Kinne79 skrev 2010-09-06 10:11:02 följande:
Jag är ingen djurvän överhuvudtaget, men som tur är är det bara min syster som har hund av alla vi umgås med. Hon måste ta med sig den då de alltid måste sova över när dom kommer hit. Men iom att det är min syster så kan jag vara med att vara rak och ställa krav.
jo då förstår jag. hade vi oxå haft vänner med hund som skulle sova över så hade man ju fått komma fram till en lösning som passar båda, tex att vi sover över där istället eller nåt.
kicki08 skrev 2010-09-06 10:11:48 följande:
Rosen: Jag förstår helt klart din irritation. Det är jäkligt respektlöst att inte kolla av om det är okej först.
Tex jag har en pappa som har väldigt svår astma. Han kan inte vistas i vårt hem om det varit djur där alls.
Sen är det ju det här med hår överallt. när sambons mamma haft med sig sin hund hem till oss så har det varit hår tamefan överallt! Och hunden ska ligga i soffan och sådär. jag blir skitirriterad. Jag hatar allt jäkla hår överallt. Speciellt när man har barn. Jag tycker jättemycket om djur. Hundar och katter. Men nu när jag har småbarn vill jag inte ha djur inne hos oss. Därför tycker jag folk borde respektera det och åtminstonne fråga först.
ja precis. jag tycker egentligen om hundar o katter men efter dessa saker som hänt nu så känner jag ingen större glädje över dessa djur.
hade vi haft hund själv så hade jag självklart frågat folk först om vi kunde ta med den dit vi åkte o om det inte hade gått så hade jag förstått varför.
o hundhåren går ju inte bort!! jag har hållt på nu här jättelänge men de sitter överallt. till o med på mina händer o öppnar jag mobilen så sitter där några hår där

skitäckligt ju