Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Nu har min man åkt till Finland och kommer vara där tills fredag. Tyvärr får han inte behålla mobilen så vi kommer inte prata med varandra. Han ska på någon ledarskapsutbildning mitt i urskogen. Lite typiskt att jag är ledig hela veckan då mina elever ska till fjällen och jag orkade inte följa med.

Så här ska boas. Tänkte tex tvätta upp kläder upp till storlek 68 och lägga in i gaderoben.

• Kinne79

Måste man skriva förlossningsbrev? Vad skriver man i det?

• Kinne79
    Rosen skrev 2010-09-06 10:00:05 följande:
    alltså jag e lite irriterad nu.
    ni hörde ju incidenten om hunden som kissat i vår säng o bajsat på sonens matta för 2 veckor sen?
    sen för 2 mån sen var här en annan hund som kissade på vår matta i köket men som tur var går att tvätta i tvättmaskin.
    Jag är INTE intresserad av att ha någons hund här, ´vi har valt att inte skaffa hund därför att vi inte är intresserad av hundar o allt vad det innebär.
    nu kom ett par vänner hem till oss igår (dom e jättetrevliga) o hade sin hund med sig hit utan att fråga om det e okej först. vad ger folk friheten att ta med sin hund hit??? fattar inte det.... om dom hade frågat först så hade jag sagt att tyvärr vill jag inte ha hunden här pga allt som hänt här. elle så hade dom fått ta med den o haft den kopplad i vår trädgård HELA tiden. jag vill alltså INTE HA DEN INOMHUS.
    nu var den i alla fall med utan att de frågat först. den kissade eller bajsade lyckligtvis inte inomhus men där e tonvis med hår överallt efter den nu. jag har precis slösat en hel klädrulle på vardagsrumsmattan o ändå e inte håren borta jag får spel alltså.....
    jag vill inte ha några jävla hundar eller katter här inne överhuvudtaget.
    jag e extra irriterad över detta nu eftersom jag inte kan röra mig hur jag vill heller eftersom magen e i vägen så jag sitter som en jävla invalid på mattan o ålar mig fram på gumpen medans jag tar bort håren.
    fan alltså att inte människor kan förstå att alla vill inte ha deras husdjur i sitt hem....
    Jag är ingen djurvän överhuvudtaget, men som tur är är det bara min syster som har hund av alla vi umgås med. Hon måste ta med sig den då de alltid måste sova över när dom kommer hit. Men iom att det är min syster så kan jag vara med att vara rak och ställa krav.
  • Kinne79

Är det  lika självklart att man ska fråga om man får ta med sig barnen? Mitt hus har ett och annat spår av barn som inte går bort. Men skulle aldrig förbjuda vänner att ta med sig sina barn, men ibland önskar jag att de kanske hade lite bättre koll på dem.

• Kinne79

Kl 15 ska jag på den första träffen med föräldragruppen. Börjar bli lite nervös faktiskt och så är det så typiskt att min man inte kan följa med iom att han är i Finland, tycker det är lite pinsamt. Vad pratar man om på första träffen?

• Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-06 17:03:28 följande:
    Just nu är det omvårdnadskursen och sjukvårdskursen. Så det är jätte mkt att göra, spec då jag är 3 veckor efter o ska ha bebis om ca 8 veckor. Men det verkar hon ju inte fatta, ja sa till henne från början att vi måste köra stenhårt i början för jag KAN inte ha mycket kvar när bebisen kommer, och då var det en självklarhet att vi skulle fixa det för att underlätta för mig.

Men tydligen inte. Helen du vet nog vem tjejen är, men hoppas inte du skriver till henne vad jag skrivit här!
    Jag hade utan tvekan hoppat av om ni fixar det ekonomiskt. Det är inte bra varken för dig, bebisen eller studierna om du stressar. Bättre att ta tag i det sen.
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-06 17:41:44 följande:
    Ja ekonomiskt är inga problem. Min gubbe tjänar såpass bra så vi klarar oss på enbart hans lön.
    Ja, då hade jag hoppat av redan i morgon.
  • Kinne79

Nu har jag varit på första föräldraträffen, det verkade vara ett trevligt gäng.
    Men några ska ha i slutet på oktober redan, då kan det ju bli 2 månaders skillnad på bebisarna. Är inte det lite knasigt?

• Kinne79
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 18:41:07 följande:
    På väg hem igen. Tappen är inte påverkad. Fick bricanyl med hem att ta vid behov. Hoppas hon är lugn nu framöver. Är inte ens i närheten av redo än!!
    Vad skönt att det såg bra ut.
  • Kinne79

Ni som har gått på Öppna förskolan med tidigare barn. När började ni gå?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2