Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-06-15 08:04:26 följande:

Grattis till din stora 3 åring.

Ja jag kan förstå att du tycker det är skönt med 3 år mellan barnen. dom klarar ju lite själva då. Har fortfarande panik då och då för hur det kommer bli med bara 17 månader mellan barnen... *puh*

Det är 11 månader mellan mig och min syster, och mina föräldrar överlevde.
  • Kinne79
    Hedi skrev 2010-06-15 11:14:34 följande:
    Taniko: Usch det later inte alls roligt! jag hoppas att ni kan lösa det pa nagot sätt.

Jojo: Va mysigt att aka iväg till landet, jag längtar hem till Sverige sa det gör ont i hela kroppen.

Helen: Mm tarta det lät inte helt fel, är det nagot ni ska fira? vi var och plockade egna jordjobbar i helgen. Rolig aktivitet att göra med Emmie, plus att nagra slinker ner i magen under tiden .

Alltsa snälla hjälp jag gillar inga pojknamn det är sa himla svart. Hittar inget klockrent namn, är inne pa Hugo Alexander va tycker ni om Hugo? jag vet att det är vanligt i Sverige men i Tyskland ligger det pa plats 166 eller liknande.
    Tycker Hugo är jättefint, gulligt och bra namn.
  • Kinne79
    Catt skrev 2010-06-15 16:59:25 följande:
    Har varit på RUL nu på eftermiddagen. Allt såg fint ut och satt där det skulle sitta. Hon sa att hon tyckte sig ha sett vad det var för kön några ggr men att hon nu när hon ville ha det garanterat för att kunna berätta för oss så höll bebisen ihop benen. Hon försökte och försökte men såg ingenting alls. Hon sa att om vi ville kunde hon berätta det hon sett under undersökningens gång. Visst det går bra svarade vi, även om det inte var något vi skulle ta fasta på så att säga. precis när hon sagt att hon tror att det är en pojke så särade han på benen. Hon frös bilden och pekade ut pung och snopp. Så nog är det en liten pojke i magen alltid =).

Både jag och sambon är jätteglada. Hade vi varit om det var en tjej med men jag tror nog att sambon i smyg är lite extra lycklig nu ;). Kul med en flicka och en pojke. Och underbart att allt såg bra ut. Envis bebis som låg helt fel först. Fick gå ut och gå, hoppa inne på toaletten och dricka 7glas vatten för att han skulle byta läge så att hon kom åt att mäta honom. Blev flyttad någon dag så nu är BF den 10/11 (om man går efter sista mens så var datumet den 14-15/11 och efter KUB 12/11). Så  han blev till när vi inte hade sex ;) med andra ord är han säkert lite större än vad han "borde vara" men några dagar hit och dit kvittar ju. de kommer när de vill ändå... ;)
    Grattis till en pojk. Kul med en av varje.
  • Kinne79

Rosen- Vilken fin mage.

Idag har jag jobbat min sista dag för den här terminen, så nu är jag ledig ända till 16 aug ska bli skönt. Fast nu första veckan blir det ingen vila. I helgen ska vi på dop och sedan blir det Finland i veckan och nästa helg är det ju midsommar.

Är i vecka 16+6 och idag hade jag krupit över startvikten, så nu har jag gått upp 0,3kg. Ska bli spännande att se om detta är startskottet för en viktökning eller om det bara var tillfälligt.

Jag känner inget än och har ingen aning hur min moderkaka ligger.

• Kinne79

Helen- Vilken fin mage du har och byxorna ser sköna ut. Jag har 2 mammabyxor och dom går båda högt över magen vilken kan bli ganska varmt.

• Kinne79

Rosen- Måste kännas skönt att äntligen känna sparkar.

Har tittat på bröllopet idag. Massa fina klänningar.

Är hos min pappa och hälsar på idag, han har köpt en sommarstuga som vi var och tittade på. Längtar så till nästa sommar när man kan vara där med bebisen.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-06-21 17:01:00 följande:
    Ja verkligen. Nu känner vi ju en aningen tidspress med men vi kan ju inte köpa ett hus när det inte känns hudnra. Då måste vi helt enkelt sätta os i en lgh så länge, även fast det verkligen inte är det vi vill, men kanske har vi inget val!

Hedi: tack, det hoppas vi med! Det enda som oroar mig med det huset är att det är sprickor i väggarna som enligt mäklarn är helt "ofarligt" och att det är vanligt i trähus då de är "levande". Men enligt min pappa skulle det inte va vanligt och tyckte de va ett varningstecken. Åh det fattas väl bara... Ja vi får se... Isf måste man ju besiktiga huset och då framkommer det ju om hur allvarligt det är.
    Vi har sprickor i några av väggarna på övervåningen, de fanns där redan när vi flyttade in och de har inte blivit värre sen dess. Huset besiktigades och det var inget konstigt enligt besiktningsmannen. Huset knakar rejält ibland och man kan se att det har flyttat sig någon millimeter på väggarna där vi målat över tapeter. Tapeten lyser igenom lite i skarvarna. Men det är så mysigt med trähus, man märker att det lever.
  • Kinne79

Vad kul att få planera bröllop. Skulle vilja gifta mig igen.

Är i Finland nu och det gick bra att flyga med magen. Hoppas jag inte blir trött i ryggen imorgon när vi ska gå en hel del.

• Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.
    Grattis till tjejen.

Min mormor fick reda på att jag var gravid idag och då berättade hon att hon drömt för några dagar sedan att hon skulle få ett fjärde barnbarnsbarn och det stämde ju. Hon drömde även att det var en flicka, så det ska bli spännande att se om även det stämmer.
  • Kinne79
    Marinero skrev 2010-06-21 22:12:38 följande:
    Åh va kul! Har du släkt där?
    Nja, vi är i Helsingfors och hälsar på mannens bror, men han jobbar bara här tillfälligt.
    Har aldrig varit i Finland förrut så det ska bli kul att gå ner på stan imorgon.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2