Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-05-11 11:38:31 följande:
    De blir mycke träning för min del när nr 3 e ute=)
    Ja jag ska verkligen försöka träna jag med! På ett el annat sätt!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 11:42:54 följande:
    i början blir de mycke promenader, hoppas jag iaf... Man får klä på sig mycke för det e ju kallt i Nov=) senare kommer de bli gym för min del
    Ja samma här. Sen vill jag köra gruppträning som jag gjorde innan. Men som vi bor nu så finns det inget ställe på gångavst. och jag har ej körkort. Iofs finns ju buss men det tar tid o de går en gång i halvtimman o tajmar de inte bra är risken att man inte orkar. Men jag hoppas det löser sig. Nä jag måste bara masa mig iväg om jag vill få tillbaka min gamla kropp!
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 12:42:04 följande:
    Vi får peppa varann sen och verkligen ge oss fan på att träna och bli fina till sommaren 2011 haha.... Sen finns de ju vissa som har turen att gå ner allting på en gång och va fina efter några veckor, medans andra inte har de... Måste kolla och se om jag hittar en helkropps bild på mig innan man blev gravid=)
    Jag blir ju deprimerad av att titta på gamla bilder Fast inte just nu Men sen ska jag titta och peppa mig själv kanske
  • frukarlssonn
    Bisquit skrev 2010-05-11 13:24:57 följande:
    När vi gjorde vul i v 9 så var bebis 2,1 cm. Det var inte mycket, hi hi. Längtar oxå till v 16, det känns magiskt på något sätt? V12 kändes inte alls som någon milstolpe, men v 16, det är grejer det, ha ha ha.
    Ja nåt sånt va min med! Herregud va fort de växer, fyra cm till liksom efter bara några veckor
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-05-11 17:22:19 följande:
    Alltså... Tankspriddhet.... Beror det på graviditeten eller håller jag på att bli senil?! Fick just syn på något i ugnen och höll på att dö av skratt när jag plockade ur sista plåten från gårdagens brödbak! Tyckte väl det blev lite väl lite tekakor.... Här om dagen hittade jag smöret och osten i skafferiet... Igår svor jag över att jag när tevattnet kokat hade stoppat en tepåse i muggen och sen gått därifrån för att göra något. När jag kom tillbaka och skulle hämta mitt färdiga te så låg den stackars torra tepåsen där i muggen och flinade åt mig! Normalt sett är jag väldigt ordningsam av mig så jag blir tokig på mitt nya vimsiga jag!
    Jag blev grymt tankspridd när jag va gravid m Olivia och ännu värre blev det när jag ammade! Det va skitläskigt för jag är kontrollfreak och koll på saker så helt plötsligt gjorde jag skitskumma saker. Kände inte igen mig själv alls.
  • frukarlssonn

Rosen: hoppas det snart slutar sippra! Ring in annars!

Jag har den sista veckan fått massor av flytningar! Inga vattniga, det hade jag aldrig med Olivia hlr, men ja... grövre, jag behöver nog inte skriva några detaljer

• frukarlssonn
    min lukas skrev 2010-05-11 19:17:51 följande:
    Flytningar känns tyvärr bekant. Med det förbättrade luktsinnet som har kommit på köpet så får jag nog tillstå att jag inte tycker att det luktar hallon heller
    Haha näe Ja luktsinnet är det inget fel på iaf just nu!

Förresten har ni fårr fint hår och hy? Jag har jätteglansigt o fint hår igen och hyn är mkt livligare i ansiktet!
  • frukarlssonn
    min lukas skrev 2010-05-11 19:39:28 följande:
    Jag tycker just nu att jag har fått lite finnar Mitt hår är i desperat behov av klippning så jag har inte tänkt på det... Härligt för dig Chanell att du har fin hy och fint hår
    Ja topparna är grymt slitna. Men förövrigt har det fått mer liv!
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-11 19:50:02 följande:
    Alltså jag måste bara fråga eller undra, fundera. Jag går in i v.16 på torsdag och läser på FL att fostret ska vara 16cm, jättekonstigt. De måste vara tryckfel. Överallt annars läser jag 12cm cirkus. En av våra doktorer på avdelningen hade gjort ett ultraljud i v.19 och hennes var 15 komma någonting cm. Vad är de som stämmer egentligen?
    De mäter olika. Vet inte om det är så att vissa mäter från huvud till fot, men fram till en viss vecka mäter man generellt från huvud till rumpa.
  • frukarlssonn
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-05-11 19:55:45 följande:
    Oj de vart inte så tjusigt som jag trodde.. men som chanell sa... så mäter man CRL fram till v. 20... www.niomanader.se/content.asp?ID=207 tror jag satsar på adressen istället för kopiering...
    Fl har lite konstiga mått, det minns jag från förra ggn. Det senare ser mer logiskt ut
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2