Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Jag ska inte till bm förän om 3 veckor typ. När ja är i vecka 24.

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-06-15 07:37:06 följande:

Kikade in på din blogg Såg att du var mindre med denna bebis än din förra i samma vecka. Ja det var lite ovanligt, men du kanske hunnit träna dig i form mellan. Starka magmuskler som inte vill ge vika
    Mellan min första och min andra gick det 6 år och jag var oxå mycket mindre med min andra än första. Men denna gång är jag större. Men det tog ju bara 8 månader innan jag blev gravid igen så det kanske har sin förklaring

Nja inte direkt. ;P
    Jag hade en hel del fläsk, eller ja massa löd hud . Men tycker de är lite mysko. Haha!
    Kanske är detta en liten bebis. =)
  • mzetterblad
    kicki08 skrev 2010-06-15 07:51:56 följande:
    ja sånt kan man ju alltid hoppas på, en liten bebbe
    Det hoppas jag på. För Theo vägde 3800 drygt Så jag räknar inte med att denna är någon liten tös direkt
    Min William vägde 3955 så jaaaa en lite mindre tack
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-06-15 08:46:02 följande:
    Jag ska dit nästa vecka redan. Men hon ville ha lite extra besök för det var en del krångel förra graviditeten. Inte med Philip men med mig.

Men annars brukar man väll inte gå dit fören i v.24 nån gång. Det är väll då dom börjar lyssna på hjärtat och kolla sf måttet.
    Japp om man är andragångsföderska så brukar man hoppa över besöket som annars är i V. 20. (Om man haft en problemfri graviditet) Så sa min BM till mig.
    Så vi hoppade över det, så ska dit den 8/7

Ska bli kul o jämföra SF-måttet och hjärtljuden sen! =)
  • mzetterblad

Vi är bara hyfsat överens om killnamn. Och då lutar det åt Linus . Det passar väl in med William?

Men flicknamn kan vi INTE komma överens om! =/

• mzetterblad
    NoahLeah skrev 2010-06-16 08:11:10 följande:
    Vi har en rejäl kris just nu (har varit upp o ner under en längre tid) och det beror mest på att han inte mår bra, har massa gammalt som han inte bearbetat. Nu ska han dock börja då hos en kurator samt att vi går i familjeterapi så vi får se. Jag ger det över sommaren och blir det ingen förbättring ska vi sätta oss ner och bestämma vad som är bäst för allas välmående.
    Hoppas ni kommer lösa det, en separation är ju aldrig rolig :/ Spec inte när ni ska ha en liten till ! =)
  • mzetterblad

Idag födde Williams kusins tjej en liten dotter.
    Men kunde slutat olyckligt. =/
    Hon låg med rumpan ner, så läkarna påbörjade ett vändningsförsök och då brast moderkakan, så hon blev akutsnittad, men som tur va gick allt bra och ut kom en liten flicka på 2700 gram & 45 cm

• mzetterblad

Nej dom åkte bara upp för ett vändningsförsök i tron om att dom skulle åka hem sen igen, och om det inte gått att vända att dom planerat in ett snitt, men nu brast ju moderkakan så det va ju akut, så jag tror hon blev sövd, nu handlade det ju bara om sekunder för att bebisen skulle överleva.

• mzetterblad
    Helen C skrev 2010-06-18 21:00:43 följande:
    Lägger in en magbild två dagar tidigare, händer inte så mycke på 2 dagar ändå. Går in i vecka 21 på söndag, därmed halva tiden

Haft en riktigt livlig bebis idag.... Härligt
    Vilken fin mage! =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2