Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-09-01 14:11:15 följande:

V. 31 idag vilket "firas" med ny bild på degklumpen! =)
    Och om någon reagerat på det så ja, jag försöker att ha samma kläder vid varje fototillfälle så länge det nu är möjligt. Tycker det är lättare att jämföra då....

Nu ska jag försöka läsa ikapp lite! =)

Fin liten mag.
  • NoahLeah

nu har mannen som påstår sig älska mig sagt att jag aldrig skulle klara att leva ensam med två barn, jag klara inte av någonting.
    Jag kommer aldrig komma ur detta förhållande.

• NoahLeah

Trulsa: Jag tror inte jag vågar, vet inte vad han kan ta sig till...känns inte alls bra nu.
    Längtar så till fredag då han åker till sin mamma, tyvärr stannar han bara till söndag.

• NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-02 08:32:18 följande:
    Jag pratade med tandläkaren imorse, men va inte riktigt ärlig.. det har jag inte råd att vara just nu.
    Sa att william skallade mig så den gick av, o då går de på min olycksfallsförsökring.
    Får då betala en självrisk på 1000 kr ist för 10.000 som de skulle kostat.
    I sådana lägen får man vara lite oärlig.
  • NoahLeah

Hej hopp, äntligen jobbat färdigt för denna vecka. Hemma på lite mellanlandning nu innan det är dags att hämta sonen på dagis sen skjutsa sambon till Uppsala. Han ska spendera helgen med sin mamma och jag med Noah o mina föräldrar.
    Ang tvättlappar så varvar vi lite mellan Ikeas tyg och våtservetter beroende på om det är kiss el bajs.

• NoahLeah
    NJsmamma skrev 2010-09-04 18:57:42 följande:
    Igår kväll fick vi åka in akut till spec förlossningen på östra, ringde pga onda sammandragningar och en väldig mensvärk i ryggen.. Blev uppkopplad till en ctg-kurva som visade starka och rätt så regelbundna sammandragningar vilket var allt annat än bra, livmodertappen var tack och lov opåverkad men fick en spruta bricanyl i benet för att försöka stoppa sammandragningarna.. låg för övervakning i 3 timmar och under de timmarna så hade jag nog bara 10 sammandragningar som inte alls längre gjorde ont. Fick strikta order om att åka hem och sova och absolut inte anstränga mig något mer, och vid minsta lilla onda sammandragning måste jag åka in. Så nu blir jag hemma tills bebis kommer, förhoppningsvis så kommer han inte allt för tidigt utan stannar där inne ett tag till.
    När jag låg där i ett av förlossningsrummen kände jag vilken panik och olust som kom över mig, visste ju inte till en början om han var på väg ut eller vad som skulle hända, hade inte dottern (och sambon) vart med så hade jag fullkomligt brutit ihop, men bet ihop för att hon inte skulle tycka det var mer obehagligt än det var...
    Han har lagt sig med huvudet långt ner och enligt läkaren så är det troligt att han kommer ligga så tills han vill komma ut, nu hoppas jag att alla dumma onda sammandragningar håller sig borta ett bra tag till!
    Obehagligt. Hoppas han stannar kvar ett par veckor till. *kram*
  • NoahLeah

Oj, vecka 30 idag...fort det går.

I helgen har jag haft mina föräldrar här och sambon har varit hos sin mamma..kan säga att det varit  jätteskönt.
    Hans löfte om att inte dricka där brast på en gång, de festade både i fredags och igår...så den lilla, lilla tilliten jag fått försvann på en gång.
    Han fattade heller inte varför jag blev så besviken på hans brutna löfte, han hade ju inte druckti hemma. Känner mer o mer att han aldrig kommer ändra på sig....att han kommit till insikt att han har alkoholprpblem tror jag bara är en lögn från hans sida, ett sätt att lugna o lura mig.
    Funderar på att ringa hans mamma ngn dag o berätta hur vi verkligen har det o om hon kan hjälpa mig att få han att inse att vi måste separera.

• NoahLeah
    NJsmamma skrev 2010-09-05 15:27:33 följande:
    tack alla goa för peppande ord, jag är jättelättad över att tappen var opåverkad iaf och nu försöker jag ta det så lugnt det bara går, har en sambo som inte låter mig göra ngt och som skämmer bort mig Har mkt sammandragningarmfortfarande, men så länge dom inte gör ont så ska det tydligen inte vara någon fara.
    Ska ringa min chef imorgon och meddela att jag inte kommer tillbaka och jobbar dom 2 veckorna som är kvar, det kommer INTE vara populärt, men kan faktiskt inte bry mig mindre. Det är bara 6 arbetspass sammanlagt så det ska väl inte vara några problem att fixa in ngn vikarie förhoppningsvis. 

Det här med vagn är så kul, ska hämta våran i veckan, spjälsängen är ihopskruvad och nu är det bara småsaker kvar att fixa, mysigt!
    Låter som en bra idé, ingen som tackar dig för att du sliter på jobbet när det är som det är.
  • NoahLeah

Nu har sambon varit hemma ett tag och det känns väldigt stelt mellan oss...fått en enda kram på hela kvällen så undrar vad som är på g.
    Om det beror på att han vet att jag är besviken el att han kommit poå ngt själv om att vi kanske inte ska leva ihop...får se vad som händer i veckan.

• NoahLeah

God morgon.
    I helgen fick jag fyra kassar med tjejkläder, det mesta i strl 62 och uppåt men det är toppen. har ju handlat en del i 50/56 sen har vi en hel del unisex som Noah haft.
    Har ingen overall i 50/56 men 2 stycken i 62, det borde väl funka om det inte är en pyttebebis??
    Har också kommit på att jag ska måla om spjälsängen vit så den känns lite ny..sen inhandla lite mer flickigt spjälskydd o sängkläder.
    Amningskudde och startset har mamma sagt att hon ska köpa, tror nog det blir Barbapapa från H&M.

Ang förlossningsbrev så ska jag nog plita ihop lite grann denna gång..nu vet man ju lite mer vad man vill och inte vill och inte alltid man får fram det när man väl ligger där.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2