-
Oj, tar det så lång tid att få startbrev?? Då måste jag nog slänga på det imorgon annars är det kört.Rosen skrev 2010-08-09 13:06:29 följande:jag skickade in mitt moderskapsintyg för ca 7 veckor sen
-
Skönt att höra om färgning, då ska jag göra det i helgen..ser hemsk ut nu.Helen C skrev 2010-08-09 16:24:49 följande:Jag har inte lämnat in mitt moderskapsintyg än. Ligger här hemma och ska postas så måste nog göra de imorgon=)
Att färga håret e inga problem. De va de första min BM sa på inskrivningen att det e inga problem att färga håret. Tydligen många som ringt och frågat=)
Jag har färgat de 2 ggr tror jag sen jag blev gravid...
Packar och donar här hemma. Om en vecka är det dags för flytt och de ska bli så skönt....
Men inte roligt att bo i kartonger just nu=) -
Så var sambon tillbaks i samma beteende igen, gick bara 2 veckor.
-
Hans tjuriga o otrevliga sida kom fram igår, skyller allt på mig o gapar som ett barn om man vill diskutera ngt, han klarade bara 2 futtiga veckor..pinsamt!!!
Försökte få han att fatta att ibland måste man separera fast man älskar varann, anledning är då att man inte funkar tillsammans o att det är bättre för barnen att ha glada föräldrar som kanske inte bor ihop än ledsna föräldrar (mamma) som bara bråkar hela tiden, tror inte det gick in.
-
ja, han verkar tro att det räcker med ett par bra dagar för att jag ska stå ut med hans beteende...men då tror han fel. Kommer säkert sakna han massa om jag flyttade men viktigare att jag o sonen mår bra.Jojo 85 skrev 2010-08-10 08:21:30 följande:F*n, vad jobbigt! Det verkar ju tyvärr inte som att han förstår att ert förhållande inte håller i längden när ni bara hamnar tillbaka på samma spår igen. Hoppas att ni/du kan komma till ett beslut om hur ni ska gå vidare. *kramar*
Jag vägde mej precis.. det stod 62.6 vilket min BM skulle skrivit som 62 i papprena. Vid inskrivningen i v.10 vägde jag 59.. sedan gick jag ner till 57 till v.16 o i v.20 hade jag gått upp till 60.. nu i v.24 har jag alltså gått upp ytterligare ca 2kg Känns lagom
-
Maddie: Problemet här är ju att det inte går att prata/diskutera med sambon, det slutar alltid med bråk oavsett om jag behåller lugnet.
Vi får se vad som händer efter ett par kuratorsamtal (om han nu är fullständigt ärlig på dem), han tycker ju mer ofta än sällan att allt är mitt fel o han är felfri.
Problemet är ju att om jag flyttar så blir det ju till hemstaden och då blir jag ju arbetslös, inte lätt att få lägenhet då inte.
-
Nu är han väl ändå lite överdriven??Bebis050810 skrev 2010-08-12 09:59:37 följande:Idag är det femte dagen och sambon pratar inte ännu...... -
Jättesnyggt.Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-11 23:25:06 följande:Gått igenom 50-56 kläderna nu ikväll..
Jäklar va klääääder. Det är från William då.
Men lätt 20-30 bodys, o 20 tal pyjamasar, haha!
Även vart o klippt mig idag, massa hår som rök, men de är sååå skönt =)
Ska boka tid till på måndag, dag att ta tag i skatboet här. *s* -
Hos oss ska man helst säga till 2 månader innan man ska vara mammledig sen om man vill avsluta tidigare än planerat måste man meddlea det inom en viss tidsram också.Kinne79 skrev 2010-08-12 11:16:35 följande:Måste man berätta för jobbet redan nu hur länge man tänkt vara mammaledig eller får man känna sig fram och bestämma sånt senare? Är det en viss tid då som man måste meddela innan?
Lite svårt för mig nu eftersom jag ännuinte fått iväg hp-papper o intevet om det går igenom.
-
Blev lite orolig idag...pratade lite med pedagogerna på fsk o de sa att janauri var det näst intill omöjligt att få in sitt barn på förskolan..känns inte alls kul då vi måstre få en plats då (helst på samma som sonen). Kan inte vara hemma i nästan 2 år, det räcker inte dagarna til hur mkt vi än vrider o vänder på det.