• Anonym (ångrar mig)

Ångrar att jag är gravid med någon som redan har barn

Hej!
    Ni får skälla och klanka ner hur mycket ni vill för det verkar ni på familjeliv så himla duktiga på att göra. Men jag måste bara få vräka ur mig allting. Jag är gravid med min sambo och är i v 28. Han har ett barn sedan tidigare. Och jag börjar ångra att jag blev gravid med honom. Jag älskar honom verkligen från djupet av min själ, men han delar inte detta med mig. Tex när bebis började sparka och jag ville han skulle känna så sa han bara jaja det är inget med det den sparkar lite bara. Och jag blev sviin ledsen, han brydde sig inte att vårt barn sparkade. Efter några dagar sa jag det igen att han skulle känna han la handen i tio sekunder och säger den rör sig ändå inte när jag lägger handen. Men man får ju ha lite tålamod. Det är inte så den sparkar tjugo ggr i minuten. Alla saker som ska köpas är jag som varit intresserad, planeras och det är jag som har köpt det. Jag känner inte att jag får stöd av honom eller så.
    Jag ångrar detta så mycket så jag vet inte var jag ska ta vägen. Ångrar inte barnet, men att det blev med honom. Läser om alla andra som får barn tillsammans för första gången, hur killen masserar tjejen  och överraskar med bebis saker m.m. Det kanske inte finnas många av dem men någon sorts av stöd hade varit bra. Likadant vi storstädade och jag var klar med min del han hade till och med varit iväg och gjort annat så jag tänkte att jag skulle gå och duscha för min foglossning hade satt igång ordentligt. är såå skönt med värme däär när det gör ont. Då skällde han ut mig för att jag gnällde och att han hade slitit röven av sig.

Nu fick jag skrivet av mig!

• Svar på tråden Ångrar att jag är gravid med någon som redan har barn
  • Anonym

Tror inte att det har att göra med att han har barn sen innan..

• Monsterpannkaka

Det låter som att problemet är snarare att din sambo inte förstår hur du känner och att du blir ensam, övergiven i dina känslor(din graviditet)?

PRATA MED HONOM om dina behov och vad du önskar och vill ha av honom.
    FÖRKLARA för honom hur du mår och hur du känner och fråga honom hur han mår och hur han har uppfattat det.

• filuren80

Usch så tråkigt TS...

Du får försöka prata med honom... Fråga honom rakt ut...
    Vill du ha detta barnet eller inte....
    Hoppas detta löser sig för dig eller er... o jag förstår vad du menar...

Håller tummarna till dig på att det blir bra....
    Lycka till...

• Rhoda Horswunce
    Monsterpannkaka skrev 2010-05-03 10:17:54 följande:
    Det låter som att problemet är snarare att din sambo inte förstår hur du känner och att du blir ensam, övergiven i dina känslor(din graviditet)?PRATA MED HONOM om dina behov och vad du önskar och vill ha av honom.FÖRKLARA för honom hur du mår och hur du känner och fråga honom hur han mår och hur han har uppfattat det.
    Precis! Jättebra svar.
  • Anonym (ångrar mig)

Jag har pratat med honom, och så säger han förlåt och att jag inte ska känna så. Dagen efter är det samma sak igen. Suck :( Han är en jätte fin människa men i detta känner jag mer att han drar sig tillbaka. Känns som att jag nästan hade velat gå igenom detta själv, för då har jag inte krav på någon annan. Nu hade jag ändå föreställt mig att han skulle vara mer intresserad och engagerad. Och allting som handlar om vårt barn nu jämför han med sitt barn sedan tidigare. Jag tänker att hade detta varit första barnet för båda så hade vi varit lika erfarna nu m.m. Varför kommer man på sånt här för sent?

• knäppisen

Det är många blivande fäder som inte alls fattar det där med graviditetsrus och att det faktiskt är deras barn därinne. Herregud, det är ju knappt man fattar det själv !

Se bara till att bjuda in honom och att han blir delaktig i förlossningen och efteråt så ska du se att de går bra. Glöm inte heller att du är full av graviditetshormoner och kanske lite känsligare än vanligt. Det är inte heller något som många män förstår sig på. Av förklarliga skäl. 
  • Anonym (ångrar mig)

Ska också tillägga att när jag drar upp detta med att jag inte känner han engagerar sig så mycket och det kanske är för han har redan gått igenom detta en gång innan och han har upplevt det. Så säger han att jag påstår att hans barn är i vägen och att jag kan lika bra säga att jag inte vill ha det där. Men det är inte alls så jag menar. Det känns som det kvittar hur jag vänder och vrider på det, så blir det bara fel!

• Anonym

Han kanske var lika ointresserad när hans ex väntade hans barn?

Att han jämför har bara med säkerhet att göra.

• Pix Ladin

Jag tror inte att det har med att göra att din kille har barn sedan tidigare. Min man är likadan. Jag älskar honom ändå, trots att han inte är så överdrivet intresserad av att känna sparkar och lyssna på hjärtljud.

• Pix Ladin
    Anonym (ångrar mig) skrev 2010-05-03 10:24:46 följande:
    Ska också tillägga att när jag drar upp detta med att jag inte känner han engagerar sig så mycket och det kanske är för han har redan gått igenom detta en gång innan och han har upplevt det. Så säger han att jag påstår att hans barn är i vägen och att jag kan lika bra säga att jag inte vill ha det där. Men det är inte alls så jag menar. Det känns som det kvittar hur jag vänder och vrider på det, så blir det bara fel!
    Det känns ju ofta så när man är gravid. Man blir lite konstig, jag tror det känns bättre sedan när allt är klart.
Svar på tråden Ångrar att jag är gravid med någon som redan har barn