• Silver­katten­06
    Äldre 3 May 12:12
    29259 visningar
    23 svar
    23
    29259

    Ni som använt "Alli" - bieffekter?

    Har precis börjat använda Alli i ett försök att gå ner i vikt och har efter 4-5 dagar inte märkt nåt direkt resultat på vågen, däremot har jag blivit rejält dålig i magen, springer på toa hela tiden och får oftast väldigt bråttom.

    Vore intressant att veta hur det har varit för er andra som provat "Alli". Har ni också blivit dåliga i magen och i så fall - går det över efter en tid eller är man dplig i magen så länge man äter tabletterna? I så fall vete tusan om det är värt det känner jag...

  • Svar på tråden Ni som använt "Alli" - bieffekter?
  • Silver­katten­06
    Äldre 3 May 20:41
    #1

    Ingen som provat Alli? 

  • Lindis­41
    Äldre 20 May 22:07
    #2

    jag e på dag 4 går på toa i princip som vanligt har haft två dar lite mer spring annars inte mkt mer

  • Waterl­illy
    Äldre 20 May 22:17
    #3

    Jag köpte Liposinol idag :) Tog 3st efter mina måltider idag. Inga bieffekter alls :) Var på väg att köpa Alli med apotekaren sa att Liposinolen är mer omtyckt av kunderna så jag tänkte att jag testar i alla fall :) Vi kan ju jämföra lite bieffekter av tabletterna efter en tids användning? :) 

  • AnnaVi­rrPann­a
    Äldre 20 May 22:23
    #4

    Ja Alli ger diarré. Det är det som är grejjen, du bajsar ut fettet. Det är hemskt! Testade en gång i tiden men gav upp. Efter ett par veckor kunde jag inte ens fisa utan att läcka "olja", Fy fan...

  • Ninso
    Äldre 21 May 09:54
    #5

    Alli ska inte ge diarré, möjligen som bieffekt men det är INTE meningen att man ska bajsa ut fettet. Alli är, vad jag har fått förklarat till mig av min läkare, ett mildare slags Reductil (som numera är förbjudet) och ska ge mättnadssignaler till hjärnan. Man blir alltså fortare mätt och ska på så sätt gå ner i vikt lättare.

    Har inte testat Alli men däremot Reductil, och det fungerar ganska bra. Kan ge illamående och är tydligen farligt i längden, därför blev det förbjudet till slut. Beroendeframkallande och gav störningar på sköldkörteln vad jag fått höra. Men Alli är så pass milt att det finns kvar. Med Recutil förlorar man effekt efter några dagar - en vecka, så det bästa var att ha uppehåll 1-2 dagar varje vecka. Vet inte om samma sak gäller Alli?

  • Äldre 21 May 09:55
    #6
    AnnaVirrPanna skrev 2010-05-20 22:23:34 följande:
    Ja Alli ger diarré. Det är det som är grejjen, du bajsar ut fettet. Det är hemskt! Testade en gång i tiden men gav upp. Efter ett par veckor kunde jag inte ens fisa utan att läcka "olja", Fy fan...
    Saken är att man inte ska äta fett, då får man inte diarré.

    Största biverkningen var hålet i plånboken. dyrt är det och jag gick inte ner mer än jag brukar när jag äter rätt.
  • Silver­katten­06
    Äldre 21 May 14:54
    #7
    Juno skrev 2010-05-21 09:55:05 följande:
    Saken är att man inte ska äta fett, då får man inte diarré.Största biverkningen var hålet i plånboken. dyrt är det och jag gick inte ner mer än jag brukar när jag äter rätt.
    Jag äter inte speciellt mycket fett, men fick diarré bara efter nån dag av Alli. Precis som AnnaVirrPanna så läckte jag ut nån gulaktig olja när jag fes och den effekten kom nästan direkt. Efter 8 dagar la jag ner hela projektet. Hade inte gått ner ett gram och mådde skitdåligt.
  • Äldre 22 May 16:01
    #8

    Jag tog en Allikur i höstas på 4 veckor ungefär. Det är ju ett KOMPLEMENT till ditt sk magrare liv. Ingen superdiettablett. Om man äter vettigt - som alla vet vad de innebär - så ökar viktnedgången med Alli o DET stämde nog in på mej. Tränade 4-5ggr i veckan o åt rätt hälsosamt samt tog Alli 2-3ggr om dagen före (i samband med mat). Visst, lite diarrer fick jag nog - man behövde på toa GENAST då man kände det, men mej störde de inte nämnvärt. Dom första 6-8dagarna hade jag nästan förstoppning, sen lossnade det. Ha. Om jag åt nåt jättefett, ex pizza, visste jag att snart e de wc-besök...
    Jag har gått ner ca 12kilo sen augusti i fjol o för mej var Alli ett bra hjälpredskap i kampen mot kilona. Tänkt på en till kur snart, borde få bort 5 till. Tränar 5ggr i veckan fortfarande.

  • bepoe
    Äldre 22 May 19:34
    #9
    +1
    Ninso skrev 2010-05-21 09:54:49 följande:
    Alli ska inte ge diarré, möjligen som bieffekt men det är INTE meningen att man ska bajsa ut fettet. Alli är, vad jag har fått förklarat till mig av min läkare, ett mildare slags Reductil (som numera är förbjudet) och ska ge mättnadssignaler till hjärnan. Man blir alltså fortare mätt och ska på så sätt gå ner i vikt lättare. Har inte testat Alli men däremot Reductil, och det fungerar ganska bra. Kan ge illamående och är tydligen farligt i längden, därför blev det förbjudet till slut. Beroendeframkallande och gav störningar på sköldkörteln vad jag fått höra. Men Alli är så pass milt att det finns kvar. Med Recutil förlorar man effekt efter några dagar - en vecka, så det bästa var att ha uppehåll 1-2 dagar varje vecka. Vet inte om samma sak gäller Alli?
    Nja, din läkare har fått det om bakfoten. Alli och xenical har samma verksamma substans, orlistat, och det verkar genom att hämma tarmens fettupptag. Om man fortsätter äta fett medan man tar tabletterna, bajsar man ut en del av det fettet. Tabletterna har alltså två funktioner - dels hindra upptaget (i tarmen) och dels hindra intaget (via munnen ) - dvs den som tar tabletterna trivs inte med fettbajset och väljer att äta antingen mindre fett eller sluta med tabletterna.

    Xenical blev aldrig någon hit för att folk valde att sluta med tabletterna. Alli är ett nytt försök att prångla ut orlistat i en svagare, mindre effektiv skepnad.
  • Lindis­41
    Äldre 23 May 11:06
    #10

    jag är inne på dag 7 med alli har inte fått diaree m lite oljigare bajs har jag fått, äter mer rätt tränar o så har dock inte vägt mig el mätt mig än har en veckas konsumtion kvar

Svar på tråden Ni som använt "Alli" - bieffekter?