• Rosen

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-09-06 10:11:00 följande:
    Du får väll berätta för dina vänner med husdjur att du inte vill ha in dom hemma hos dig. Inte så lätt att veta om du inte säger nått.

Förstår att du är irriterad på hundhåren för det sitter verkligen och är skitjobbigt att få bort.
    jo men jag tycker ändå att man som hundägare har skyldighet att fråga om det e okej att dom tar med den o inte tar det för givet att det går bra. tänk om vi har nån kompis här eller nåt som e allergisk som dom inte vet om innan dom kommer?
    jag hade ju inte ens en tanke på att dom ens har hund så när dom kom hit med den igår så tänkte jag: åh nej just det, dom har ju hund.
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-09-06 10:11:02 följande:
    Jag är ingen djurvän överhuvudtaget, men som tur är är det bara min syster som har hund av alla vi umgås med. Hon måste ta med sig den då de alltid måste sova över när dom kommer hit. Men iom att det är min syster så kan jag vara med att vara rak och ställa krav.
    jo då förstår jag. hade vi oxå haft vänner med hund som skulle sova över så hade man ju fått komma fram till en lösning som passar båda, tex att vi sover över där istället eller nåt.
    kicki08 skrev 2010-09-06 10:11:48 följande:
    Rosen: Jag förstår helt klart din irritation. Det är jäkligt respektlöst att inte kolla av om det är okej först.
    Tex jag har en pappa som har väldigt svår astma. Han kan inte vistas i vårt hem om det varit djur där alls.
    Sen är det ju det här med hår överallt. när sambons mamma haft med sig sin hund hem till oss så har det varit hår tamefan överallt! Och hunden ska ligga i soffan och sådär. jag blir skitirriterad. Jag hatar allt jäkla hår överallt. Speciellt när man har barn. Jag tycker jättemycket om djur. Hundar och katter. Men nu när jag har småbarn vill jag inte ha djur inne hos oss. Därför tycker jag folk borde respektera det och åtminstonne fråga först.
    ja precis. jag tycker egentligen om hundar o katter men efter dessa saker som hänt nu så känner jag ingen större glädje över dessa djur.
    hade vi haft hund själv så hade jag självklart frågat folk först om vi kunde ta med den dit vi åkte o om det inte hade gått så hade jag förstått varför.
    o hundhåren går ju inte bort!! jag har hållt på nu här jättelänge men de sitter överallt. till o med på mina händer o öppnar jag mobilen så sitter där några hår där skitäckligt ju
  • Rosen
    NJsmamma skrev 2010-09-06 10:57:07 följande:
    Förstår din irritation, jag hade blivit irriterad jag också det minsta man kan göra är att fråga först!! Jobbigt med en massa hundhår som sätter sig överallt!!

Ringde min bm idag och har fått en tid hos läkaren för sjukskrivning pga mina sammandragningar,  fanns en akut tid först den 14 november, men hon sa att det inte kommer vara några problem att sjuksriva mig bakåt i tiden.. personalen på förlossningen har skrivit om besöket där i fredags och hon sa att jobba är det sista jag ska göra nu! Så det känns himla skönt att slippa oroa sig över det också..

Det här med att packa bb-väskan kommer jag nog inte vänta jätte länge med, visserligen går jag "bara" in i vecka 30 imorgon men känns som att det kan vara bra att ha det gjort nu när man inte vet ifall han vill kika ut lite tidigare..
    ja o nu när man inte får bort håren heller så blir man irriterad över allting här hemma. båda barnen e hemma o det sista jag vill e att min irritation ska gå ut över dom....
    usch jag går o retar mig nu hela tiden
  • Rosen

ja jag e helt slut nu. tack för att ni stått ut med mitt tjat men jag e så irriterad. jag kommer nog aldrig någonsin skaffa hund eller katt i hela mitt liv.
    nu ska jag försöka lägga på ett kål så jag kan ägna tiden åt barnen sen, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att hålla på o städa här hela dagen... usch blir så less på sånt här. skulle kunna slita av mitt hår alltså

• Rosen
    Belavon skrev 2010-09-06 11:39:13 följande:
    Kommer fler vänner så får du hålla dem kvar tills de städat själva, eller så får de komma tillbaka dagen efter och städa :)
    kom just på att vi ska snart ha kalas för sonen o då har min mans kusin en bordercollie som dom säkert e beredda på ska komma med..... åh nej.... men jag kommer säga att dom inte kan ta med hunden.
    ni som har hund själv, tar ni illa upp om ni frågar om ni kan ta med er hund o de säger att det inte är okej?
  • Rosen
    Belavon skrev 2010-09-06 11:39:13 följande:
    Kommer fler vänner så får du hålla dem kvar tills de städat själva, eller så får de komma tillbaka dagen efter och städa :)
    nej aldrig mer en hund här inne. jag får inte bort allt hår hur mycket jag än städar, så nej tyvärr, dom får hålla sina hundar härifrån.
  • Rosen
    Kinne79 skrev 2010-09-06 12:03:26 följande:
    Är det  lika självklart att man ska fråga om man får ta med sig barnen? Mitt hus har ett och annat spår av barn som inte går bort. Men skulle aldrig förbjuda vänner att ta med sig sina barn, men ibland önskar jag att de kanske hade lite bättre koll på dem.
    ja faktiskt tycker jag det för jag kan tänka mig in i människor som inte har barn själv, att man inte e så intresserad av andras barn. så om jag ska träffa andra som inte har barn så antingen så åker jag dit själv utan barn eller så frågar jag om jag ska ta med barnen eller lämna dom hemma.
    men har dom redan barn själv så träffas man ju mest för barnens skull så då antar jag att det e därför man träffas
  • Rosen

hej tjejer! phu vad ni skriver jag läser o läser o läser men hinner sällan skriva ikapp.
    frogster o bebis: vilka perfekta magar ni ser ut o ha, helt lagom stora ju

jojo: va synd att du inte kunnat få någon närmre kontakt med någon mamma... jag tycker det e så svårt att lära känna folk ju äldre man blir. alla lever ju så olika liv o oftast känner man ju nästan direkt om det klickar eller inte.

jag känner att jag e rätt lyckligt lottad för jag har mycket folk runt omkring mig o grannar som går mammalediga så jag känner mig aldrig ensam. men det e så hemskt att känna sig ensam o inte ha någon att umgås med. det e ju inget roligt att gå en mammaledighet utan att knappt umgås med någon. hoppas du hittar några snart att umgås o ha kul med.
    man blir nog aldrig nöjd vilket som, för jag kan ibland känna att jag skulle vilja låsa in mig 2 dagar o bara få vara i min ensamhet. men det e alltid full fart här så det går inte. men hellre folk omkring mig hela tiden än få känna på ensamheten för ofta!

• Rosen

trulsa: klart att du ska ringa o fråga om du kan byta. det hade jag gjort

• Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-09-07 23:11:59 följande:
    Jag har haft några att umgås med under min tid som F-ledig med Josefine.. en kompis till mej fick 8 dagar efter mej o hon är iaf ledig till jan/feb så kommer nog fortätta ses ca 1ggr/vecka.. o så har ju kusinen fått barn igen så henne vill jag ju härna träffa.. o det är kul om sysslingarna känner varandra då vi har samma landställe o kommer ha sina sommarlov ihop till stor del. Det tar typ 20 min med buss till henne, MEN det vore kul med en väninna här i närheten (gångavstånd).. annars har jag goda tjejkompisar (några få), men dom har ju inte barn än så dom jobbar ju o lever inte samma typ av liv. När man umgås med andra mammor så faller sej saker o ting mr naturligt när det kommer till att hålla koll på ungarn.. dom "tar för sej mer".. eftersom man vet hur det är..
    ja okej men då har du i alla fall några att umgås med, va skönt
    jag tycker verkligen synd om dom som sitter helt ensamma under sin mammaledighet o inte vet vad dom ska hittta på. jag har svårt för att tänka mig att jag skulle kunna hamna där själv men om jag skulle hamna där själv så vet jag inte vad jag hade gjort. det får bara inte hända!

en sak jag ska försöka få tid till denna mammaledigheten är att ta körkort. jag tänkte ta en 2 veckors intensivkurs så jag har mitt körkort tills jag ska börja söka jobb sen. hade varit skönt att ha det avklarat. inte för att jag lider utan körkort, men jag känner att det kan vara bra att ha när man ska söka jobb osv.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2