Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-11-26 11:18:19 följande:
    jag  förstår men det är ju bara en jul och det är det def värt.
    Vi ska inte heller åka iväg och fira jul i år utan bara vara lilla familjen här hemma...möjligen att mina föräldrar kommer upp en sväng innan jul.
    jo såklart kommer det vara värt det, men julen betyder verkligen så himla mkt för mig o hela min familj! men antar att det kommer kännas annorlunda när bäbis väl kommit hit.. just nu är det ju så svårt att föreställa sig oss som en liten familj...
    men antar att det löser sig oxå =) BARA BÄBIS KOMMER SNAAART
  • sunflower79

anniz; ja vi får se hur det blir med småland.. hoppas att det kommer funka!!

taniko; skönt att du fick penicillin tillslut!!

• sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-27 09:59:55 följande:
    Ja det måste hon ju vara!!

Inatt sov Linnea från 11-7.30!! helt otroligt och sååå skönt! för några nätter sen sov hon 6,5 h i streck men detta är rekordet. Hon ammar mkt på kvällarna, ligger typ vid bröstet hela tiden så det är väl antagligen därför hon sover så bra. Hoppas det fortsätter!
    men vid halv 8 var jag tvungen att väcka henne för att amma innan brösten sprängdes!!!
    Nu sover hon så gott i vagnen efter 2 amningar nu på morgonkvisten.
    åh det låter ju riktigt lyxigt!!
  • sunflower79
    Rosen skrev 2010-11-27 23:50:53 följande:
    tack
    jaså på vilket sätt?
    han ser verkligen grabbig ut tycker jag, går knappt att ta misste på att de e en pojke
    nä vet inte riktigt hur jag menar men är han lik pappa? han har fina drag i ansiktet.. nog så jag menar =)
  • sunflower79

men det är väl ändå ni själva som ska få välja vilket namn ni anser passar bäst för ert barn!! klart att de påminner lite om varandra men det är väl inte hela världen?! det är väl snarare ett tecken på att man gillar samma typ av namn! jag hade inte brytt mig =)

• sunflower79
    Rosen skrev 2010-11-28 11:27:20 följande:
    ja han e jättelik sin pappa
    tack vännen Hjärta
    ja men då var det nog det som är så tydligt i hans drag.. att han fått så mkt likhet av någon =) håll i pappan om han e lika söt som lillkillen *S*
  • sunflower79

belavon; ja man vet aldrig.. var ju absolut inte min mening att ta ifrån dig din glädje!! utan såklart glad för din skull.. men idag har varit en dålig dag med skitbesök hos bm som inte ville ens kolla min tapp eller hinnsvepa eller nåt alls!

• sunflower79
    josefinene skrev 2010-11-29 23:15:29 följande:
    hur vet man frreten att bebisen får tillräckligt med näring nu efter och att det finns tillräckligt med fostervatten? Min mage är inte alls mjuk utan jag känner bebisen väldigt väl. En hård mage fast jag inte har sammandragningar. När ska man bli orolig? Kan man helt lita på barnmorskan?
    sorry josefin!! inte ska vi glömma dig heller! +7 är värst.. jag har +5 idag =) det där med hård mage är samma för mig.. är nog inte mkt plats kvar i magen men om den rör sig som den ska så är det ingen fara.. näring finns hela tiden!! det är du som blir utan!

såg oxå er diskussion om hur ofta man ska känna bäbisen.. igår när jag var hos bm så sa hon att man ska iaf känna bäbisen 6-8 ggr/dygn, men rörelserna kan eller ska kännas annorlunda nu, mindre aktiva och mer som buffar o skuffar eftersom det är så dåligt med plats.. så minsta lilla rörelse är ett gott tecken.. men om du inte känner bäbisen på 6 timmar eller mer ska du defintivt ringa bm eller direkt till fl!!!! för det lät inte så bra
    Belavon skrev 2010-11-29 23:55:47 följande:
    Nja, om de har fullt på förlossningen så blir jag inte igångsatt, då får jag vänta tills de har fött ut sina bäbisar. Men jag ska ringa in kl 7 i morgon och höra hur läget ser ut. De har bara två förlossningssalar i Ö-viks sjukhus. Som allt så går ju inget att få 100 svar på när det gäller förlossning. Men nu är jag inställd på att det ska starta. Efter undersökningen idag så har jag haft lite blodblandat och slemmiga flytningar så jag hoppas kroppen gör sig redo.

Hoppas bara att jag kan sova lite i natt, det kan ju behövas ;)
    hur blir det idag??? lycka till oavsett!
    NoahLeah skrev 2010-11-30 09:33:19 följande:
    Hoppas ni får era bebisar snart, håller tummar o tår.
    tackar
  • sunflower79

ja men just det där du skrev om att man förstår dem som det går fort för! man går ju här hemma och tar emot värkarna o sen lägger det sig nåt halvt eller helt dygn.. när det väl är dags lär man inte fatta att det är på riktigt!

• sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-30 10:27:58 följande:
    Josefin, jag håller med, man börjar bli orolig. Även om jag känner henne mycket så vet man ju att det är en farlig tid nu...
    farlig tid?
  • sunflower79

ah ok, jo såklart blir den ju sämre kvalitet ju längre man går men man vet ju aldrig om bf-datum är det rätta så det är ju svårt att säga =) jag hoppas o tror att man har lite spelrum på några veckorh ihi

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2