• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-09-13 22:49:34 följande:
    det är ju inte så mysigt när det börjar gå över till obehag.. du har ju ganska stor bebis i magen som sagt så det är nog rätt trångt där inne nu o därför blir det ju mer obehagligt när lllen försöker sträcka på sej mm. Speciellt om bebis ofta trycker på samma punkter oxå. Min lill* i magen tycer om att tumla runt, vilket är lite jobbigt men än så länge känns det rätt häftigt, men fortsätter den på samma vis så komme det nog övergå till bara jobbigt.. kan lixom känna rumpan/ryggen längs magväggen när den tumlar runt.. o då spänner det ju rätt mycket.
    ja jag tror att det e för han e så stor som jag inte tycker det e skönt längre.,,,, tycker alla rörelser känns väldigt obekväma nu. men som sagt, glad för att han rör sig där inne ändå så man vet att han lever!!
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-14 07:00:53 följande:
    God morgon tjejer!!

Inte sovit en blund knappt inatt, bara legat o tänkt en massa på bebisen. =( Ska försöka vila lite när william är på dagis idag.
    hoppas du får sovit sen när han e på dagis.

idag ska jag städa o tvätta, usch jag känner att jag egentligen inte orkar men måste för här e skitigt o mycket tvätt. jag känner mer o mer att jag aldrig får vila ut ordentligt...  alltid nånting att göra här
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-09-14 08:01:06 följande:
    Rosen: Tycker inte heller det är jätteskönt med sparkarna längre. Det är ju inte så mycket sparkar heller utan mer.... att hon drar benen eller armarna därinne efter magen. Lite mysko känsla som kan göra jäkligt ont ibland. Men jag känner nog inget obehag ännu tycker jag.

Chanell: Här är en till som trycker mot kissblåsan mest hela dagarna och dygnet. Ibland känns det som att jag inte vill stå och gå helst för det blir så jäkla jobbigt tryck nedåt.  Nä... nu börjar den tunga perioden med graviditeten. Det är nu man bara vill att det ska vara över. Så har man 7 veckor kvar liksom! 49 dagar idag

Williams Mamma: Förstår att du inte sovit något Måste vara många frågor som snurrar i huvudet. Men jag tror det kommer gå jättebra för bebisen. Även om dom måste plocka ut honom så har du ändå gått så pass lång tid att han kommer klara sig bra. Håller tummarna hårt för dig. kram kram
    ja precis, det e inte så mycket sparkar längre utan mer att han drar ben o armar där inne. o varje gång kippar jag efter andan för jag tycker det e så obehagligt o gör lite ont
  • Rosen

åhhh jag vet inte vad det e med mig idag, känner mig så arg hela tiden. vill inte känna så här. e superirriterad på allt. ingen lust till nånting har jag.
    jag håller på att städa o har ont samtidigt så blir jag irriterad över det o tur inte  barnen e hemma för det hade jag aldrig orkat idag. känner att jag måste få lite tid för mig själv nu. jag ska städa hela dagen idag o sen i morgon ska jag försöka att bara vara..... om jag kan det

• Rosen
    Annizsj skrev 2010-09-14 10:32:29 följande:
    Precis så kände jag igår. ELler överlag är jag på dåligt humör. Mkt för att skolan stressar mig så och sömnbrist. Men när en kompis kom över och vi pluggade ihop och fick ngt gjort kändes det mkt bättre.
    Finns det ingen du kan ta en kaffe med eller bara snack alite med? Sånt gör ju så mkt.

Denna f-ledighet kommer nog bli rätt seg. Denna gång finns det inga grannar, vad jag vet som väntar barn..Sist var vi ett gäng mammor på 6 pers som fikade, gick på öf, promenrade, umgicks..alla hade syskon på samma dagis. Helt perfekt! KOmmer nog lätt bli rastlös efter några mån. Hum.........
    Synd vi inte bodde nära varandra
    usch ja jag hatar att vara så här irriterad, det var längesen jag kände mig på så dåligt humör utan att det har hänt nåt speciellt.
    jag har rätt så många att umgås med om jag vill o 2 st grannar som e hemma som jag alltid kan gå till men just idag känner jag nog att jag behöver vara för mig själv i min ensamhet lite. annars e jag väldigt social av mig o måste alltid ha folk runt omkring. men idag känner jag inte alls för att träffa någon. får se sen framåt eftermiddagen när jag fått i ordning här o tagit mig en dusch. då går jag nog in till ena grannen
    ja synd att vi alla inte bor nära varandra, hade varit kul
  • Rosen

bebis: gud vilken fin mage!

jag tror jag har lite foglossning. har ju aldrig haft det innan så jag vet inte hur det känns men antar att det e det som jag har nu.
    nu har jag städat o det känns lite bättre.... ska äta lite mat nu snart o sen ska jag gå in till grannen en stund tror jag.
    gud va skönt det e att slippa jobba så mycket som jag gjort, att bara få vara hemma. jag ska jobba på fredag sen vet jag inte mer. men kommer att jobba 1-2 dagar i veckan om där e jobb.

• Rosen

hej tjejer. här kommer en magbild i vecka 33 på mig.
    usch den har blivit så fruktansvärt hängig
  • Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-09-14 19:31:42 följande:
    ja, det syns att de skulle kunna bo en stor bebis där inne FIN MAGE! Hur mår ryggen?
    hehe tack det e normal mängd fostervatten så det e nog nästan bara bebis där inne
    ryggen e det upp o ner med, ibland har jag jätteont o vissa dagar känns det rätt så lugnt.
    mest av allt nu e det underlivet som det hugger o ilar i, vilket oss flesta i tråden verkar ha ont just nu
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-14 19:32:59 följande:
    Måste vara jätte tungt.. vet själv hur ja kände när jag väntade sonen. va också jätte stor då
    ja jag känner mig som en elefantkvinna o går som en pingvin. känner mig verkligen oattraktiv
    jag hade gett allt för att få ha en liten söt mage just nu
  • Rosen

taniko: leah o noah tycker jag låter fint ihop. kör på det

jag har själv ångest över namn då det bara e 5 veckor kvar nu o vi inte har nåt namn alls....

• Rosen
    Marinero skrev 2010-09-14 19:53:24 följande:
    Rosen, jättefin mage! Den ser ut som min fast större, men du har ju en större bebis därinne tror jag Nu vet jag inte hur stor denna är men Olivia va inte så stor och magen är ungefär som med Olivia i denna vecka.
    tack så mycket. e din oxå så hängig?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2