• Annelie N

Någon som blivit adopterad som vuxen?

Hej!

Mitt namn är Annelie Norén, jag är reporter på Aftonbladet Söndag. Jag blev intresserad av vuxenadoptioner efter att ha hittat en tråd på nätet med en kvinna som i vuxen ålder ville bli adopterad av sin ”pappa” den man som hon levt med i hela sitt liv.

Detta var något som jag fastnade för och väckte mitt intresse för mer. Jag vill nu komma i kontakt med en person som blivit adopterad en så kallad ”styvbarnsadoption” gärna någon som är mellan 25-40 år, detta är inget måste utan mer för att tidningens målgrupp ligger där någonstans. Är du äldre eller yngre hör gärna av dig i alla fall.

Jag vill prata med dig för att få vet mer. Hur var dina tankar när du som vuxen ville bli adopterad? Varför just nu? Varför över huvudtaget? Hur gick adoptionsprocessen till? Hur ser din omgivning på ditt beslut? Och så vidare.

Jag är inte ute efter att hänga ut någon utan jag vill berätta din historia kring adoption för att jag tror att många går i dessa tankar,” eftersom allt fler väcker upp i familjer med ”andra” föräldrar än sina biologiska, fler vill utföra vad som kallas en ”styvbarnsadoption.

Om du känner igen dig och vill veta mer får du gärna kontakta mig.

MVH Annelie Norén

Svar på tråden Någon som blivit adopterad som vuxen?