mig att börja tänka och undra =)

Är ju ute och rör mig väldigt mycket men senaste dagarna har det blivit allt jobbigare!
    Ju mer jag rör mig ju mer "ligamentshugg" får jag! Efter en stund är det som att ligamenten blir väldigt trötta av ansträgningen varvid dessa hugg liksom "hänger upp sig" och håller i en lång stund!

Vet inte om det är just ligamenten, men det känns precis som det! Och med tanke på att jag på bara senaste 1½ veckan har odlat mig en liten bula som blir tydligare för var dag som går så känns det ju inte omöjligt att det är ligamenten som blir gnälliga över påfrestningen!

Eller vad tror ni?
    Någon som känner igen det?

• Frogster
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:07:09 följande:
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :(Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Men... {#lang_emotions_frown}
    Finner inga ord...
    Kan inte för mitt liv föreställa mig hur det känns att få ett sådant besked.
    Hoppas innerligt att det går att få bukt med!
  • Frogster
    Catt skrev 2010-05-07 11:11:09 följande:
    Frogster, hade väldigt ont i ligamenten när jag väntade dottern och börjar känna av dem igen. Köpte ett stödbälte som jag använde flitigt, hjälpte massor. Lär plocka fram det om nån vecka igen. Jag tror att det på vissa mvc finns såna att låna/hyra men inte på alla. De är ju inte direkt billiga att köpa själv men de ger verkligen grymt stöd för ligamenten (och foglossning skulle jag tro, men det fick jag inte så mycket av förra graviditeten).
    Åh, precis vad jag behövde läsa!
    Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta!
    Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =)
    Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta!

Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte?
    Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över?
    Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
  • Frogster

Jag har fått en ny morgonrutin...

Av någon underlig anledning så har jag en "jättebula" just på morgonen! Men så fort jag går upp och börjar röra mig så sjunker den liksom ihop! Haha
    På morgonen är det en bula som putar rejält när jag ligger ner! Men på eftermiddag/kväll är den som borta...
    Hur som så när jag vaknar och börjar röra på mig så har allt som oftast liten också vaknat och nu senaste dagarna bara har det knappt skönjbara sprattlet övergått i tydliga buffar!

Det är sååååå underbart att ligga kvar i sängen på morgonen och lägga handen på bulan och njuuuta av alla rörelser där i!
    Inte för att jag känner buffarna utifrån men det blir ändå så mycket mer verkligt att känna bulan samtidigt som det sprattlar! =)

• Frogster

När jag gjorde mitt KUB var lillgrodan "11 fulla veckor, nästan 12" för att citera BM och liten var då 48mm lång huvud till stjärt.
    På min bild har jag även måttet 11.1cm men har ingen aning om vad det är =)

Idag går jag in i v.16!
    Känns stort... Från och med nu kan jag alltså göra rul.... Känns jättestort! Haha
    Men har fortfarande inte fått någon tid vilket känns trist.
    Har jag inte fått någon innan veckan är slut så tänker jag faktiskt ringa och höra! Vill gärna få den i god tid så man kan planera och så...

• Frogster

Alltså...
    Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! {#lang_emotions_surprised}

Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak!
    Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor....

Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet...
    Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig!

Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!

• Frogster

Skönt att höra att det faktiskt är lillgrodan det beror på! Tycker det är läskigt att inte känna igen sig själv... Men så värst farlig är jag inte =) Än i alla fall! Hade stängt av ugnen efter typ halva gräddningstiden och lät bröden ligga på eftervärmen bara så de låg där inne perfekt gräddade men grymt torra! Haha Dock inte värre än att jag kunde lägga på lite smör, smälta i micron och sen stoppa till mina numera väldigt lyckliga hundar! =P Men åh Rosen, vad innebär det att läcka fostervatten? Risk för knas?

• Frogster
    PennyJenny skrev 2010-05-11 17:48:34 följande:
    Idag går jag in i v16 :) Och bebis är redan 16 cm lång -shit det börjar ju bli riktigt stort där inne! Hur häftigt som helst!Är det fler här som har (ursäkta äckelpratet nu....) vattniga flytningar? Både igår och idag har jag haft det, jag blir nästan rädd att det är vatten. Jag minns inte alls hur jag haft det förut :o) Men det är såååå läskigt!!
    Ja, visst är denna v.16 lite "magisk" allt! Har missat det förut men vi är visst på samma dag =)

Även jag har dessa vattniga flytningar. Har haft till och från sen jag plussade typ...
    Värst var det första veckorna, nu har det blivit betydligt bättre även om det fortfarande är något mer än normalt =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2