popcornplaya skrev 2010-09-14 10:51:32 följande:
Jag känner också så inför denna mammaledighet. Flyttade när sonen låg i magen och kände inga här som man kunde umgås med, dom gamla kompisarna var fortfarande kvar på festar nivån så dom gled man ifrån. Men så träffade man några mammor på ÖF som man började umgås med men nu har ALLA dom flyttat så nu sitter man här ensam igen. Bara att hoppas att man träffar nån igen på öf eller nått. Men man kommer nog inte ha lika mkt möjlighet att gå dit nu som sist tyvärr.....
Jag älskar min son och min man men lite annat sällskap hade ju inte vart fel emellanåt

Varför blir det sådär? Jag flyttade hit till Jönköping för 6 år sedan. LÄmnade allt där hemma. FIck många nya bekanter, var jämt ute och festade. Var en såndär partytjej ja

Men nu har jag lämnat den tiden bakom mig, saknar den inte ens en sek. Älskar familjelivet. Har två bra vänner här i stan. Men en bor ute på ön..en annan är superupptagen med hus, barn, jobb, plugg. SÅ svårt att få tid att träffas. Var ju enklare när alla var studenter på heltid.
Det kommer och går vänner känns det som. Har riktigt bra kontakt med en vän i Sthlm, som nu ligger i skilsmässa. Själv är man nygift, väntar tredje barnet så vi ligger ju ganska olika där. ÖNskar att hon kunde flytta ner till småland då hennes pappa bor här, Men hon kan ju inte slita barnen så långt ifrån sin pappa. Svårt det här med vänner när man har familj. Känner mig ganska ensam emellanåt. Har lite vänner i skolan, men de är så unga....fast eftersom de ska jobba med barn och älskar barn så älskar dem att träffa mina barn och där har vi ju lite hjälp

Men i övrigt så skulle jag vilja ha lite fler vänner som kanske är lite där jag är....Men det känns svårt.... Är ju en social person, men även en trött mamma...
Hum..blir inte mkt tentaplugg här idag. SKa snart ta bussen till skolan och redovisa en sak. Måste klämma i mig min matlåda innan.......
kram på er tjejer.....