• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Rosen: Ja just det skulle ju säga att jag ocksa kommer fran Göteborg och maste säga att dialekten inte är nagon höjdare. Skanska kan däremot vara en riktig skön dialekt .

• Hedi

Förlat men jag hade en kille fran Trollhätten och det maste nog vara den värsta dialekten .

• Hedi

Jag börjar ocksa undra varför jag utsätter mig för ännu en förlossning. Hade aldrig kunnat tro att värkarna nästan skulle fa en att be om att fa dö. Hoppas jag hinner pa eda igen!

Sen sa tycker jag att förlossningen är jobbig pa savis att man far besvarat om allt är ok med bebisen. Det är ett nervöst moment tycker jag. Hur skulle man reagera om allt inte var ok osv?

• Hedi

I Tyskland säger de att man absolut inte ska ha kudde och sen sa föresprakar de sovpase istället för täcke.
    Alla har som vanligt olika asikter .

• Hedi

Emmie hade inte kudde och är inte platthuvuad! men om din son blev det kan jag första att du vill ha en kudde.
    Här är de väl rädda för att bebisen ska hamna under kudden och inte fa nagon luft.

• Hedi

Förlat för att jag inte orkar att läsa igenom allt och kommentera!

Nj: fin mage iaf

Gjorde Ul idag i v 33, han väger nu ca 2 kg och är runt 44 cm. Sa uppskattat födelsevikt är ca 3,5 kg.

• Hedi

Jag gick upp 6 kg förra gangen mellan v 30-41. Jag väger ca 3 kg mindre nu än vad jag gjorde i v33 förra gangen.
    Sa jag hoppas slutvikten blir lägre än mina 18 kg som jag gick upp förra gangen.

• Hedi

Williams Mamma: Gud va skönt att det sag bättre ut idag!

Helen: skönt att bli av med bilen!

Träffade en liten bebis igar han var 50 cm lag och vägde 2,5 gud va liten. Emmie vägde 2,9 när vi lämnade sjukhuset det är otroligt hur snabbt man glömmer hur sma de är.

Jag är ocksa hemma nu sa himla skönt att fa en paus fran pluggande! nu har man tid att göra en massa andra saker.

• Hedi
    Helen C skrev 2010-09-17 20:47:37 följande:
    Är det någon som har provat en sån Belly bandit. Det är en gördel typ som man har efter förlossningen.... Såg en sån i en gravid tidning och skulle vilja köpa en sån. Tänkte bara om någon testat en sån????
    Nä men jag satte pa mig ett par jättetajta typ cykelbyxor som jag sov i. De satt at runt magen och den drog sig tillbaka rätt snabbt. Kommer definitivt ha pa mig dem igen .
  • Hedi
    Annizsj skrev 2010-09-17 22:05:26 följande:
    Taniko- jag pluggar på högskolan, heltid. Jobbar varannan helg. Tar hand om barnen resterande tid. Så här existerar sällan lugn. Ska varazhemma tre v innan bf. Sen vet jag ju inte när den hade planerat titta ut
    Jag är imponerad ! jag tycker deltid pa distans är mkt ibland. Vad är det du pluggar?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2