• Hedi

BF November,2010 DEL 2

Har en morotskaka i kylskapet inte bra!

• Hedi

Jag hade ocksa en sjal men det var verkligen jättebökigt. Finns väl kanske olika sjalar men den jag hade var sa lang och den släpade ju i marken innan man knytit färdigt den. Den här gangen kommer jag nog att köpa en Ergo.

• Hedi

ja morotskaka är ju verkligen jättegott, det var första gangen jag bakade en. Har alltid tyckt det verkat sa krangligt men hittade ett bra recept.

Jag har inte heller dirket nagra känningar! Sa det känns rätt langt borta a andra sidan var det likadant med Emmie ocksa. När det väl startade sa var det början pa de riktiga värkarna.

• Hedi

Dazz: Du kanske har nagra bra knyttips? usch va jobbigt med hostan . Jag maste knipa som bara den om jag nyser, riktigt jobbigt hoppas man kan träna upp det där sen.

• Hedi

Frogster: GUD vad söt Jesper är! du och jag hade ju samma BF. Men min visar inga tecken pa att vilja komma ut än.

MammaD: Skönt att du fick sova och bra att du passar pa att göra sant som inte är sa lätt att göra sen.

Hm Becco aldrig hörttalas om den! far genast kolla upp. Men vilken är bäst av Manduca, Ergo och Becco?
    Emmie gar pa ett föräldrarkoopertiv där man maste laga mat och hjälpa till kan ju vara bra om bebisen kan hänga med i en sele da.

• Hedi

Beco: Ligger pa 140 eruo och Ergo fanns för 83 euro (utan insats).

• Hedi

Ah tack ska in och kolla! Min sjal är 6 meter eller liknande. Lite jobbigt att sta och knyta om man flyger osv .

Här finns ju da inte lustgas men tog eda eller pda som det heter här och efter att jag fatt den kom Emmie pa tva timmar (fick den efter 18 timmar). Helt underbart att slippa den sjuka smärtan, dessutom slapp jag känna när de klippte, när hon kom ut, när moderkakan kom ut och när de sydde. Jag önska att jag hinner pa den igen den här gangen och den far sitta i tills han kommer ut. Är dock rädd för att det inte kommer att bli sa .

• Hedi

Hur känns det att ta lustgas? klarar man smärtan mkt bättre med hjälp av den?

• Hedi

Gud jag stör mig sa pa att man int far det här! om det gar fort far man ju ingenting det känns sadär.

Nica: Trakigt! men det kanske är pa G snart ända.

• Hedi
    nica83 skrev 2010-11-03 11:42:32 följande:
    Ja i början när man tar lustgas känns det som en riktig tonårsfylla, ni vet när man inte tålde alkohol alls och blev vimsig och extremt fnittrig av ett glas vin . Men sen gör den helt klart att man klarar av värkarna bättre, särskilt om man kombinerar rätt tillsammans med profylaxandning. Jag vill inte vara utan den kan jag säga
    Precis som när man kan börja dricka igen efter graviditeten, da räcker ocksa ett glas .
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2