-
Jag trodde jag kände i vecka 14, men de är tydligen bara tarmar vilket man jättelätt förväxlar med i början av graviditeten när allt flyttar omkring på sig där inne samt svullnar och stannar av ^^Marinero skrev 2010-05-22 21:50:42 följande:Ja det känns väldigt betryggande Jag har väl vart inställd på att känna tidigare nu med andra barnet men egentligen kanske jag kände lite tidigare med dottern, kände henne ganska tydligt i v 18 för första gången. Då tror man automatiskt att man ska känna ännu tidigare nu, men så behöver ju fallet inte va -
hihi så är de nog :D ska bli så spännande innan man känner de riktigt.. nu har mina tarmar lugnat ned sig iaf ;) bra kost!Marinero skrev 2010-05-22 22:07:20 följande:Ja det gjorde jag med första graviditeten! Känns väldigt likt! Sen tror man att allt är tarmar ett tag, tom de riktiga rörelserna tills de känns jättetydligt, då vet man -
hihi jag tycker magen kan bli svullen mot kvällen? Är de bara jag? :PMarinero skrev 2010-05-22 22:14:05 följande:Ja det är verkligen mysigt så nu längtar man Mina tarmar va mkt värre sist, nu bubblar de inte utan är bara svullna. -
HAHAHA ja jag menar de ^^Bunny81 skrev 2010-05-23 01:44:28 följande:Det är verkligen inte bara du... Här är en till som blir supersvullen framåt kvällen! Det är som att magen slutat jobba helt... Ser ut som man ska föda när som helst typ! -
Jag går in i vecka 18 imorgon :) så spännande fast magen inte växt så mycket! Men snart kommer den väll :DHelen C skrev 2010-05-26 11:21:31 följande:Hej tjejer.... Här är de lugna gatan..... Regnar ju här så man blir ju deprimerad av de.... Går in i vecka 18 idag så ska lägga in ett kort så ni får se=) Jag har inte inhandlat något än till bebisen. Jag tror jag kommer göra de mer mot slutet, har alltid gjort.... Vagnen ska vi beställa i Juli tror jag.....
Vi har inte heller inhandlat något till bebisen än, vi bestämde oss tidigt att vi kommer göra de mer mot slutet när man "verkligen" är/ser gravid :) Vilka vagnar ska ni ha? Vi har bestämt oss för kronan :) -
Vad roligt att höra, folk som kämpar och går vidare och framför alltid jobbar sig vidare tillsammans. Jag tycker de är fantastiskt oavsett bakomliggande orsaker!NoahLeah skrev 2010-05-27 16:13:51 följande:Välkommen alla nya och grattis. Imorse var sambon och jag på samtalsterapi (har gått ett tag ) och det verkar gå åt rätt håll...sakta, sakta. Ibland blir jag lite orolig att vi började med detta försent men vi måste ju i alla fall försöka. Fortfarande hemma och rejält förkyld men på måndag blir det jobb igen, jobbar bara 3 dagar nästa vecka så det är nemas problemas. Känner inte ett dugg av bebisen tror jag..ibland "rör" det sig i nedre delen av magen men tror nog mer på gaser el inbillning. Har ju extremt mycket fett i vägen så lär inte känna på länge. Mitt RUL är den 21 juni och jag är sjukt nervöst då jag är orolig för att det inte är som det ska, tycker inte magen ändrar sig ngt heller. Hade ett Ma för ett par år sedan o fick veta det i vecka 11...det hänger kvar.
Grattis =)
Du ska se att RUL kommer gå hur fint som helst :D -
Ohja och vet du vad, de är det viktigaste! Jga tror att har om man försökt och kämpat, då kan man skiljas som vänner på ett plan där man är mer förstående för varandra. Ni har iaf arbetat igenom de som "hände" även de inte räckte till! Ibland kan de helt enkelt bara vara så =)NoahLeah skrev 2010-05-27 16:41:29 följande:Tack. Ja, om det nu skulle sluta i separation fats vi älskar varann så kan vi i alla fall utan att ljuga säga till barn och familj att vi verkligen försökt och kämpat. -
Men lugna sig nu :) De är ovanligt att känna så tidigt som du är nu, de vanligaste är att känna runt vecka 20 ända fram till vecka 24 oavsett om du är först föderska eller inte. Varför man säger att en som fött barn tidigare kan känna de tidigare är för att de har kunskapen att veta vad som är bebis eller inte -dvs hur de ska kännas. Men de är ingenting som säger att DE ska eller kommer känna tidigare enbart därför. Så slappna av nu :) De kan dröja ytterligare ett par veckor innan du kommer känna någonting och de är helt normalt!Marinero skrev 2010-05-29 11:15:44 följande:Det är ett vitt teglehus, lite dyrare än va vi tänkt oss men det är i oerhört bra skick! Fan alltså jag nojar ihjäl mig! Jag gick in i v17 och har moderkakan bak, känner NADA! Jag ringde ju bm förra vekcna o hon sa de va helt normalt, men varför känner alla tidigare meninte jag? Hade jag haft moderkakan fram hade jag inte oroat mig men den är ju bak!? Hur ska jag kunna koppla av under semestern? Åker ju på tisdag o jag känner mig nästan gråtfärdig. kanske överdriver jag men tyvärr läser man ju här på nätet och det är inget till min fördel tyvärr -
Åh titta mitt problem =/
Arbetsrätt. personlig assistans - förlossning/pappadagar Hejsan!
Är mycket tacksam om jag kan få lite mer kött på benen.
Min fästman jobbar som personlig assistent åt två vuxna grabbar 20+. Grabbarnas mamma är delvis arbetsledare och de finns en opartisk arbetsledare. Både är inte insatt i juridik eller fackliga regler.
Mamman ska med sin familj flytta utomlands till hösten och vill att grabbarna ska komma och hälsa på i en månad. Då vill hon att man varvar assistenter i två veckor var. Det förstår jag också är okej.
Nu till vårat besvär, jag ska föda när som helst under den tiden men de är dom obrydda om. När jag är i v.36-40 gäller detta och deras enda kommentar är du får väll åka hem om de är så. Landet ligger i Asien, så så enkelt är de inte när de väl gäller.
Vad kan man göra åt saken?
-
Åh stackare, hoppas att de kan lösas på annat sätt. Du kommer inte orka att arbeta och samtidigt ta hand om en liten samtidigt =) Ja givetvis så kanske du kommer orka, men ja.. de är jobbigt att vara nyförlöst och ha ett spädbarn, amma och hela den biten samtidigt =)Rosen skrev 2010-06-02 12:39:38 följande:jag får oxå ta ut fp 60dagar innan tror jag men jag måste ändå jobba när jag e mammaledig i fall jag får det lägsta. annars klarar vi oss inte ekonomiskt. kommer kännas som en lagom rolig mammaledighet
Kanske söka bostadsbidrag eller liknande?