Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Vi 2 blir 3 skrev 2010-08-24 11:05:32 följande:
    Åhhh vi köpte vagn igår :D den ska komma i mitten av september ;)
    Vad blev det?
  • NoahLeah
    popcornplaya skrev 2010-08-24 11:18:39 följande:
    Lämnat sonen på dagis för första gången idag, ska bli spännande att höra hur det gått sen när jag hämtar honom igen. Känndes väldigt konstigt att vinka hejdå till honom och lämna honom där men oj vad skönt med lite ensamtid här hemma. Har fått städat undan en hel del.

Vi hade skötbordet i ett annat rum och gick upp dit och bytte när Philip var liten och hade bajsat på natten. Brukade aldrig vara några problem att få honom att somna om igen. Den här gången kommer vi ha skötbordet i vårat sovrum för vi kan inte springa in i sonen rum mitt i natten och väcka honom. Gäller att ha en bra blöjhink så man slipper lukten i sovrummet av bajsblöjor.
    Det kommer gå jättebra på dagis.
    Bjlöjhink is da shit...vi kommer ha en i tvättstugan och en i hallen, så skönt att slippa lukten.
  • NoahLeah

Godmorgon...hyfsat utvilad trots sparkfest i magen halva natten samt att sonen sovit med mig o sparkat i ryggen...lika brta att vänja sig till det som komma ska. *s*
    Vad ska ni tjejer roa er med idag då?

Här blir det hemmafix sen ett besök på Öppna förskolan, så trist väder så inget att vara ute i.

• NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-08-26 08:45:38 följande:

Här får sambon och närmsta familjen känna sparkarna. fast dom brukar faktiskt inte fråga. Det är bara sambon och det känns skönt försöker någon annan känna på magen så ryggar jag undan.

taniko: Nä här är det oxå supertrist väder. Jag ska iväg på ett volleyboll möte om ett par timmar. Theo får förlja med. Vi ska gå igenom årets träningar. Jag ska hjälpa till att vara tränare och coach när jag kan fram tills bebis kommit blir skoj.
    sen blir det nog bara en lugn dag hemma. Ikväll däremot ska jag träffa tjejerna och äta middag. Ska bli jättemysigt att få lite egentid

Kul med volleyboll, försökte mig på det i min ungdom, gick sådär.
    Här var det evigheter sen jag hade egentid med den 11/9 ska jag på kräftskiva hos en kollega, ser fram emot det.
  • NoahLeah

En fråga...vad ska man ha för overall till bebben?? Noah kom ju i mars och då var ju vintern redan över..nu har den ju precis börjat.
    Kommer ju ha en varm quadrolift i vagnen så vet inte om man behöver riktigt vinteroverall el om det räcker med fleece????

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 10:54:10 följande:
    Ja vi får välja. Jag har 5 timmar 3 dagar i veckan, mån tis tor

------
    Och ang. efter bebis ankomst då kommer barnen få vara på dagis som vanligt, jag hoppas att sambon kan skjutsa dem lite de första veckorna så jag kan vara med bebis och slippa dra ut henne/honom i ur och skur!! men vill barnen vara hemma nån dag så får de såklart det! om jag inte är helt slut vill säga....
    Här får vi också välja så det blir 5 tim/3 dagar i veckan..tis,ons,tors som det ser ut nu.
  • NoahLeah
    kicki08 skrev 2010-08-26 11:15:11 följande:
    taniko: Jag kommer bara ha en fleeceoverall till bebisen. Det brukar räcka. Man bäddar ju ändå ner dom varmt i en lift eller åkpåse. theo hade faktiskt bara fleece i vintras han med fast han var 6 månader då Det har funkat bra Däremot måste jag ju köpa overall till Theo nudå. Han är ju 15 månader snart. svårt det där.... dom blir ju jäkligt blöta nu när dom är såhär små så man måste kanske investera i en verkligen bra overall... DYRT!
    Ja...till Noha behövs det ju i princip 2 stycken och förra vintern köpte vi lite billiagre modeller. Så blir det inte år då de inte alls var särskilt bra.
    Vet du vilka märken som är bäst?
  • NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-08-26 19:32:39 följande:
    Nu har sambon satt ihop litens växasäng och ställt båda barnens sängar i litens sovrum, så nu ska vi se om de sover där inatt, hoppas!! Blir nattning där inne ikväll med bokläsning som vanligt. Får se om det kommer nån/några tassande framåt småtimmarna......
    men vi måste börja nu för att det är inte hållbart att sova 5 st i ett sovrum, absolut inte när en bebis kommer oxå.

Har bäddat med nya täcken, kuddar och bäddset Hallo Kitty, likadant till båda, så nu ska de väl sova skönt !  
    Vad mysigt det ser ut.
  • NoahLeah

Grattis till sonen PennyJenny!

Idag börjar min jobbhelg så kommer inte få sonen vaken någonting fören måndagem, känns skit. Ska bli så skönt att slippa helgerna sen..har aldrig gillat det.

• NoahLeah

Kicki: Det har varit hyfsat lugnt sen sista fyllan..men jag märker av hans humör ibland men då håller jag mig på min kant. Han har börjat gå hos kurator och idag ska han ringa beroende o se om det kan hjälpa el om han ska gå på AA.
    Denna helg kommer en kompis till oss vara här med honom och nästa helg åker han ensam till sin mamma och jag får hit mina föräldrar.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2