Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-10-17 21:05:46 följande:
    Nu blir det sängen, klockan ringer 04.30 imorgonbitti.
    natti natti o kram på er.
    Lycka till i morgon och hoppas det går bra för er son!
  • Belavon
    Kinne79 skrev 2010-10-17 21:59:05 följande:

Taniko- Lycka till imorgon!

Är jättekul att läsa allt ni skriver, men känner inte att jag har så mycket att tillföra. Har ju aldrig fött barn innan och har förmodligen ganska många veckor kvar till jag börjar känna sammandragningar och kan leta slemmis. När det är dags för mig så har ni ju redan era bebisar och tråden kommer nog gapa ganska tom under ett par veckor.

Jag har inte heller barn sedan tidigare och BF 28/11. Jag kommer vara kvar här och sedan gör vi en bäbis tråd :) Vi får läsa hur det går med allas förlossningar och sedan få massa tips innan det är vår tur :)
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-17 22:32:45 följande:
    Jaaaa!! Undra om man kommer kunna sova nåt den nattten?
    Jag skulle nog inte kunna sova alls. Spännande det är ju inte alls länge kvar för dig. Får du må bra nu den sista tiden? Förutom att du tänker på lillens storlek som kasnke oroar.
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-18 00:04:19 följande:
    åhh... är nån vaken i tråden tro?
    Vaknade nyss av en frukransvärd värk på magens vänstra sida. Kan inte alls sova och kan knappt röra mig
    Känner mig skitorolig...
    *kram* Vad är det för värk du har? Du kanske ska ringa in till förlossningen om det är outhärdligt eller ring sjukvårdsrådgivningen om det är en smärta som du tror inte har med förlossningen att göra.

Har du provad panodil och en varm dush?
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-18 00:15:13 följande:
    Nä jag tror inte det har med förlossningen att göra. Känns inte så. Det sitter på vänster sida av magen. Försökte ligga på höger sida men det hjälpte inte. Nu har jag suttit uppe en stund och det har lättat lite.
    Men jäklars va ont det gjorde! Kan det vara att bebis tryckte på tarmar kanske?
    Det kan det säkert vara, jag har ju lång tid kvar och ibland när jag försöker vända mig i sängen och ligga på andra sidan gör det väldigt ont. Då är det bäbisen som trycker på för mig. Om det håller i sig så ring så att du inte behöver vara orolig.

Annars gör en kopp te eller något annat gott och sitt uppe ett tag och ta det lugnt. Bara det kanske hjälper?
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-18 00:19:54 följande:

Det verkar hjälpa å sitta uppe. Det har släppt lite...
    Känner mig jäkligt öm i magen där bebis rumpa är.. Ska man aldrig få sova tro :-/  Igår förvärkar och idag det här. blääää
    Å du är vaken än?

Ja jag är en nattuggla :) Senaste månaderna har bäbis låtit mig sova mellan 2-6 och sedan har det bara varit att kliva upp. Men jag kan sova på dagen så det har gått bra. Senaste två dagarna har jag dock legat i sängen tills 10 och 12 :) riktig lyx
  • Belavon
    kicki08 skrev 2010-10-18 00:28:14 följande:

Oj, ja det lät ju inge vidare. Men skönt att du fått sovit ett par dagar nu iallafall
    Jag har ju en morgonpigg son som vanknar runt 5-6 varje morgon så här blire inte mycket sova. Och imorrn blir jag hemma med honom eftersom han har ögoninflamation. så det skulle va väääldigt skönt om man fick sova snart.. :-/

Det är nog bäbisarna i magarna som försöker göra oss redo på lite sömn efter förlossningen :) Nej nu ska jag slöa i soffan tills jag blir lite tröttare. Hoppas värken försvinner snart. Kram
  • Belavon

Ha ha, ja här försökte jag och mannen att ha lite mysigt igår med i sängen. Det gick inte alls, jag känner mig inte alls bekväm i kroppen för sådant. Blev nästan mest pinsamt. Skulle ju kunna tro att vi var mer desperata efter varandra när han är borta så länge men just nu känns det inte bra. Får väl skylla på hormonerna eller nåt.

Blev inte mycket sömn här alls, fick någon feberfrossa när jag skulle försöka sova så jag somnade inte förrän 4 sedan vaknade jag innan 8. Ska lägga mig i soffan och vila lite så jag orkar gå på föräldragrupp i em.

• Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-18 09:22:26 följande:
    Vi hade också sex igår i hopp om att det skulle hända nåt, men nepp..
    Imorse däremot gick nog mer av min slemmis, fick en vääääldigt slemmig flytning med blodstrimma i .
    oj oj, ännu mera spännande!
    Vad bra att du får må bra så här på slutet och nu kanske det snart är väldigt slut på graviditeten ;)
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 13:08:47 följande:
    Min mage är så liten jämfört med alla andras! Känns så i alla fall. Och ändå ligger jag över medel på sf-måttet. Märkligt :)
    Det kanske är så att det passar din kropp att vara gravid så även om du har stor mage på SF måttet så sitter det fint på dig :) Jag har också stort SF mått och ligger precis i övre linjen för normal, men jag tycker ändå att den inte är gigantisk.

Har just ätit lite lunch och nu börjar bäbisen kicka runt i magen. Tror han gillar mat, det blir alltid väldans aktivitet efteråt :)

Jag hade en sådan med som skrev roliga kommentarer (enligt henne) till mig på FB, men jag blev så less så jag tog bort henne. För det enda som kom ut av det var att jag var irriterad på vad hon skrev. Hon var någon som jag jobbat med tidigare. Men jag tycker inte man behöver ha sådana som man bara blir arg på som vänner. Då är det ju ingen ide. Sedan är jag ingen som lägger till alla jag träffar överallt på FB, jag har bara de jag vill ha där så jag kan skriva precis vad jag vill utan att bli påhoppad.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2