• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-08-23 20:25:34 följande:
    Jag får inte hämta boxen riktigt ännu.. men den blöjhink vi har nu har vi slutat köpa påsarna till då det var värdelöst. Det är en köpt hink, fick ingen sist Så en gratishink tar jag gärna emot att ha i vårat sovrum så vi kan byta blöja i vårt rum på natten.. nu när vi har skötbord där.. med Josefine fick vi springa till badrummet o hon väcktes så mycket av det så det var något vi sa att vi skulle ha nu (skötbord i sovrummet).
    Jag har fått Libero väskan iaf.. får den på mitt MVC. Den hade ungefär samma utbud denna gången..
    Så tycker jag alla gratisblöjor man kan få, tackar jag o tar emot Så som dom går åt i början..
    jag kommer inte ha nåt skötbord denna gången. svärmor köpte ett för nån vecka sen till oss men jag lämnade tillbax det igen för jag sa att jag använder inte det ändå så hon tyckte i så fall att jag skulle lämna tillbax det.
    jag kommer bara ha en skumskötmadrass som jag lägger i säng eller soffa eller var jag nu e o ska byta på lillen
    med minsta sonen blev det tillslut att man bytte i säng o soffa utan skötbädd av ren lathet haha
  • Rosen

finns det någon av er som planerar att jobba ända in i det sista? jag vill ju undvika att ta fp innan så jag kommer nog jobba in i det sista men det lär bara bli 2 dagar i veckan ca. ska försöka i alla fall.

dazazz skrev 2010-08-24 20:38:20 följande:
    Tack för välkomnanden :)

Bebis050810, jag gillar Olivia och Teodor, men vet inte om du tycker de är för vanliga. Alma är också väldigt vackert tycker jag.

Själv kan jag inte förstå att det är hela tre månader kvar. Jag tycker att det är tungt nu, hur ska det inte vara om två-tre månader?
    vet du om du ska få pojke eller flicka?
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-08-24 21:13:54 följande:
    Nu är jag tillbaka från förlossningen (har tyvärr 1h dit enkel)

Allt såg jättebra ut och dom var supertrevliga. Först lyssnades det på hjärtat och vi fick en kurva utskriven. Sedan kollade en läkare med ul, hon tittade jättenoga i ca 20 min, allt var bra med bebis och man kunde tydligt se att moderkakan låg i vägen för sparkarna. Bebisen väger lite mindre än medel, men det känns bara skönt.

Det var helt folktomt vi var där i ca 1½h och visst ville hon kolla könet, och återigen gissades det på en flicka. Glad

Det hade inte föds ett enda barn idag trots att det är fullmåne.
    skönt att allt såg bra ut o tänk att det verkligen e en liten tjej du ska få så mysigt!

föds det mycket barn när det e fullmåne? i natt var det fullmåne såg jag, jag stod o hängde tvätt när jag kollade på månen
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-24 21:20:15 följande:
    Va skönt för Pennyjenny att hon onte har fått än. Å det här med vikt är bara en uppskattning, de kan inte veta säkert. Min första son uppskattades att väga 1400 gram i v. 30.....Han kom 31+2 och vägde 1915 gram...

Har inte tid att sitta här egentligen... Tenta imorgon. Håller på att bli förkyld. M är mkt bättte, blir nog dagis en sväng för honom imorgon. V är jätteförkyld och vi har sovit jättedåligt inatt. Fasar inför denna natt. Jag som måste vara pigg imorgon. Till råga på det är blivande mannen på sin svensexa ikväll....så passande. Men de kunde ingen annan dag...hade ju varit bättre en helg och när alla är friska.
    Varit en kass dag som jag inte vill uppleva igen...usch! Men fick lite sällskap och hjälp med barnen ett par timmar när sambon stack..... skönt!

Dags att gå upp till sängen.....hoppas nu att man får sova......
    Natti!
    ja skönt att hon inte fått än men jag vet att hon har fått senast den 6 sept tror jag det var hon skrev i nån tråd.
    varför kom din son så tidigt? hur länge fick ni ligga inne på sjukhuset efter han var född? måste varit jobbigt o oroligt att föda så pass tidigt.
    lycka till med tentan
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-24 21:21:47 följande:
    Rosen-- Ska plugga fram till 1 nov plus jobba extra.... Vet inte hur det ska gå, men vi måste lägga undan pengar tills bebisen kommer.... FÅr se om jag stupar eller fixar det?
    vad jobbar du med? jag har kanske frågat det innan men jag har i så fall glömt det.
    jag vet inte heller hur det ska gå för mig att jobba in i det sista men jag hoppas att jag klarar det för vi måste ha pengarna.
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-08-24 21:37:14 följande:
    Dom hade en sån där tavla där de satte upp rosa och blå nålar (inga gula konstigt nog) och där var fullmånedagarna utmärkta. Har för mig att jag läst någonstanns att det föds fler då.
    aha där ser man man lär sig nåt nytt varje dag
  • Rosen
    Annizsj skrev 2010-08-24 21:55:35 följande:
    Rosen- de kan tyvärr inte svara på varför han kom så tidigt. Även om vi har det släkten säger de att det inte är ärftligt. Men jAg vet inte. Jag kände att ngt int stämde. Hade varit inne på f några ggr innan. Sen när jag Åkte in och blev inlagd med strängt sängläge blev jag rädd! 6 dagar sedan kom han. Vi låg på Neo i 1 mån. Det var jättejobbigt och jag har nog aldrig mått så dåligt. Hela mitt liv. Det var hemskt att bo på sjukhus, inte kunna ta hand om sitt barn själv, missa de allt det där mysiga den första tiden! Som tur är gick allt bra o han var frisk o stark!
    usch ja, det e nog en mardröm att inte få komma hem o njuta av den första tiden som småbarnsförälder. hela bilden av hur det "ska" vara förstörs ju.
    o sen om man har andra barn så räcker man lixom inte till om man ligger på sjukhus första tiden o resten av familjen e hemma.
  • Rosen

här i vår kommun gäller 3dagar i veckan, 5timmar varje gång. från 9-14. o sen e det gratis ju så det e skitbra

så min son kommer att gå som 15timmars barn från 6 sept. behöver jag jobba så finns farmor o farfar tillgängliga,

• Rosen
    Helen C skrev 2010-08-28 18:30:07 följande:
    åååå så mysigt. Jag har aldrig varit på lammet och grisen. Något man skulle testa kanske...
    Blev en tapet med inslag av New York. Tar kort sen när den e uppe=)Vi ska ha den bakom soffan som vi inte har fått än....=)
    vad ska ni ha för soffa? vi var o kolla på soffa idag o ska ha en som heter rambo. den e över 4 meter lång o så går den som ett U med 2 divaner lixom.
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-08-28 18:42:12 följande:
    Kommer inte ihåg va våran soffa heter. Men den e 3.05 iaf så eran e ju rätt stor. Men vi ska oxå ha divan fast bara på ena sidan=)

då e er oxå rätt stor   vi vill ha en som täcker hela vår vägg så det e lagom med den storleken. även om vi inte kommer utnyttja en 3del av soffan hahaha.

vi ska ha en mörkgrå

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2