Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-08-09 21:23:33 följande:
    Ja men så har jag med fattat det som. Att man behåller sgi och får man nytt barn så börjar man om på noll, alltså du kan börja ta ut färre än fem dagar i ett år för att få ut samma sgi. Kanske lät luddigt nu men ja, vi har nog fattat likadant Tungan ute För du menar väl att du vill kunna ta ut mindre än fem dagar det första året igen?
    Jag menar om jag kan ta ut mindre än 5 dagar i veckan nu innan bebisen kommer (alltså Josefines dagar) o behålla SGI.. För det nya bebisen blir det ju precis som första året med Jossan.. man väljer själv om man vill ta ut några dagar el inte..
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Bebis050810 skrev 2010-08-09 21:31:09 följande:
    nä det frågade jag inte om. men jag antar att behåller man SGI för fp så är det samma om man blir sjuk. man jag kanske är helt ute och cyklar!! för det finns ju inte på olika SGI:n utan det är ju samma pengar man får om man är sjukskriven som om man är föräldraledig dvs i mitt fall 504 kr/dag.
    Det är så jag oxå uppfattat det, men jag får ta o ringa FK innan min man börjar jobba igen o fråga om det så jag inte tar ut för få dagar.. man vet ju aldrig om man blir så sjuk att man inte kan ta hand om sitt barn (sina barn). Hittills har jag tagit hand om Josefine trots hög feber, min man har gått tidigare när det varit som jobbigast.. men hon var så liten då att det gick, nu skulle det inte alls funka.. så sjuk som jag var förra veckan, då var det skönt att min man hade semester.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-08-09 22:12:03 följande:
    Åh okej, jag trodde du menade nästa bebis Nä det kan jag inte svara på tyvärr.
    ja, det är inte lätt att förstå sej på deras regler.. någon som njuter av att göra det så invecklat i reglerna så dom alltid har lite kryphål..

taniko: vad har hänt! *kramar oxå* (gruppkram)
  • Jojo 85

som andra, tredje osv föderska så går man ju i regel inte lika ofta som första gången. Dock kommer jag få gå 1-2 ggr i veckan mot slutet för att hålla koll på mitt BT eftersom jag fick HF sist.

Imorn åler vi till Kolmården

• Jojo 85
    NoahLeah skrev 2010-08-10 08:06:02 följande:
    Hans tjuriga o otrevliga sida kom fram igår, skyller allt på mig o  gapar som ett barn om man vill diskutera ngt,   han klarade bara 2 futtiga veckor..pinsamt!!!
    Försökte få han att fatta att ibland måste man separera fast man älskar varann, anledning är då att man inte funkar tillsammans o att det är bättre för barnen att ha glada föräldrar som kanske inte bor ihop än ledsna föräldrar (mamma) som bara bråkar hela tiden, tror inte det gick in.
    F*n, vad jobbigt! Det verkar ju tyvärr inte som att han förstår att ert förhållande inte håller i längden när ni bara hamnar tillbaka på samma spår igen. Hoppas att ni/du kan komma till ett beslut om hur ni ska gå vidare. *kramar*

Jag vägde mej precis.. det stod 62.6 vilket min BM skulle skrivit som 62 i papprena. Vid inskrivningen i v.10 vägde jag 59.. sedan gick jag ner till 57 till v.16 o i v.20 hade jag gått upp till 60.. nu i v.24 har jag alltså gått upp ytterligare ca 2kg Känns lagom
  • Jojo 85

Det har varit en härlig dag på Kolmården förutom att jag haft ont i ischias hela dagen o knappt kunnat gå vissa stunder.. Men det häfligaste av allt var att vi fick se ett precis nyfött litet "föl" på savannen.. vi hade nog gaska precis missat förlossningen. Alla kamelerna var framme o ville nosa på det ny tillskottet på savannen men mamman (som jag inte vet vad djuret kallas) knuffase undan sin unge o sparkade bort kamelerna. Det stod även tre skötare i inhängnaden som höll koll på läget. Det var sååå sött!

• Jojo 85
    JeppJepp skrev 2010-08-10 23:27:20 följande:
    Igår kväll vid 9 började jag få sammandradningar. v26+6 
    Efter en timme ringde jag förlossningen gå jag har en bit att åka. Dom sa åt mig att komma in. 
    Väntade ändå hemma en stund till för att se om det avtog vilket det inte gjorde så vi åkte in och var framme runt 12.
    Dom mätte sammandragningarna och en doktor kom in och kände på tappen för att se om jag öppnat mig något, vilket jag som tur var inte hade gjort. Efter 4 timmar med sammandragningar (kom ca var 3e min) 
    fick jag bricanyl och ett rum att sova i under natten.
    På morgonen frågade sköterskan om jag mådde bra, vilket jag gjorde. Så doktorn kom in och sa hejdå och vi fick åka hem. Kom till receptionen på sjukhuset för att beställa taxi och får en sammandragning till. taxin skulle komma inom en halvtimme, vi satte oss ner och väntade men fick inom kort ytterligare tre så jag gick tillbaka till förlossningsavd. och pratade med dom, fick komma till ett rum och göra VUL på tappen som fortfarande var oförändrad. Såg bebbes huvud och konstaterade att trycket jag känt de senaste dagarna faktiskt var bebbes huvud som jag trodde.
    Fick ok av läkaren att komma hem. och nu mer än ett dygn efter start har jag fortfarande sammandragningar....
    Less, orolig och fruktansvärt trött ska jag snart gå och lägga mig och försöka få lite sömn.

Ledsen för långt inlägg, men var tvungen att skriva av mig om mitt äventyr! 
    Jobbigt! Det som är skönt är ju ändå att du inte öppnat dej något, bra om bebis stannar i magen ett tag til.. kanske bara kroppen som förbereder sej.. men jag hade förvärkar i 3v vara den sista helt utan sömn mer el mindre.. så jag vet att det är jobbigt. Hoppas att det lugnar ner sej snart. Är det vila som gäller eller vad sa läkaren?
  • Jojo 85

Idag har svägerskan med sina två döttrar, 4,5mån o 6år, varit förbi med lite klder till bebben o fått lite påfyllning till sin minsting..
    Lite av det var sånt som jag lånat ut till minstingen som vi nu fick tillbaka o en massa andra kläder oxå.. så nu är det lite mer påfyllt både på unisex fronten o flickfronten. Det var några vit/mörkblå bodys från POP oxå.. en istrl 50 som får följa med till BB som "pojk" body om det skulle bli en lillebror
    Vi fick en overall/åkpåse oxå som var rätt sliten i fleecetyget, men den får följa med till BB så kanske jag köper en ny senare.. så kanske det blir en mer "köns"inriktad.

• Jojo 85
    kicki08 skrev 2010-08-11 15:23:24 följande:
    Absolut! Jag vill gärna se bilder vi ska ju gifta oss vi med, fast inte förräns sommaren 2012 tyvärr... vi vill tidigare men vet inte om vi har råd. Det enda kriteriet jag har är att jag vill ha med alla mina nära och kära på vår dag. Sen resten är inte så viktigt känner jag. Så har du några tips på billigt så är jag glad för dom
    Vi ska på bröllop om 2,5v.. dom har iof själva bröllopet på hemlig plats, bara några få utvalda får vara med under vigseln.. men sen ska dom ha picknick.. så det blir nog inte så dyrt. Alla tar med sej egen filt Sen bjuder dom på mat o dryck.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2