Inlägg från: Helen C |Visa alla inlägg
  • Helen C

BF November,2010 DEL 2

NJsmamma skrev 2010-09-01 09:27:10 följande:

Hej tjejer!

Det här med kramp i vaderna känner jag igen, nästan varje natt vaknar jag av världens kramp som gör att jag flyger ur sängen, hjälper bara att stampa med foten i golvet ett par gånger, sen är man ju dess värre klarvaken där efter:(
    Sist jag var hos bm blev jag rätt ledsen faktiskt, har mått rätt dåligt med svimningskänslor och att det har svartnat framför ögonen, en väldig huvudvärk och ville kolla värdena, vilka såg bra ut förrutom att jag har väldigt lågt blodtryck, fick dock inte reda på HUR lågt, för det var inte nödvändigt att veta sa hon utan att det är väldigt lågt och säkert därför jag mår som jag mår. Magen blev mätt och sf måttet låg på 29 i 27 fulla veckor, alltså på det översta strecket på kurvan.. tydligen så högt enligt min bm att det ska hållas extra koll, tycker själv inte att det är såå himla stort?! Vad tusan jag var lika stor med dottern och där kom det inte ut en jättebebis direkt:( Är såå trött på att höra att magen är så stor.
    Nu räknar jag ner dagarna, jobbar bara 8 dagar till sen går jag på havandeskapspenning, ska bli underbart!!!

Varför tycker inte hon att du har rätt att veta ditt blt?? Har väl alla tycker jag....  Klart man vill veta hur lågt man har..... Nä begär nästa gång du ska dit va du har.....
    Så jätte stort är inte SF- måttet tycker inte jag..... Tror de e värre om du hade 31-32 kanske. Men visst jag e ingen höjdare på va som e för stort.... Men jag skulle inte tycka de va så stort de du har nu....
    Men jobbigt att det svartnar för ögonen. Tänk om du svimmar på toaletten och slår i huvudet, sånt fasar man ju för.... Ta de lugnt nu bara....
  • Helen C
    Hedi skrev 2010-09-01 09:33:51 följande:
    Alltsa det där med att mäta magen, det känns inte sadär jätte tillförlitligt. Det gör  man inte överhuvudtaget i Tyskland utan här ingar det ju fler ultraljud. Det maste ju vara jätte individuellt hur barnet ligger och hur livmodern är placerad osv. Sa Nj lyssna inte pa henne, som du själv säger sa kom det ju inte ut en jättebebis förra gangen.

Helen: Va snyggt det blev med soffan och tapeten! var och kollade lite igar men finns inte sa mkt att hänga i granen här i Tyskland. Har spanat in en soffa fran Boconcept deras billigaste som jag är väldigt sugen pa att köpa men far se när det blir av.
    Tack så mycke. Vi e så himla nöjda....Har ni inte så stort utbud av tapeter???
  • Helen C
    dazazz- Tack så mkt.. Jadu märke vet e sjutton, men vi köpte dom faktiskt på Rusta.... 169:-/rullen
    Skönt att du fått sova. Man känner sig som en ny människa
  • Helen C

dazazz- Rusta har mycke även om man inte tror de. Men lägga 6-800/rulle skulle jag nog inte lägga haha... Man e lite snål så...

Chanelll- Nä de trodde inte jag heller, men så fel man hade. Känner ju hur den pulserar långt ner ibland och då trodde jag de va hicka=) Men nä

• Helen C

Jag ska inte dricka innan man lägger sig iaf för sen är de kört. Springer nog 5-6 ggr på natten, och det e inte lite man kissar heller=)

När ska ni börja packa BB-väskan och hur länge har ni tänkt stanna på BB??

• Helen C
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-09-01 17:55:51 följande:
    Haha samma här! Fast jag stiger bara upp 1-2 ggr per natt men de känns nog så kan ju bara tänka mig vad 5-6 ggr blir - 1gång i timmen?!!

Ja de där har jag också undrat över - packa bb-väskan, jösses vi som inte ens varit på Ikea än! Nej de känns fortfarande avlägset :P men nu blev jag stressad :)
    mmm e ungefär en gång i timmen och man blir ju trött på att kliva upp och ner från sängen hela tiden....
    Jag packar nog väskan om en månad ungefär. Längtar tills jag ska köpa dom små mini  mini blöjorna=)
  • Helen C

Annizsj- Jätte Grattis till er...

Kollar på livet på BB. Man blir ju sugen=) Längtar ju som en tok nu

• Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:00:33 följande:
    HIHI jag köpte faktiskt 2 paket mini-pampers till bebisen idag köpte även nappar, som gick i genomskinligt och gult med citroner o lime på, passar både flicka o pojke.

Kollade på ett vagntäcke på coop idag, kostade 99 kr, men jag avstod köp, tänkte att det kanske går likabra att lägga en dubbelvikt filt i påslakanet till vagnen, man använder ju ändå bara vinteråkpåsen till vagnen när man är ute och inne är det ju rätt så varmt, man ska ju inte pälsa på de små!
    mmmm jag ska nog köpa snart med. E så sugen=) ...

Vill hon ska komma nu... När man ser livet på BB så vill man bara att de ska vara ens tur.
    Full rulle på denna tös med. Hon e sjutton aldrig still.....
  • Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-09-01 22:09:31 följande:
    GRATTIS! skickar en cyber - {#emotions_dlg.flower}

Helen- jag har börjat fila lite på BB-väskalistan, inköpslista till bebisen och även börjat fundera på ett förlossningsbrev.
    Jag kommer stanna de 2-3 dygn som krävs för att få den där sprutan som tas närmast inpå 2 dygn efter födseln, för jag orkar inte åka hem och så tillbaka typ dagen efter igen, har ju 9 mil!
    men det är nog skönt att ligga där och vila upp sig lite, hemma är det ju full rulle med barnen som ska servas och lekas med hela dagarna!! mannen jobbar ju som vanligt, här tas det inte ut de första pappadagarna mer än på papperet. men han kommer väl in lite mer än vanligt kan jag tro och kikar på bebis sen e det ju nov oxå och inte värsta skördemånaden!
    Förlossningsbrevet e klart här hemma och blodgruppespappret har jag med. Nu sitter jag och funderar på vart sjutton jag har de=)?? haha.....
    Jag bor ju mitt emot sjukhuset ungefär så åker nog hem efter 6 timmar om allting går som de ska och så....Men de får vi se då=)
  • Helen C

Jag använder våtservetter.. Tvättlappar är inget jag har använt...

Stod och diskade och skulle diska M.s kockkniv och vips så slant jag med diskborsten och blev skuren på två ställen Tummen tog värst stryk och blev av med en flisa skinn,

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2