Inlägg från: josefinene |Visa alla inlägg
  • josefinene

BF November,2010 DEL 2

Annizsj skrev 2010-11-22 20:07:34 följande:
    När har du bf nu igen? Jag förstår inte det här , eller VI förstår inte det här. Här har man gått och hela tiden trott att även denna ska kika ut tidigare. SÅ sitter man här >EN dag innan bf med typ nada känningar! Magen har strulat hela dagen, lite molvärk MEN VART Är de onda värkarna?Varför går bara inte vattnet???? Känner massa trycker neråt jag med och toaletten är mitt andra hem....bebis är fixerad och vi är färdiga.....Vad väntar den på??????

Taniko-- Beklagar verkligen!
    Mitt BF är IDAG!! Har hela tiden varit övertygad om att föda tidiare, men nu verkar jag gå över tiden.Imorgon fyller min syster dotter år, så jag får hoppas på lite action den 24e!
    Bebis fixerad sen flera veckor tillbaka. Förvärkar endast på nätterna. Hoppas att de har skjutsat på lite iaf och fått livmodern att öppna sig lite. Det kanske är det som gör att omföderskor har snabbare förlossningar, när den RIKTIGA värken sätter igång?

Gick vattnet hos dig hemma med dina andra barn? Min känsla nu är helt olik den jag hade med min äldre dotter. Känner inte alls igen att ha förvärkar flera dagar innan fl. Då kände jag nada tills dess att det var dags och då stegrade intensiteten under hela natten tills vi åkte in till bb.
  • josefinene
    Annizsj skrev 2010-11-23 09:48:54 följande:
    Josefine- jaha då har man bf idag men nada händer . Med första sonen gick vattnet på sjukhuset när jag legat innexi fyra dagar. De hade gjort allt för att stoppa förlossningen. Han kom i v.31+2! med andra gick det på kvällen när jag lade sonen.
    Oj! Då är du med andra ord inte van att gå över tiden... Hoppas du är en av de 4% som får barn på due date! Jag håller tummarna!
    Jag gick över 6 dagar med min dotter. Den här gången fick jag 27/11 först, men under ultraljudet flyttade de fram datumet till den 22/11. Börjar ju tänka i banorna om att de kanske har satt fel datum. Vore väldigt jobbigt i så fall. Fast jag gjorde faktiskt ett ultraljud till i vecka 38 och då sa läkaren att bebisen förmodligen kommer att väga 4kg om hon föds den 22/11 och då tänker jag att så fel kan de väl inte räkna? Dottern vägde 4225g och då gick hon över en vecka. Med andra ord vore det logiskt om mitt datum skulle vara 22/11 - viktmässigt.

Ah, ni häör... man blir lite knäpp av detta. Det enda man gör är att analysera bebisens ankomst. Nu ska jag ut på stan, köpa overall till bebis och sen åka på middag till mina svägerskor och svära lite.

Lycka till alla! Snart kommer de små liven!
  • josefinene
    Annizsj skrev 2010-11-24 21:14:30 följande:
    Har hållt mig härifrån länge nu. Känns som om man ha gett upp hoppet, tvivlar på om vi någonsin ska föda ? Känns så långt borta nu., dagarna går men nada! Hatar när folk frågar, vill inte prata med någon Depp depp
    i feel you
    Men snart.... jag försöker också fokusera på annat. Nu är man ju så tung att man knappt orkar göra nåt ändå. Det är väl typ sova och det blr man ju rådeppig av. Min mage är så stor att jag lovar att vem som helst kan tänka på den största magen de någonsin sett... och min är större!

Ska tlll barnmorskan imorgon och få tid för igångsättning. Förra förlossningen startade samma kväll som jag bokade tid för igångsättning, så jag har mina förväntningar.

Folk frågar hela tiden. Började väl för 1 1/2 vecka sen. Nu orkar jag typ inte hänga på facebook, eller svara i telen för det enda folk frågar är om hon har kommit haha!

Lite plåster på såren kom från min mamma, vars kompis väntade tvillingar andra graviditeten och hon fock gå över 1 vecka. Med TVILLINGAR! Då slutade jag tycka lika synd om mig själv..
  • josefinene
    Annizsj skrev 2010-11-24 22:05:51 följande:
    Oj trodde ingen i världshistorien hade gått över med twins. Min mamma trodde visst att vi hade bf den 28:e, bra koll hon har liksom. Hon vet ju inte hur det känns att passera bf. Syrran kom en mån innan o jag två veckor. Menar du att ni redan får en tid för igångsättning?
    Nej jag vet! Tvilingar föds väl ofta runt 36 eller tänker jag fel? Förstå att gå in i vecka 41 med twins!
    Jag kommer få en tid för igångsättning imorgon, vilket kommer att innebära den 7 december, typ.. 14 dagar efter bf. Men igångsättning. Fy! Och med en 4kg + 2 veckor. Inge roligt....
    Grejjen är att jag orkar inte stressa upp mig med en massa hokus pokus heller som sägs skulle kunna sätta igång ngt. Får se vad barnmorskan säger imorgon. Tror ni man kan be henne göra en gyn undersökning och se om man har öppnat sig ngt?
  • josefinene

Äntligen!!! Lycka till och hör av dig när bebis har kommit!
    Här händer ingenting förutom att sömnen blir sämre och sämre för var natt. Svärmor tyckte jag skulle dammsuga och gå i trappor, som om inte motion av att stimulera en 2åring är tillräckligt?

Min systerdotter är 4. Hoppas inte hon är synsk. Nu har jag några datum som jag har fått strikta order att inte föda på - 27/11, 2/12, 3/12 och 6/12. De dagarna är redan upptagna av min sambos syskon barn, haha! I Will do my best.

• josefinene

Jag håller med sunflower79, Tänk inte på vad andra tycker. Det är faktiskt två helt olika namn. Sen kanske jag inte skulle döpa mina döttrar till Tilde och mathilda eftersom de är snarlika, men jag skulle absolut inte koppla det som samma namn. Mathilda är jätte fint! Kör på det om det passar er dotter tycker jag.
    Tänk vad släktingar ska lägga sig i ens egna namnval. Under hela graviditeten har vi fått kommentarer om olika namnförslag.

• josefinene
    dazazz skrev 2010-11-29 21:49:35 följande:
    Du och jag, Sunflower... Det är vi som ska bevisa att graviditet kan tillbakabildas ;)
    glöm inte mig...   jag sitter också här och väntar. BF+7 passerar vid midnatt. Jag inbillar mig att min mage har blivit mindre igen och ALLA ringer varje dag, timme typ minut och frågar om bebisen har kommit.
    Nu förstår jag varför en del inte hinner in till BB. Man får så många falsk alarm hela tiden, så när det väl är dags kommer man väl inte att uppfatta det i tid.

dazazz, nr var ditt BF?

Belavon, vilken underbar bild! Skitsnygg!
  • josefinene

hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?

• josefinene

Ja, vi får hoppas på lite action för oss! Det är på tiden. Skrev just ett mail till min BM om att jag vill bokas in på ul redan nu. Oron är värst tycker jag. Min mage känns så omysig att bo i just nu. Hon borde vilja komma ut!

• josefinene
    Belavon skrev 2010-11-29 23:37:36 följande:
    Till 100% kan man kanske inte lita på BM. Men så länge du känner att bäbis rör sig var 6e timme eller så borde det vara lugnt. Skulle du av någon anledning bli orolig, så ring in till förlossningen. Alla BM jag träffat säger ring in 1000 gånger för mycket och de finns ju till för dig.

Alla i min familj har gått över tiden och ganska mycket, så det enda som känns positivt med diabetesen jag fick är att jag inte får gå för långt över tiden. Dock vill jag ju att det ska starta i natt så jag slipper medicinskt påverka min kropp till något den inte är beredd på. Men men.. ska väl gå det med.
    Var 6e timme? Så ofta rör on sig absolut inte och har inte gjort de senaste dagarna. Hon brukar vara vaken och aktiv 23-02.00, men just nu känner jag inte alls de där sparkarna som hon gav för några dagar sen. Kanske ska ringa direkt till BB imoron då.

Blir du igångsatt utan tvekan imorgon? Då är din bebis snart här ju! Härligt! Lyck TILL!
  • josefinene

jag har fått tid för ett extra ul imorgon, för att kolla fostervatten och moderkaka. De erbjöd mig även att komma in till fl, men eftersom jag känner bebisen (bara inte lika aktivt) så väntar jag till imorgon.

Idag ska vi på utvecklingssamtal med dottern på förskolan. Bra tidsfördriv mitt på dagen.

Annars känner jag inte av mycket... Kommer liksom till och från och jag börjar bli övertyad om att mitt datum egentligen skule ha varit 28/11 -vilket innebär att jag inte skulle ha gått över så mycket.

• josefinene
    Bebis050810 skrev 2010-12-02 19:20:38 följande:
    Hur många är det kvar nu i tråden som inte fått bebis?

Kanske kan fylla på med listan på födda bebisar som vi började på för några veckor sen! Helen gjorde nån sån.... skulle va kul att se även här, inte bara på fejjan.
    Jaaaaaaaaag...... Bara jaaaaaaaag..... känns det som BF + 10 idag!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2