Inlägg från: Bebis050810 |Visa alla inlägg
  • Bebis050810

BF November,2010 DEL 2

Nu ska jag laga tacos, ska bli gott! är så sugen på mat nu, inte ofta jag är det nuförtiden.... sen blir det mys med Idol ikväll

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810
    Taniko- såg att du har BF på min födelsedag, 20/11

Skickar en kram till er som kämpar nu i det sista med alla smärtor här och där.

Har ikväll verkligen fredagsmyst med familjen med tacos, blåbärspaj, te och Idol
  • Bebis050810
    Williams mamma- Fy vilka hemska människor!! hoppa på dig så när du precis har fött och haft mkt oro omkring dig den senaste tiden med växthämmat barn i magen och allt.
    Skäll ut dom!! men förstår om du inte orkar just nu, sen är det bra att gråta ut, inte hålla inne på det.
    Men vad säger din man? har måste ju ta tag i det och prata med dom.
    Alla gör som dom själva tycker är bäst för var enskild familj, det finns inget rätt eller fel. William kommer säkert ha en jättemysig dag idag på marknaden =) då får han ha skoj för hemma med dig och bebisen blir det ju såklart att han kommer lite i andra hand den första tiden eftersom bebisen ska ammas så mkt mm, det är ju bara så, det är ju naturligt att det blir så.
    Dom ska inte lägga sig i ert liv och er familj med era beslut!
    Be din man prata med dem!

Rosen- Fy vilken svärmor!! hon verkar ju inte riktigt normal! fan va arg jag skulle bli, hon ska väl skita i hur du klär dig eller vad du äter. är hon avundsjuk på nåt börjar man ju undra.....
    jag har oxå en väldigt märklig svärmor som kommer med kommentarer hit och dit, det är nog bara så att svärmor och svärdotter kommer oftast inte överrens. Vi har rykt ihop många ggr under åren! men jag kan inte vara tyst, jag vägrar låta henne göra mig arg och ledsen, hon måste få veta att det hon säger sårar mig och att det inte är rätt. Nu ses vi typ bara på födelsedagar och jul, trots att vi bor i princip grannar. men jag tycker det e så skönt att slippa träffa dom.
  • Bebis050810

Som jag känner nu är det lagom att bebis kikar ut till helgen den 12 nov, skulle vara perfekt på fredagen där, blir en häftigt födelsedatum oxå 101112
    nä men skämt och sido, just nu är det inte tid för bebis att komma, måste in till Kalmar i veckan och shoppa lite, sen har barnen höstlov så ännu svårare med barnvakt! sen måste badrummet bli klart och sen städa och plocka in allt där och det blir det tidigast till nästa helg eller veckan därpå, och då borde det va klart till den tolfte har 16 dagar kvar till BF och jag känner faktiskt att det är lagom med tid kvar. kanske beror på att jag inte har ont nånstans, skillnade vore ju då! som en del av er andra som har så jättejobbigt nu mot slutet, jag förstår er!! men dessa 16 dagar kommer gå superfort! sen vill jag ju såklart INTE gå över en massa dagar.
    Önska detta kan man ju få?

Har städat av lite hemma nu och svabbat golven, nu är det fika!

• Bebis050810
    kicki08 skrev 2010-10-30 12:10:51 följande:
    Om man nån gång säger att bebis inte får komma, ja då kommer bebis
    Precis så sa jag. Sambon höll för fullt på med att rusta badrummet och behövde nån vecka till på sig.
    Vi var sjuka allihopa och fick absolut NOLL sömn och så hade det varit i flera veckor.
    Så samtidigt som jag såklart ville bebis skulle komma så kände jag att hon gärna fick vänta en vecka till. Så vi blev klara och kanske fick sova lite.

Men så kom mamma och pappa och hälsade på och tog Theo en natt så vi fick sova. Min kropp måste ha totalt slappnat av. för på natten kom det ju igång. Plötsligt händer det! Som någon skrev häruppe
    Ja det är väl så att när man slappnar av så sätter det igång!
    ja tror att jag kommer få kring BF-datumet även denna ggn, har ju en BF och en BF+3. att jag kommer få där omkring även nu är bara en känsla jag har :)

Funderar på att gå ut på en promenad, har inte gått sen onsdags förra veckan!! kan ju vara skönt att röra på sig lite o få frisk luft. eller så slappar jag hemma med barnen, plockar lite.... och stryker det sista i högen.
    Har nästan hela BB-väskan packad nu, typ det man kan packa, sen ska jag bädda spjälisen o vagnen när jag får inspiration till det!

Mat idag???? står helt still
  • Bebis050810

Nu har Helen skrivit på fejjan att hon är på sambons jobb.... så ingen bebis där ännu.

• Bebis050810

Har varit ute och gått nu, jätteskönt med frisk luft!! barnen får rastas lite med ;) liten somnad i vagnen.

Nu väntar snart matlagning, men jag har inte en aning om vad jag ska hitta på??? är inte sugen på nåt!

Williamsmamma- Vad mysigt med första promenaden! den är magisk

Helen- det borde ju sätta igång snart som din mage håller på, brukar ju va vanligt att springa mkt på dass o bajja när det är på g.
    Själv har jag inte en enda känning...

• Bebis050810
    Carolina13 skrev 2010-10-30 16:16:55 följande:
    åh måste få klaga lite!!

Ska få köket tapetserat på måndag, ska bli så nice så nytt köksbord e inköpt, fast bara stolarna vi har hemma, bordet kommer på fredag! Men fy så dåligt jag mår av att lägenheten e ett kaos, kartonger över allt, halvfärdiga stolar, skitigt över allt men ingen idé att städa hall och kök innan tapetsering.. vardagsrummet e okuperat av kökets grejer, gömmer mig i sovrummet för att slippa se skiten men då ser jag hur smutsigt det är i sovrummet... bara att ta fram dammsugaren, dammtrasan och moppen... fy fy fy !!!

vet vad jag ska göra i nästa vecka då helt enkelt.. STÄDA... så roligt... åh såg tvättkorgen nu oxå... dags för det med !!
    Vet hur det känns!! vi bor ju oxå mitt upp i en renovering och inte vilken som helst utan badrummet, det är jobbigt!!! när allt som var där inne ska in i ett minibadrum, det badrummet som renoveras är stort, 20 kvm ca och det lilla är bara litet med duschkabin, toa, handfat. Kaos överallt och byggdamm överallt!!! jag hatar oordning oxå, mår inte alls bra av det. vill ha snyggt o städat, då mår jag bra :)
  • Bebis050810
    carolina- jag vill oxå ha nytt köksbord, har kollat ut ett på Ikea, ett vitt riktigt stort o brett köksbort och så 6 stolar till det, så nu väntar jag på presentkort på Ikea. har önskat det av mamma, mormor o svärisarna till födelsedag o jul! sen hoppas jag vi har råd kostar väl 6000 ca.  vill inte ha de trista hemska furumöblerna bläää
  • Bebis050810
    sebbe123 skrev 2010-10-30 20:00:07 följande:

Har gjort en liten halloweentårta här idag så nu blir det lite mys framför tvn.
    Har annars haft så bedrövligt ont iryggen så jag knappt orkat röra migRynkar på näsan
    Har börjat som ischias och nu går det hela vägen från höger skinka och upp till skulderbladet, värst är det om jag sitter en längre stund, men har även börjat känna när jag står och ligger ner så snart vet jag inte hur jag ska göra.
    Ska till Bm till veckan så då får jag höra med henne, men kanske att det blir lite bättre nu för jag körde sista jobbdagen igår, hoppas.
    Vilken tårta!! WOW! så det är Halloween denna helgen? har jag helt missat! Obestämd

Fasen vad jag är sötsugen ikväll!! på typ kakor, bullar o choklad!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2