Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF November,2010 DEL 2

Hemkommen från BM.

Hjärtljud låg på 136 så det är ju typiskt pojkljud fast sonen hade flickljud hela tiden...haha. Sen hade jag inte gått upp något på dom här tre veckorna sen sist utan vågen stog på ett ½kg mindre till och med. Och SF måttet var 30cm och med Philip hade jag 32cm i samma vecka. Hoppas det innebär en liten bebis.

Bebis ligger även med huvudet neråt men rörlig. Fast jag visste innan att huvudet var ner för rumpan gillar hon att trycka upp mot mina revben. Och att huvudet fortfarande är rörligt gör inte så mkt för sonen fixerade sig aldrig heller, han var som mest ruckbar mot slutet.

Fick även tider till en föräldragrupp också som börjar 27/10. Men sista träffen var 24/11 så den hoppas jag att jag missar, då vill jag redan vara tillbaks hemma med bebis.

Nä nu blir det att starta en diskmaskin innan sonen ska hämtas. Hela förmiddagen har ju försvunnit iväg nu......

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Ja det är ju bara skrock det stämde ju inte alls med sonen. Pratade med BM om det idag och hon hade hört om en liten undersökning dom gjort på just det och det blev 50% rätt....haha det är ju liksom så det är.

Ja det är skönt att inte ha gått upp sen sist men jag ligger ju ändå på ca +20kg så jag har ju redan gått upp en hel del. Men även med sonen gick jag upp minst i tredke trimestern, jag lägger på mig mest i början.

• popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-21 13:50:58 följande:
    Fick brev från försäkringsbolaget igår angående min tandskada och dom går in och betalar hela beloppet. =) Det enda jag behöver stå för själv är självrisken på 800 kr och den kan jag leva med
    Verkligen jätteskönt!

Nu sitter jag här i soffan och myser med min lilla älskling. Konstigt hur snabbt man glömmer och förlåter vårat kaos vi hade imorse. Det känns som i en annan värld. Och tur är väll det. Nu är han världens goaste som sitter och mumsar vindruvor och nu bad han om lite mjölk som jag självklart ska serva honom med nu.Skrattande
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-22 07:13:11 följande:
    Gud vilken jobbig kväll jag hade igår med sd, men somnade i soffan vid 21 sen väckte mannen mig vid halv 12 o vi gick o la oss. Vaknade upp strax efter 01 med världens sammandragning trodde ja skulle avlida. =/
    Och då är de ingenting mot de riktiga förlossningsvärkarna.

Idag har vi tid hos våran vanliga bm, och senare även tid hos smvc för ny kontroll av flödet
    Håller tummarna för att allt ser bra ut idag.

Det här med att köpa bindor och sånt kommer jag nog inte göra innan. Man får ju på BB och sist snodde jag även med mig ett gäng hem. Finns ju inga att köpa som är så tjocka som dom på BB. Snodde även med mig dom sexiga trosorna hem, dom var perfekta i början.

BB väskan kommer jag nog annars packa i v.35. Då kan man känna sig lugn i alla fall. Och även skriva en lista att lägga på väskan med saker som man inte kan packa fören det sista, som mobil och kamera och så. Så får sambon springa och packa det sista innan man åker in.
  • popcornplaya

Jag har 60 dagar kvar idag.

Snart dags att traska bort till dagis med sonen, han sitter och leker för fullt på golvet här just nu. Och när man kommer hem igen är det dags för det eviga arbetet att plocka här hemma. Känns som det är det ända man gör. Fruktansvärt otacksamt  arbete.......

Föresten när jag var hos BM igår fick jag reda på att dom bygger om på förlossningen/BB på NÄL. Så hon sa att det kan vara lite rörigt när man är där och att dom gärna vill att man åker hem så tidigt som möjligt. Jag vill helst stanna 2 nätter som sist så man får gjort alla undersökningar när man är där. Men vi får väll se hur det blir.

Sen något som är nytt sen Philip föddes är att man måste ha med egna kläder och täcke, mössa och så. När Philip föddes så fick man sånt där även om det inte var så snyggt kanske. Men tydligen så är det många som snott med sig grejerna hem. Och jag känner mig lite skyldig där för vi snodde faktiskt med oss mössan hem som minne, men det var ju bara en avklippt strumpa...haha

• popcornplaya

Jag har också plockat fram alla små kläder från Philip som var neutrala men inte tvättat upp något än. Men har ju bäddat vaggan som står bredvid min sida sängen. Så den går man ju och tittar i lite då och då. Och sonen pratar väldigt mycket om bebisen som ska ligga däri också.

Med till BB tar vi nog med nått av dom rosa seten vi köpt men även nån body och så i neutral färg för man veeeeet ju aldrig om det kanske ploppar ut en pojk ändå.

• popcornplaya

Ja det är mkt tryck neråt. Sen känns det som om bebis använder kisseblåsan som nån huvudkudde varenda gång jag är ute och går.....

Helen C skrev 2010-09-22 10:52:37 följande:
    God förmiddag..

Idag har jag och sambon handlat blöjor, nappar, amningskupor, schampoo, bindor, så nu e man förbered på BB iaf... Sängen ska vi hämta i slutet på månaden....

Har sååå ont i mitt underliv. Jätte jobbigt att gå på toan
    Oj vad ni har handlat. Måste också få köpt amningskupor och även nappar. Sen är det en hel del andra grejer som måste köpas. Som en rejäl vintermössa till bebis. Räcker ju inte med en tunn mössa som sonen klarade sig med.
  • popcornplaya
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 18:22:34 följande:
    Tydligen är det kraftigt ökad risk för moderkaksavlossning och blödningar. Skulle det hända har de bara minuter på sig att ta ut bebisen (katastrofsnitt). Dvs inte ens ambulans hade hunnit in med mig. Därför blir jag inlagd om den är föreliggande... Dvs i väntan på snittdatum.
    Både jag och mannen är alldeles avtrubbade här. Vi vill bara få barn i säng och sätta oss och deppa tillsammans i soffan...
    Tack för alla kramar!
    Hoppas och håller tummarna för att ultraljudet ska visa något positivt.

Ja usch att gå till dagis är ingen höjdare. Just nu tar det ca 15min för mig att gå och det enkel väg. Den vägen får man ju gå 4 gr så det blir ju en timmes promenerande sammanlagt. Kan lova att mina fogar protesterar rätt kraftigt.

Igår var jag så slut så jag hade tydligen somnat på soffan när sonen sov middag och vaknade först när mannen kom hem från jobbet. Hade inte ens märkt att jag somnade och jag var helt borta när jag vaknade, fattade knappt vart jag var eller vem jag var. Tur sonen kände för att sova länge igår i alla fall för jag hade säkert inte vaknat av honom annars heller.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2