• Anonym

Hur funkar det med samlat betygsdokument??

Jag tog studenten 2004 med ett samlat betygsdokument.

Jag vill nu få ett fullständigt betyg så jag kan söka in för att plugga på ett 3-årigt program, och läser nu till undersköterska på distans (gymnasie kompetens)

Frågan är nu bara om jag kan tillgodose de ämnena jag har godkänt i så att jag tillslut får ett fullständigt betyg?

Eller måste jag även läsa om matte, svenska, engelska (som jag alltså redan är godkänd i) osv efter jag är klar med undersköterska utbildningen?

Hörde att betygen bara gäller i ett visst antal år, sen blir dom obrukbara?!

Nån som vet?

• Svar på tråden Hur funkar det med samlat betygsdokument??
  • Vroooooom

Betygen gäller i 8 år, så du behöver alltså bara läsa de poäng du saknar för att få ett slutbetyg.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Anonym

Åh vad bra!

Det kommer nog ta mig ett år till innan jag är klar som undersköterska. Har en termin kvar (har klarat av en redan) men jag jobbar 70 % samtidigt och numera har jag 2 små barn (1 och 3 år) så jag fixar inte att plugga heltid utöver allt.

Men en halvtid ska jag kunna fixa.

Men om jag fattat det rätt så måste jag "skynda mig" att söka sen? För då måste jag ha kommit in på en utbildning innan år 2012?

Sen gäller inte betyget längre och man måste göra om alla ämnen igen? Eller?

Eller är det så att man har 8 år på sig att göra sitt samlade betygsdokument till ett fullständigt betyg? Och sen gäller det fullständiga betyget i all evighet typ? :p  

• Vroooooom
    Anonym skrev 2010-05-03 09:34:51 följande:
     Eller är det så att man har 8 år på sig att göra sitt samlade betygsdokument till ett fullständigt betyg? Och sen gäller det fullständiga betyget i all evighet typ? :p  
    Precis så är det.
  • Anonym
    Moirae du har gjort min dag! TACK för det härliga svaret! :)

Tänka sig att även JAG kommer bli nåt, än om det tagit mig några år att få tummen ur och sätta mig i skolbänken igen. Jag riktigt längtar! :p
  • Vroooooom
    Anonym skrev 2010-05-03 09:43:42 följande:
    Moirae du har gjort min dag! TACK för det härliga svaret! :) Tänka sig att även JAG kommer bli nåt, än om det tagit mig några år att få tummen ur och sätta mig i skolbänken igen. Jag riktigt längtar! :p
    Lycka till
Svar på tråden Hur funkar det med samlat betygsdokument??