Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Här är en till som vart ute i solen hela dagen. Dottern stupade i säng efter dagen i solen, sen premiär badade hon faltiskt idag vid strandkanten hon tyckte det va skönt och frös inte ens efter

• Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-23 20:17:01 följande:
    Ja bebisen ligger över sittdelen så man bör ju se. Man kan ju ha huvudet mot en eftersom det är ansiktet man vill se.
    Finns det fler phil o ted vagnar som är dubbla? för dom som jag sett ligger ju bebisen under själva sittdelen men på den sidan som man kör vagnen så man ser ju om man kollar ner.

Vi ska ha en urban jungle
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 07:42:29 följande:
    Förlåt, är osäker på hur det är med sporten men Viben vet jag att bebisen ligger över sittdelen
    Aha har bara sett den där man fäller ner själva sittdelen på vagnen så den blir liggdel och sätter på syskonsitsen över
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 07:42:29 följande:
    Förlåt, är osäker på hur det är med sporten men Viben vet jag att bebisen ligger över sittdelen
    Har försökt hitta bilder på hur vagnen ser ut då men hittar bara med bebis under och barn över

Skulle vilja se hur det ser ut, har du tipps på vart jag ska leta
  • Sassa82
    Marinero skrev 2010-05-24 09:45:57 följande:
    Jag sa fel. Barnet ligger under men man ser ändå bebisen bra Jag trodde du menade ännu mer under om man säger så Men här är en bild: www.mypram.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?act...
    Tack ja det va så under jag menade men trodde det kanske va anorlunda med vibe för det är nog bara sport eller den som ser nästan lika ut som jag sett. ja man ser ju trotts att dom ligger under. Måste va värt det bara att slippa ha en bred vagn.
  • Sassa82
    min lukas skrev 2010-05-24 22:20:36 följande:
    Oj oj vad det skrivs, man hinner inte med. Jag har haft en skön helg med familjen och har också hunnit en tur tilll ullared. Vi ska inte på rul förrän nästa vecka och då är jag i vecka 20??? Fattar inte varför vi ska dit så sent men så är det. Jag har börjat småhandla en del bebigrejer redan, nu kunde jag inte hålla mig längre. Är det någon mer än jag som har börjat småhandla??? Hoppas alla rlu går/gått bra!
    Här har det handlats en del på till ullared för någon vecka sen köpte då täcke, kudde, lakan till vagnen va ju nästan gratis där 250 kr för allt och då va det två påslakansett med.

Sen har vi faktiskt redan bokat vagn det va extrapris men vi har ju förlossningsgaranti.
  • Sassa82

Vart kan man läsa om vad jobbet bidrar med när man är fl ledig eller vet någon här? jag jobbar komunalt och jag tror jag har rätt till någon form av ersättning.

• Sassa82
    Kinne79 skrev 2010-06-02 19:36:08 följande:
    Enligt kommunals hemsida så har de flesta avtal rätt til extra ersättning, men det står att man ska ta kontakt med fackrepresentanten på arbetsplatsen för att få reda på vad som gäller på just sin arbetsplats.

Där min man jobbar har de nyss förlängt perioden från 3 månader till 6, perfekt!
    Ok tack. Men måste man va med i facket för att få ta del av ersättningen? försökte hitta någor på kummunals hemsida men såg inget.
  • Sassa82
    Loppan11 skrev 2010-06-02 21:07:53 följande:
    Har din arbetsplats ett kollektivavtal så står reglerna om föräldraledighetsersättning ofta där. Du behöver inte vara med i facket för att ta del av ersättningen. Det är din arbetsgivare som eventuellt betalar ut den så jag föreslår att du frågar din chef. Eller så kanske ni har nåt intranät eller liknande på din arbetsplats där du kan läsa om reglerna.
    Kinne79 skrev 2010-06-02 21:44:49 följande:
    Så här står det på kommunals hemsida. Jag pratade om kommunals avtal när jag skrev till Sassa82 iom att hon var med i kommunal.
    Föräldraledig?

I några av Kommunals avtal (men inte i alla) finns en kompletterande ersättning som arbetsgivaren betalar i samband med barnafödande. De flesta avtal har också en premiebefrielseförsäkring som betalar premierna för din avtalspension när du är föräldraledig.

Din sektion vet mer, kontakta dem för information.

Tack ska kolla med jobbet jag jobbar ju som sagt kommunalt men är dock ej med i kommunals fack.
  • Sassa82
    Bisquit skrev 2010-06-04 09:00:03 följande:
    God morgon!!

Fick just veta att min kompis och hennes dotter får komma hem bara amningen kommer igång..
    Tack vare karolinskas ( huddinge ) kylbehandling så verkar det som om hon klarar sig utan skador. Även om det är lite tidigt att veta redan nu.
    *lyckotårar*
    Vad skönt!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2