-
Du sprack säkert bara lite och det är ju inte så ovanligt sen kom det lte blod och det ser alltid mkt mer ut på papperet än vad det är i verkligheten! man har ju känsligare slemmhinnor som gravid med + ett ökat tryck.Kinne79 skrev 2010-11-12 14:30:36 följande:Hmm, var nyss och bajsade och fick ganska mycket klarrött blod på pappret. Har inget ont därbak och jag är varken hård eller lös. Men visst borde det ändå bara vara ett blodkärl som spruckit? Inget att oroa sig för väl? -
Känner mig lite duktig nu, har bakat 2 sorters kakor idag, dock va en av dom äckliga, cirtronlakridskakor, trodde dom skulle va goda men nääää så dom åker nog i sopen! Imorn blir det nog Biscotti mums!!
sen har jag dammsugit hela huset och det e på 180 kvm och våttorkat golven (dock inte alla) våttorkat det nya klinkersgolvet i 2 omgångar så nu ska det väl vara byggdammfritt där, måste torka väggarna med sen.
Nu ska jag strax börja med tacogratängen, bara golvet torkat! sen blir det fredagsmys med fam. ska spela lite spel med barnen och se på Idol. Bebis verkar inte vilja komma idag heller....
-
Jag känner att jag vill ha städat och fint när jag kommer hem från BB så jag inte behöver tänka så mkt på det direkt, ja och då bör ju bebisen komma inom närmasta dagarna för annars är det ju dax för ny dammsugning o moppning framåt måndag!
Nu ska vi spela med barnen och sen se Idol
gutt!
-
Ja i spjälsängen och vagnen har jag bäddat med plastad frotté men inte i vår säng. kommer väl ha det sen när bebisen sover där.Kinne79 skrev 2010-11-12 21:22:21 följande:Nu har vi skruvat ihop spjälsängen. Har ni plastad frotté i era?
Har ni haft plastad frotté i eran egen säng på slutet?
-
Är HELT slut nu efter denna dagen med all bak, städ o matlagning!! ryggen värker som f-n och är sååå trött!!! måste snart hoppa i säng, men vill se Idol sen... får se om jag håller mig vaken, borde ju sova iochmed att det kan sätta igång när som lixom...
-
Åh hoppas att det inte är nåt allvarligt och att nya tester ger bra resultat!!Maddie72 skrev 2010-11-12 22:59:40 följande:Hej tjejer!
Idag tog det en annan liten vändning. Elsa har varit på Neo hela dagen, pga det där POX-testet de gör i hand och fot. De värdena stämde inte överens och hon har varit inkopplad med sladdar hela dagen för att kolla vad som är fel. Jag har lipat och varit utom mig. Hon är kvar där i natt men mest för säkerhets skull och ytterligare tester ang blodvärdet som var för högt och PKU-testet. Vi får hoppas att det stämmer som de säger att det egentligen är bra och att de gör allt det här för säkerhets skull. Jag är ju lite orolig eftersom det har med hjärtat att göra - tänker på min diabetes och de fel på hjärtat som kan bli i och med det. I morgon får vi förhoppningsvis komma tillbaka på vanliga BB.
Vad är det eg. som kan vara fel ioch med det där testet? jag har inte så mkt koll...
Stor kram till dig!
-
God morgon girls!
Har sovit bra inatt tycker jag, vaknat för att kissa 2-3 ggr men annars har jag sovit från 23 och steg upp vid 9
2 dagar kvar till BF!!! Inte minsta känning, ho ho när kommer du bebis???
Ska hoppa i duschen snart och ungarna med, sen blir det affären för lite smått inhandlat och kanske bakar vi biscotti på em, är så sugen på det! bara väntar och väntar på att det ska köra igång nu..... vill ha min bebis NU! rädd för värkarna men dom kommer jag ju inte ifrån hursom.....
-
Sunflower- http://www.recept.nu/1.16265/anna_och_fanny_bergenstrom/kakor_tartor/mjol/mandelskorpor_biscotti
Har inte hunnit baka dom idag heller, fm gick till att bara slappa... sen har vi varit hos min mormor hela em, hon har flyttat till en liten lägenhet för gamlingar.... kanske ska baka nu eller imorn.... får se.
Har bara lilla tjejen hemma nu för stora ville följa med mormor o morbror hem och bra att passa på när hon väl vill för hon är såååå mammig!!!!! hon behöver vara ifrån mig då och då!
-
barnen är mitt liv- vad är indiangodis?? -
nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.sunflower79 skrev 2010-11-13 17:21:36 följande:åååhhh jag har till o med alla ingredienser hemma förutom bittermandelextrakt men det kunde man ju utesluta!! jag ska baka det imorgon! jippi!
gottegris är jag haha.. har du bakat dem innan? går de att frysa eller håller de länge ändå?Min första ammade jag och hon använde napp från dag nr 5 för hon var sååå tuttig och jag orkade inte amma massor, lite bekväm.... men det förstörde inte amningen för henne ammade jag i 8,5 mån. Nr 2 ammade jag till över året men hon vägrade napp, jag testade och testade från att hon föddes men hon vill inte ha....Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-13 17:39:56 följande:ni som ammar, hur gör ni med napp till barnen?
Är väl amningen etablerad och fungerar bra så är det nog bara att ge honom nappen när han vill.