Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Blir det tjej så blir det nog en Leia Kille så vill vi ha Jonathan eller Leo. Sambon vill ha Leo, jag är mer kär i namnet Jonathan. Ja vi får se

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-16 13:20:42 följande:
    Chanell: Nu blev jag nyfiken pa hus nr 1 alltsa det du inte visade bilder pa. Jonathan är är fint tycker jag.

Verkar vara manga som gillar Leo/Leon, Theodor gillar jag men det är redan upptaget.

Popocorn: Vi funderar ju pa Hugo Alexander, sa jag gillar det men det.

MammaWilliam: Linus är jättefint heter min kompis son.

Tjejnamn som jag gillar är , Alice, Elsa, Maya, Lovisa fast det är ju inte aktuellet.
    Detta huset tror jag inte jag har visat
    www.hemnet.se/beskrivning/699834

Jag har sån himla tur att jag känner en gammal kompis och kollega (umgicks mest med hennes syster) som bor där och jag har henne på fb. Så jag har mejlat henne och hon blev jätteglad att vi skulle flytta dit och ville träffas Tyckte väldigt bra om henne då så det är kul. Och prata gamla jobbminnen
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-16 13:47:56 följande:
    Spännande o kul med nytt hus!! vi har precis flyttat in, ja i februari och renoverat som vi vill ha det sååå kul!!
    Har du nån bild på huset? mäklare... länk?
    Ja vi ser verkligen framemot att flytta. Även om det blir en ny stad! Bara vi får napp på ngt av husen så. Vi får se va de blir. Länkade ovan men det såg du säkert Sen har vi även kollat på denna: www.hemnet.se/beskrivning/692375

Vilket det blir beror på vart priserna hamnar och vad banken säger Men vi hoppas på ngn av dessa hus. Annars får vi hyra en lgh så länge.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-16 17:46:40 följande:
    Chanel: Kul att du känner nagon! jag tycker det här röda huset var mkt finarare fran utsidan. Bada husen är bra men det här är ju mkt billigare, nästan sa att man blir sugen pa att köpa ett hus i Sverige för en mille och hyra ut till Tyskar .
    Jag gillar eg tegelhus mkt mer Men trähuset är väldigt fint det med faktiskt

Ja tyskarna brukar ju hyra stugor här i Sverige har jag förstått Och dom älskar allt med älgar. Det märker man när de handlar i butiken på våran båt.
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-16 17:57:28 följande:
    Men nagot som jag verklgen gillar är öppna ytor och det verkade det ju finnas gott om i tegelhuset .
    Ja det är det som gör att vi gillar tegelhuset mest. Det är stora ytor och sen älskar jag enplanshus, ch att det är källare är ett plus Även sambon gör det så där är vi överens.

Ja jag håller med dig ang trähus, det är svenskt och jättefint, men tegel är som du säger lite mer lättskött och därför jag eg gillar tegelhus mer.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-16 18:32:37 följande:
    tegelhus är verkligen kanon. Och underhållsfria till stor del. Det är en stor fördel.
    Men trähus är ju oxå jättemysiga. Vi bor i ett rödvitt litet trähus, love it
    Blir säkert skitbra när allt blir klart hihi

20+0 idag, fast det kanske jag har sagt redan
    Japp helt rätt Rödvitt trähus är sååå fint!

Halvvägs då Snart där jag med. Men jag går eg inte in i v20 förrän på lördag, men om lördag då och en vecka så är jag halvvägs jag med Skrattande  Till midsommar kan man väl säga
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-16 19:40:21 följande:
    chanell: Oboy! Det där sista va ju riktigt fint! Men det röda var ju jättecharmigt det med. Och 1 000 000 kr bara!! Det är ju som hittat. Här i gävle får du kanske ett renoveringsobjekt för den summan.
    Ja vitts man får så mycket hus för pengarna där tack vare att det är ett så pyttelitet samhälle! Ja vi gillar båda skarpt men mest det dyrare huset givetvis Men jag skulle trivas i vilket som! Får se hur mkt det billiagre huset går upp. Där lär de bli några spekulater.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-16 19:47:34 följande:
    Idag födde Williams kusins tjej en liten dotter.
    Men kunde slutat olyckligt. =/
    Hon låg med rumpan ner, så läkarna påbörjade ett vändningsförsök och då brast moderkakan, så hon blev akutsnittad, men som tur va gick allt bra och ut kom en liten flicka på 2700 gram & 45 cm
    Men fy va läskigt Vilken tur att allt gick väl!
  • frukarlssonn
    Marinero skrev 2010-06-16 19:51:51 följande:
    Ja vitts man får så mycket hus för pengarna där tack vare att det är ett så pyttelitet samhälle! Ja vi gillar båda skarpt men mest det dyrare huset givetvis Men jag skulle trivas i vilket som! Får se hur mkt det billiagre huset går upp. Där lär de bli några spekulater.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-16 19:47:34 följande:
    Idag födde Williams kusins tjej en liten dotter.
    Men kunde slutat olyckligt. =/
    Hon låg med rumpan ner, så läkarna påbörjade ett vändningsförsök och då brast moderkakan, så hon blev akutsnittad, men som tur va gick allt bra och ut kom en liten flicka på 2700 gram & 45 cm
    Men fy va läskigt Vilken tur att allt gick väl!
    Visst skulle det stå ju Inte vitts
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-06-17 07:58:07 följande:
    Godmorgon tjejer!

Kul med husvisningar, vi var på en igår. Vi är och blir ju en väldigt stor familj så vi känner väl att inom en relativt snar framtid behöver vi något större åt oss. Igår tittade vi på en gammal ombyggd kvarn utanför Mjölby. Som det är nu bor vi i en 1,5-plansvilla mitt emellan Mjölby och Linköping.
    Kvarnen är helt klart intressant, men oj vad mycket där är att göra på den... Ny infiltrationsbädd (jag begriper knappt hälften) till trekammarbrunnen, fasaden behöver ny färg, hela huset behöver målas om invändigt, köket behöver totalrenoveras (ser ut som ett badrum med köksskåp ungefär...), en ackpump som behöver kopplas in, lås på källardörrar behöver bytas, 6 fönster är inte öppningsbara och iom det måste man stå långt upp på en stege för att putsa de..  osv.. Dvs det var en del att göra. Men priset är väääldigt bra. ....och kan nog bli bättre... begärt pris är 795000 men vi har kollat runt och det är på tok för högt. Jag kan tro att vi lägger bud på max 600'.... Men vi ska ta dit mammas man som har byggfirma och få en uppfattning om vad det kan kosta att göra vid det mest allvarliga på huset.

Nu ska jag gå och göra kaffe, sätta igång filmen jag somnade ifrån igår kväll och njuta av tystnaden från sovande barn ;)

Kram
    Spännande Det är ju skönt på så sätt att man får allt som man vill och alldeles fräscht när man köper renovringsobjekt!
    Jojo 85 skrev 2010-06-16 23:12:32 följande:
    skönt att du fått förvarning om detta. Min väninna åkte in på vändningsförsök helt ovetandes om att det kunde leda till förlossning. Hjärthjuden började gå ner så då sa dom "ja, vi kanske måste förlösa dej här och nu".. "VA!?!" tänkte hon stackarn, men som tur var stabiliserades hjärthjuden o dom fick åka hem, sen kom han på BF ist
    Mycket dåligt att de inte informerade henne om det! Det är ju riskabelt att göra vändningsförsök, märkligt att de inte förberedde henne på att hon kunde föda! Tur hon inte behövde det just då

En kompis som jag lärde känna på f-utb hade sin bebis i säte så på fredagen, när hon va i v38 skulle hon en sista gång till bm för att se om bebisen låg i säte för på måndagen skulle de göra vändningsförsök. Tack o lov hade hon äntligen behagat att vända sig. Det va hon väldigt glad för
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-06-17 09:17:49 följande:
    FY sjutton.... Men vilken tur att det gick bra iallafall.

Jag har läst tillräckligt många såna "skräckhistorier" för att bestämma mig för att om det skulle vara så att bebis ligger i säte så blir det kejsarsnitt för oss.
    Ja hade jag fått välja hade jag föredragit snitt med tanke på riskerna. Man undrar ju som är mest riskabelt, snitt eller vändningsförsök? Det sistnämnda känns mest riskabelt för mig...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2