• Anonym

Sperma på fingrarna = gravid?

Om man har lite sperma på fingrarna och sedan får dem "i sig", nog är väl ändå risken för graviditet väääldigt liten?!

• Svar på tråden Sperma på fingrarna = gravid?
  • Anonym

Varför skulle den risken vara "väldigt liten"? De små rackarna simmar rätt bra...

• Anonym

Snälla, finns det någon som kan stilla min oro`???

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:13:55 följande:
    Varför skulle den risken vara "väldigt liten"? De små rackarna simmar rätt bra...
    Men om det bara är så pass lite att man knappt ser det, så borde ju de lilla inte innehålla så mycket, sedan så kommer dom ju inte såå långt in med hjälp av ett finger...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:15:34 följande:
    Men om det bara är så pass lite att man knappt ser det, så borde ju de lilla inte innehålla så mycket, sedan så kommer dom ju inte såå långt in med hjälp av ett finger...
    Det räcker med en spermie.. Och i en droppe finns det massor..
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:15:34 följande:
    Men spermierna är ju pyttepyttesmå, i en droppe kan det finnas hundratals och det räcker ju med en....Bara de kommer i kontakt med slidsekretet så simmar de lätt på uppåt.  Det finns ju fall där folk blivt gravida av att speman hamnat utanpå.

Jag tycker nog att du ska ta ett dagenefterpiller.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:18:03 följande:
    Det räcker med en spermie.. Och i en droppe finns det massor..
    mmm, men är det inte skillnad på att få det insprutat så det kommer långt in än att dom ska kämpa sig från öppningen så att säga?
  • Anonym

Varför har du stoppat in ett finger med sperma om du är så orolig???

• Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:18:52 följande:
    Men spermierna är ju pyttepyttesmå, i en droppe kan det finnas hundratals och det räcker ju med en....Bara de kommer i kontakt med slidsekretet så simmar de lätt på uppåt.  Det finns ju fall där folk blivt gravida av att speman hamnat utanpå.Jag tycker nog att du ska ta ett dagenefterpiller.
    ja, men risken är väl liten iaf???

men jo, det blir ett dagenefterpiller...
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:22:17 följande:
    mmm, men är det inte skillnad på att få det insprutat så det kommer långt in än att dom ska kämpa sig från öppningen så att säga?
    Spermier kan leva 5 dagar, så de har tid på sig.

är du orolig, gå till apoteket och köp Norlevo. Vill du inte bli gravid så ta det säkra före det osäkra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-05-03 11:22:57 följande:
    Varför har du stoppat in ett finger med sperma om du är så orolig???
    var inte jag om man säger så...
Svar på tråden Sperma på fingrarna = gravid?