• Moby

Finns det nagon annan som ocksa kor Ovitrelle/Progesteron just nu?

Vore kul med en synkis. Jag ska ta sprutan ikvall.

kram

• Svar på tråden Finns det nagon annan som ocksa kor Ovitrelle/Progesteron just nu?
  • Elisa69

Jag tog min ÄL-spruta i lördags. Börjar nu få riktigt ont

• viljan80

jag tog min älspruta i fredags

• Moby

Trevligt med nagra i samma sits (aven om det kan vara en roligare sits att sitta i forstas).

Va - gor det ont efterat? Stackare!! Har aldrig tagit AL-sprutan forut. Ar det krangligt? Gjorde ni det sjalv eller var der er partner som stack er?

Jag gor inte IVF utan tar AL-spruta for att sakerstalla att jag far AL. Har ocksa fatt progesteronvagitorier som jag ska borja med om 5 dagar. Vi har forsokt att fa till nagot i 18 man (sen jan 2003) sa nu hoppas jag att det fungerar.

• viljan80

jag får min hos gyn.
    jag har fått den i rumpan och nu senast på låret och guuud så ont det gör det spänner jätte mycket

jag har bara hunnit få 2 sprutor men är på 4:dje kuren pergotime har försök sen aug 2002.
    denna gången hade jag 2 mogna blåsor som jag hoppas blir befruktade

när har ni BIM

• Moby

Jag ska ta den i magen lite senare ikvall.

Vi har BIM den 27 juni.

Jag har bara en mogen blasa men det kanske racker. Lycka till med dina tva, det maste ju oka chanserna? Haller tummarna.

Nar ar er BIM?

• Elisa69

Jag hade en sjuksköterska som kom hem till oss och stack mig.
    De här blir den 4e sprutan jag tar. På den andra så blev jag gravid, men fick ett MF i v.6.
    Med den tredje så fick jag en rejäl överstimulering så det blev ingen spruta förra månaden och den här gången så är jag beredd med starka värkpiller.
    Hade ochså 2 stora blåsor. Har BIM runt den 21a juni.
    Om ni har âtit pergo, har eran gyn gett er estradioltabletter att ta från dag 7 till dag 12? Enligt min gyn så skall livmoderslemhinnan bli torrare av pergon.

• viljan80

jag har inte fått estradioltabletter.
    vad är det?

kul att det är fler som har 2 blåsor jag hoppas på tvillingar denna gång

• Elisa69

Jag skriver ochså på fôr tvillingar
    Men dâremot så âr inte min sambo lika övertygad.
    Med estradioltabletter så skall man få ett sk. spermvänligare sekret.
    Har nâmligen âven utan pergo ett sekret som har en tendens att ta kål på min sambos ~~o

• Elisa69

Hittade en rej på engelska angående Clomiphene (tex.Pergotime)

Side Effects
    Because Clomiphene binds to estrogen receptors, including the estrogen receptors in the cervix, it can interfere with the ability of the cervical mucus glands to be stimulated by estrogen to produce fertile mucus. Only "hostile" or dry cervical mucus may develop in the days preceding ovulation. If this occurs, adding a small amount of estrogen beginning on cycle day 10 and continuing until the LH surge may enhance cervical mucus production.

• Elisa69

Lycka till ikväll Moby med sprutan och vila er vâl till morgondagens ôvningar

• Moby

Tack! Tryckte sprutan i magen for en kvart sedan och tanker nu ladda for morgondagen!!

• Noel

Moby,

Vi tog sprutan ungefär samtidigt du och jag, min första, var det första gången för dig med? Tyckte det gick jätte bra, har gått och varit lite nervös innan men när jag väl satt med sprutan i handen kände jag mig ganska lugn. Har ÄL mitt på dagen i morgon, fredag, så i kväll kör vi hårt! Den 15 börjar jag med Progesteron. När ska du testa dig sen ? Vi får följas åt
    Kram Noel

• Moby

Det far vi gora! Det var forsta gangen for mig med. Tyckte att det inte var sa svart att ta sprutan (var rent av lite lattad). Har kant av agglossningen (lite smavark i aggledarna) hela dagen. Nu blir det rajraj i kvall (snart). Jag borjar med progesteron den 16 (men tankte tjuvstarta pa kvallen den 15:e). Ska testa den 27/6 enligt doktorn. Du da, nar far du testa?

Vi haller tummarna :)

Kram

• Moby

menar aggstockarna forstas ;)

• viljan80

Moby: varför får du progesteron?? ökar det chansen för graviditet

Elisa69: min make vill helst att det ska bli bara en bebis men jag känner att jag gärna vill ha tvillingar tycker det verkar mysigt sen bättre med 2 barn än inget alls för vi har försökt så länge nu så jag gör snart vad som helst för att få vara gravid en gång till.
    En kompis till oss har 2 tvilling tjejer gjorda på pergo och hon säger att tvillingarna var jobbigare 1 året sen har det sån gläjde av varandra.

• Moby

For gora livmodern mer mottaglig sa att ett befruktat agg kan fastna och for att motverka hormoniella missfall.

• Noel

Moby, jag har skrivit till dig i ditt krypin!

• linafina

Min läkare har inte sagt ett ord om Progesteron. Det borde väl alla få om det ökar chansen. Jag fick min spruta hos doktorn igår morse och har ÄL ikväll. Var lite tveksam om man skulle ha samlag i förebyggande syfte, men vi slog till igår och gör ett till försök ikväll. Doktorn tyckte också att imorgon bitti kunde vara en idé. I mitt fall var det bara en blåsa som var mogen. Hopppas på den. Efter lång tid av utredning och misslyckad behandling hoppas man ju.

• Moby

Utgar fran att lakare bedomer behovet av progesteron utifran allas respektive hormonvarden. Det ar val sjalvklart att de som redan har tilllracklig hormonhalt inte far progesteron (kan savitt jag forstar sjalpa mer an hjalpa for de som har tillrackliga varden). Kolla med era respektive lakare.

Svar på tråden Finns det nagon annan som ocksa kor Ovitrelle/Progesteron just nu?