MammaDeborah skrev 2010-06-17 07:58:07 följande:
Godmorgon tjejer!
Kul med husvisningar, vi var på en igår. Vi är och blir ju en väldigt stor familj så vi känner väl att inom en relativt snar framtid behöver vi något större åt oss. Igår tittade vi på en gammal ombyggd kvarn utanför Mjölby. Som det är nu bor vi i en 1,5-plansvilla mitt emellan Mjölby och Linköping.
Kvarnen är helt klart intressant, men oj vad mycket där är att göra på den... Ny infiltrationsbädd (jag begriper knappt hälften) till trekammarbrunnen, fasaden behöver ny färg, hela huset behöver målas om invändigt, köket behöver totalrenoveras (ser ut som ett badrum med köksskåp ungefär...), en ackpump som behöver kopplas in, lås på källardörrar behöver bytas, 6 fönster är inte öppningsbara och iom det måste man stå långt upp på en stege för att putsa de.. osv.. Dvs det var en del att göra. Men priset är väääldigt bra. ....och kan nog bli bättre... begärt pris är 795000 men vi har kollat runt och det är på tok för högt. Jag kan tro att vi lägger bud på max 600'.... Men vi ska ta dit mammas man som har byggfirma och få en uppfattning om vad det kan kosta att göra vid det mest allvarliga på huset.
Nu ska jag gå och göra kaffe, sätta igång filmen jag somnade ifrån igår kväll och njuta av tystnaden från sovande barn ;)
Kram
Spännande

Det är ju skönt på så sätt att man får allt som man vill och alldeles fräscht när man köper renovringsobjekt!
Jojo 85 skrev 2010-06-16 23:12:32 följande:
skönt att du fått förvarning om detta. Min väninna åkte in på vändningsförsök helt ovetandes om att det kunde leda till förlossning. Hjärthjuden började gå ner så då sa dom "ja, vi kanske måste förlösa dej här och nu".. "VA!?!" tänkte hon stackarn, men som tur var stabiliserades hjärthjuden o dom fick åka hem, sen kom han på BF ist

Mycket dåligt att de inte informerade henne om det! Det är ju riskabelt att göra vändningsförsök, märkligt att de inte förberedde henne på att hon kunde föda! Tur hon inte behövde det just då
En kompis som jag lärde känna på f-utb hade sin bebis i säte så på fredagen, när hon va i v38 skulle hon en sista gång till bm för att se om bebisen låg i säte för på måndagen skulle de göra vändningsförsök. Tack o lov hade hon äntligen behagat att vända sig. Det va hon väldigt glad för