Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Williams- jag förstår verkligen din oro. Var du på sånt där tul eller hur upptäcktes det? Det är verkligen inte säkert att han väger så lite. Det är en uppskattning som gör oss föräldrar göroroliga! Jag har ju haft en liten bebis född i v31+2. De uppskattade att han skulle väga 1400 gram i v30 ngt. Men han vägde betydligt mkt mer, 1915 gram. Efter 32 fulla veckor är lungor helt fullt utvecklade och fast uppstår sällan några problem. Tänk på att det föds barn i v.24 som väger en 500 gram. Små som fågelungar! Hoppas nu att lillen i magen växer massor nu. De växer ju olika mkt i olika veckor! Kramar till dig!!!!

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj

Williams mamma- vad låg ditt sf mått på? Mitt ligger under kurvan men inget som Oroar sade hon...

• Annizsj

Trulsa- förlåt om jAg lägger näsan i blöt. Jag tror att fet bästa man kan göra är att fokusera på det barn man bär och får. Ni kanske inte alls är redo för syskon så tidigt? Jag själv kan idag känna, vaddå ett barn är ju rena semestern. Men man vet aldrig vilket sorts barn man får. Sover de hela nätter tidigt äter utan problem, ni får sova är det helt klart lättare att planera syskon. Ska jag vara ärlig så hade vi tänkt vänta med trean tills killarna är runt 4 och 6 år. Men nu blev det inte så. Det kommer bli skitjobbigt det vet jag. Det är två år mellan mina nu och så dagarna ser ut nu orkar jag knappt tänka på hur det blir med ännu en till. Jag är bara så slut av allt! Samtidigt så är mina barn det bästa och finaste jag har, älskar livet med dem men just nu är det jäkligt intensivt!!!! Så nu var jag klar

• Annizsj

Trulsa- ah ok på det viset. Ja då förstår jag! Det är ju inte det lättaste att planera så de blir som man vill. Det blir helt enkelt som det blir hur gammal är du om man får fråga?

• Annizsj

Williams mamma-- Kram till dig! Förstår din oro och sömnlöshet. Men du ska se att detta kommer gå jättebra. Vilket sjukhus ska du föda på? På ryhov är de helt underbara på NEO. Det är en sådan trygghet att omges av riktiga proffs. Vården i sverige är fantastisk! Jättebra att de har koll på dig nu. Jag tänker på dig och vet hur du känner.....men nu är du så långt gången att det inte kommer bli några problem. Och förhoppningsvis går du tiden ut och han börjar växa igen!
    Kram

KIcki08.. Det är så jag tänker. ALla pratar om att de vill ha ut bebisen för att de ska få sova. Men det är ju NU man egentligen får sova. Ok, sover kasst, springer på toa i ett. Men sen ska man amma och det ska bökas på natten, bytas blöjor. SÅ har iaf mina pojkar varit. Viggo sover fortf inte jättebra, skriker i sömnen å vaknar vid 6 (bättre än 5 som innan). Plus att Milo hostade igår kväll så jag inte kunde sova. Han har dessutom börjat vakna tidigt å vill att någon ska komma och sova hos honom. Hur funkar det när bebis kommer och pappa får ta Viggo nätterna å jag bebis? Vi får anställa en Nanny

• Annizsj
    kicki08 skrev 2010-09-14 08:54:15 följande:
    Annizsj: Ja hur det kommer funka när bebisen kommer vågar jag nästan inte tänka på... Kanske bäst å ta det som det kommer. Annars knäcker man väl sig själv innan Sova kan jag nog blott glömma och det har jag räknat med. Hela familjen kommer vara ett vrak närmsta månaderna eftersom Theo fortfarande vaknar på natten och inte sover. Plus att stora killen ofta vaknar med växtvärk på nätterna och vill ha alvedon för att somna om. så nja... sova blir det nog inte.
    De har jag olika perioder då ¨de behöver oss lite mer å så. Mardrömmar, växtvärk eller vad det nu är. Sen alla sjukdomar. Usch är rädd för RS och att de aldrig kommer vara på dagis de timmar de kommer få se. Känner att jag behöver lite vila och egentid med bebisen. Sen får man lite nya krafter och hämtar killarna kl 13 på dagis. Men jag kommer som dig få lite hjälp i början. Svärmor har tagit ledig och även mamma får nog komma ner. Men jag orkar inte ha båda mamma o pappa här. Blir bara en börda då..vill bara kunna slappna av. Min man kommer ta sin pappadagar kring jul. Han kan inte missa en massa i skolan. Men det gör inte så mkt. Han är ju hemma endel också, läser en rätt slapp kurs nu...
    det blir som det blir helt enkelt Men vi är iaf beredda och har det så färskt eftersom vi har en liten hemma redan nu. Jisses vilken fart det är på Viggo nu. Han springer runt, busar, klättrar på stolar, bord, försöker prata.....han är så satans charmig och go den ungen
  • Annizsj
    NoahLeah skrev 2010-09-14 10:22:43 följande:
    Behöver lite hjälp (ärlig sådan). Vi har ju pratat om namnet Leah till syskonet men nu känns det lite som tårta på tårta med Noah och Leah???
    Vet inte om du ska be om min åsilt här Är inte jätteförtjust i Leah och ja som du säger det är kanske lite tårta på tårta? Men gillar ni namnet, har man fastnat för det så kör på det helt klart
    Vi har bara namnproblem. Finns inga namn jag riktigt fastnar för......så det blir nog namnlöst första tiden....
    NoahLeah skrev 2010-09-14 10:22:43 följande:
    Behöver lite hjälp (ärlig sådan). Vi har ju pratat om namnet Leah till syskonet men nu känns det lite som tårta på tårta med Noah och Leah???
  • Annizsj
    Rosen skrev 2010-09-14 09:24:10 följande:
    åhhh jag vet inte vad det e med mig idag, känner mig så arg hela tiden. vill inte känna så här. e superirriterad på allt. ingen lust till nånting har jag.
    jag håller på att städa o har ont samtidigt så blir jag irriterad över det o tur inte  barnen e hemma för det hade jag aldrig orkat idag. känner att jag måste få lite tid för mig själv nu. jag ska städa hela dagen idag o sen i morgon ska jag försöka att bara vara..... om jag kan det
    Precis så kände jag igår. ELler överlag är jag på dåligt humör. Mkt för att skolan stressar mig så och sömnbrist. Men när en kompis kom över och vi pluggade ihop och fick ngt gjort kändes det mkt bättre.
    Finns det ingen du kan ta en kaffe med eller bara snack alite med? Sånt gör ju så mkt.

Denna f-ledighet kommer nog bli rätt seg. Denna gång finns det inga grannar, vad jag vet som väntar barn..Sist var vi ett gäng mammor på 6 pers som fikade, gick på öf, promenrade, umgicks..alla hade syskon på samma dagis. Helt perfekt! KOmmer nog lätt bli rastlös efter några mån. Hum.........
    Synd vi inte bodde nära varandra
  • Annizsj
    popcornplaya skrev 2010-09-14 10:51:32 följande:
    Jag känner också så inför denna mammaledighet. Flyttade när sonen låg i magen och kände inga här som man kunde umgås med, dom gamla kompisarna var fortfarande kvar på festar nivån så dom gled man ifrån. Men så träffade man några mammor på ÖF som man började umgås med men nu har ALLA dom flyttat så nu sitter man här ensam igen. Bara att hoppas att man träffar nån igen på öf eller nått. Men man kommer nog inte ha lika mkt möjlighet att gå dit nu som sist tyvärr.....

Jag älskar min son och min man men lite annat sällskap hade ju inte vart fel emellanåt Obestämd
    Varför blir det sådär? Jag flyttade hit till Jönköping för 6 år sedan. LÄmnade allt där hemma. FIck många nya bekanter, var jämt ute och festade. Var en såndär partytjej ja Men nu har jag lämnat den tiden bakom mig, saknar den inte ens en sek. Älskar familjelivet. Har två bra vänner här i stan. Men en bor ute på ön..en annan är superupptagen med hus, barn, jobb, plugg. SÅ svårt att få tid att träffas. Var ju enklare när alla var studenter på heltid.
    Det kommer och går vänner känns det som. Har riktigt bra kontakt med en vän i Sthlm, som nu ligger i skilsmässa. Själv är man nygift, väntar tredje barnet så vi ligger ju ganska olika där. ÖNskar att hon kunde flytta ner till småland då hennes pappa bor här, Men hon kan ju inte slita barnen så långt ifrån sin pappa. Svårt det här med vänner när man har familj. Känner mig  ganska ensam emellanåt. Har lite vänner i skolan, men de är så unga....fast eftersom de ska jobba med barn och älskar barn så älskar dem att träffa mina barn och där har vi ju lite hjälp Men i övrigt så skulle jag vilja ha lite fler vänner som kanske är lite där jag är....Men det känns svårt.... Är ju en social person, men även en trött mamma...
    Hum..blir inte mkt tentaplugg här idag. SKa snart ta bussen till skolan och redovisa en sak. Måste klämma i mig min matlåda innan.......

kram på er tjejer.....
  • Annizsj
    Sassa82 skrev 2010-09-14 20:36:28 följande:
    God kväll!! har inte vart inne på 100 år känns det som, fick höra att det härjade ett virus här på Fl så har inte vågat mig in. Har det hänt något speciellt som man missat. har sett att pennyjenny fått sin son.

Va till MVC idag lillasyster ligger med huvudet nedåt och magen följer kruvan helt så allt ser bra ut.
    Oj har hon fått nu? När kom han? Vet du hur stor han var å så?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2