Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

Usch vad jag hatar pollen, sitter här och snorar för fullt. Men fint väder är det ute idag i alla fall.

Vi kommer nog inte köpa någonting innan vi tagit reda på kön. Kommer boka könsul efter vi varit på rul. Men blir det en pojke till så är det inte mkt som behöver köpas direkt. Bara lite grejer eftersom sonen föddes i juli och det blir november nu. Kommer ju behöva en pytteliten overall bl.a.

Kommer kännas konstigt att få ett barn på vintern.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Föresten så fick sambon en visstidsanställning igår efter att ha varit arbetslös i över ett år. Helt underbart för våran ekonomi kan jag lova {#lang_emotions_laughing}

Imorgon är vi barnlediga och då ska vi kanske ut och äta lite för att fira.

• popcornplaya
    Hedi skrev 2010-05-27 11:21:00 följande:
    Popcorn: Grattis va skönt att din man fatt ett jobb!
    Tack!

Ja det är helt underbart. Han har ju jobbat inom industri och det har ju gått ganska dåligt det senaste men nu verkar det ha lättat lite igen tack och lov.
  • popcornplaya
    PennyJenny skrev 2010-05-27 12:03:35 följande:
    Rosen: Grattis till lyckat RULWilliams Mamma: Lycka till idag ............Nu har jag känt av livet där inne varje dag, flera ggr  varenda dag. Nåt jag undrar över är om det är fler än jag som får fruktansvärda ilningar över blygdbenet när bebis rör på sig där inne? Jag får det nästan 9 ggr av 10, hemskt obehagligt. Det känns som ström nästan.Om 4 dagar har jag RUL, vill bara att det ska vara tisdag nuuuu! Är superdupernervös (som jag nog sagt nu 100 ggr ungefär... Sorry!) :)
    Jag är också nervös inför rul.....
  • popcornplaya
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-27 22:34:18 följande:
    Här får man inget papper med sig, eller jag fick inte det iaf. Bara bilderna. Könet får man inte veta här tyvärr =/
    Frågade ni om könet och dom vägrade säga eller rbydde ni er inte om att fråga? Hatar att dom är så hårda med det där på NÄL, tycker det är löjligt.
  • popcornplaya
    Rosen skrev 2010-05-27 23:15:38 följande:
    jaså inte? vi här i malmö får med sig ett gult papper där det står hur mycket bebisen väger o vilken placering moderkakan ligger i o vilket datum man har bfska du ta reda på könet hos nån privat eller?får ni inte heller ett ul i vecka 33?
    Jag tror att dom skickar det elektroniskt till MVC eller nått. (Har samma sjukhus som williams mamma)
  • popcornplaya
    Hedi skrev 2010-05-28 09:14:40 följande:
    De som har tänkt att abortera pga "fel" kön lär ju kolla upp det ända sa jag haller med om att det är löjligt.Rosen: Hur gamla är dina barn?Jojo: Ha det sa trevligt idag! lät ju jättekul. Jag har sa mkt att plugga nu sa har inte tid med nagot känns det som.Veckans namn är Emmie & Hugo, far se vad det blir nästa vecka .
    Ja, det är så gammalt det där att "här i sverige kollar vi inte kön" Tror mer än hälften gör det idag.

Hugo var ett fint namn till Emmie.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2