• Zazz82

BF November,2010 DEL 2

Kinne79 skrev 2010-05-29 21:00:51 följande:
    Ja, det enda som "suger" är att man inte får dricka vin på hela sommaren, nu när man slipper tänka på hur mycket kalorier det innehåller.
    Håller med i båda delar, fast jag föredrar en is kall halv svag drink med is och paraply vid grillen i vanliga fall en härlig sommar kväll då barnet sover.. Men det får man ju hoppa i år :) Men så himmla värt det!!
  • Zazz82

Är det någon mer än jag som mäter magen en gång i veckan för att se hur det växer? Jag har gjort det med alla tre. Och nu är jag 19 plus 1 och har 96,3cm i mag omfång :)
    Med min dotter i samma vecka 90cm cirka

• Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-30 17:33:57 följande:
    Jag har inte hört att bebisen kan skadas av att man solar, däremot ska man va försiktig med solen då man själv kan få pigmentfläckar om man är gravid. Jag har iaf köpt en bikini
    Ja precis också vad ag hört- Förra sommaren var det syster som var gravid (med första barnet) Och hon fjantade runt med handukar över magen hela sommaren och sa hur farligt det var fr Uv strålar som gick rätt in till bebis..
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-30 17:34:58 följande:
    Jag använder mig av bikini....Sola bort bristningarna på magen... Baddräkt är inget för mig....Jag har ju solat när jag väntat mina... Första fick jag ju i slutet på sep, så han gick ju jag med hela sommaren, men han protesterade när solen lyste på magen, så de va ju bara vända sig om och sola ryggen. Lillkillen fick jag i mitten på Juni, men där va de lugnt, så får se hur denna lilla rackare e=)Igår kände jag en spark långt upp, inte vanligt, då jag annars känner e nedre delen av troskanten hehe....
    Jag känner min bebis med händerna utan på magen nu Men jag är ju också i vecka 20. Lill tjejn kände den för första gången i dag och hon la på ett sådant härligt skartt som inte var av den värden. Hon är så lycklig att vi två ska bli tre.

Jag känner inget högt upp vid trosorna och lite lite under naveln. Men mest långt ner..
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-30 17:37:59 följande:
    Jaså? Nää de har jag aldrig hört.
    Tror säkert de är en myt iallfall-- varför jag valt hippster shorts är för att bikini linjen samt underlivet blir en aningen knepigt att hålla efter haha då magen är för stor och man inget ser *grr*
    Min syster tog alltid spegel och fixade frillan down stears me.. men vad fan jag låter det vara till bebis är inte.. Allt annat putar ju ändå så skit de samma *ler brett*
  • Zazz82
    sebbe123 skrev 2010-05-30 21:47:02 följande:
    Oj vad det har skrivits mycket här i helgen.Har varit på en liten helgtripp med familjen och hälsat på mamma och mina syskon, haft en toppen helg, men känner tyvärr inte av bebis än, bara väntar och längtar.
    De kommer att komma, tro mig

tessiej skrev 2010-05-30 19:46:41 följande:
    När jag väntade dottern som är född i aug la jag alltid något på magen om jag hade bikinin på. Mest för att min BM sagt precis som Loppan09´s BM sagt. Att det hade med ljuset, strålarna och värmen att göra.. sen kunde jag aldrig sitta länge i solen. Blev jättevarmt och jag blev yr och dottern protesterade i magen. Nu är det ju lite längre till nov än det var till aug med dottern så jag lär nog klara av värmen lite bättre (om vi nu får någon värme i sommar).  Dock lär jag nog inte sola magen så mkt men jag får se. Solade då den när vi var på Kanarieöarna men då var jag iof bara i v.9!
    Eller hur vart fan är värmen någon stanns. Men och andra sidan kanske skönare med lite svalka ju större vi blir. Men hela Maj har ju varit kallt för att ha varit Maj tycker jag.. Har för mig det var sommar värme på riktigt i slutet av Maj förra året..
  • Zazz82
    Helen C skrev 2010-05-30 20:02:52 följande:
    Har eran mage börjar bli hård hela tiden????? Min har blivit de nu.....
    Min mage är hård :)
  • Zazz82
    Marinero skrev 2010-05-31 07:42:41 följande:
    Idag ringer jag bm. Jag kan inte låta bli o noja Hoppas, hoppas bm ställer upp o lyssnar på hjärtljud så man kan åtminstone njuta av sin semester (såvida hon hittar hjärtljud)Med Olivia kände jag redan bubbel vid detta laget. Vet att man inte behöver känna tidigare m andra barnet men ändå. Hoppas jag nojar i onödan!
    Gud vad jag känner igen mig. Vet ni vad som hände mig? Vecka 14 och vecka 15 var jag 92,5 cm i omfong av magen. Jag tror men är inte säker att jag kände bebis en gång vecka 15 Men sen var det helt stilla i min mage ända till vecka 17 18 och vecka 17+0 mätte jag omfånget på morgonen innan jag ätit precis som det andra vveckorna. D
    å hade magen krympt till 90 cm Blev jätte orolig och ringde BM. Hon var ju inte direkt lugnanade mot mig och sa bara det finns aldrig några grantier. Och vi lyssnar inte på hjärt ljud här fören efter vecka 18. Som tur är började jag känna bebis ordentligt vecka 18 och nu är det full rulle ich jag är i vecka 20 nu. Och magen växer igen.
  • Zazz82
    Kikkilajnen skrev 2010-06-01 22:32:32 följande:
    Hej tjejer!
    Undrar om jag får hoppa in här också?
    Har varit in lite då och då men inte vågat skriva då vi förlorade en lillasyster i v.16 för 6 månader sen som var beräknad att komma den här veckan...
    Jag har BF 30 november och har en dotter som är dryga 20 månader.
    RUL blir 1 juli fick jag reda på idag så det är en HEL månad kvar dit.
    Jag tror jag får ett tidigare BF efter RUL nämligen.
    Välkommen in i värmen och lycka till denna gången. Fick ma själv i vecka 1+ Jan 09 nu verkar det som att de går vägen så här långt Sandra heter jag och är i vecka 19+3
    Rosen skrev 2010-06-01 23:32:11 följande:
    jag tycker oxå pojknamn e svårt, vi har inga i fall det e en pojke. vi kan inte enas alls flicknamn har vi klart redan
    Flick namn harj ag också men inget pojknamn alls. Har inte fastna för något hmm
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2