• Anonym (ledsen :-()

oramge-rött-gult hår

Hej! Var på salong häromdagen och hade tänkt gå från lite mörkblond-brun med något rött i (toning från januari) till mer blond och utan rött. Fisören förslog avfärgning och sen en toning åt det beiga hållet. Har för 1 år sedan gjort slingor som finns kvar i mitt axellånga hår. Håret blev i de gamla slingorna grönaktigt och frisören tar då ny toning i dessa partier och håret blir grå-grönt. Ytterligare en toning med mer rött pigment. Håret en dassig brun-grön-grå färg! Hemskt. Nytt besök en dag senare med ny avfärgning och nu sitter jag här med en orange-röd-gulaktig färg. Frisören är nöjd och ville inte göra mer i mitt hår. Sa att håret har fortfarande ok kvalitet, känner att det är dock lite torrt och sprött i topparna. Vad kan jag göra? Hur kan jag få till det snyggt. Min normala hårfärg är mörkblond och jag har lite röda pigment naturligt...Hjälp tack! 

• Svar på tråden oramge-rött-gult hår
  • Hårexperten

Hej!

Aj aj aj, detta låter inte speciellt bra.
    I första hand så råder jag dig till att köpa inpackning som är återuppbyggande som du ska använda varje gång du tvättar håret.
    Låt håret vila iaf 2 veckor. Undvik fön, plattång osv...

Sen hade jag gjort tunna blekta slingor på sig och sen ev. lagt på en silver pastell som dämpar dom gula pigmenten, men detta är bara vad jag gissar mig till.
    Jag kan aldrig råda någon utan att jag sett elelr kännt på håret.

Du kan inte gå in till någon annan bra och duktig frisör, mest för att höra vad dom säger och där kan dom ju känna på ditt hår och se om det klarar av en till behandling nu med så kort mellanrum.

Lycka till!

Svar på tråden oramge-rött-gult hår