icka76 skrev 2010-05-18 13:47:26 följande:
Tova: Känner igen det där med energin. Är ständigt trött och orkeslös känns det som. Jag ska till Ullared på fredag och har tänkt lägga upp det i etapper med mycket vila på vägen. Tur att det finns ett par caféer där inne nu så man kan koppla av lite. Jag ska bara titta på bebissaker och mammakläder. Fast jag vet hur det blir så en och annan onödig sak ramlar säkert ner i vagnen oxå. Vi har ju bara ca 6 mil till Ullared och är där rätt så ofta. Men jag känner att jag vill åka nu mdasn jag kan gå någorlunda. Förstår att du ta rullstolen för det tär på krafterna att gå omkring där även när man är ogravid. Tycker det är under all kritk att läkare inte tar dina problem mer på allvar. Det ÄR en riskgraviditet när man har våra problem. Har du haft med dig den informationen jag skickade till dig och visat henne? Jag tycker det är speciellt viktigt med dig eftersom du inte är utred än och inte vet vilken sort av ev. EDS du har om det är det du har. Mina läkare är tvärt emot din och kollar mig jättenoga. Jag ska även komma in om det känns konstigt mellan besöken. Tappen kollas ju varannan vecka och ska göras fram till bf. Jag har ju inte alls några problem med att folk rotar mig där nere längre. Prydhetskänslan försvann iom att jag kollades så ofta med VUL på repro. Minst ett VUL/månad. Så där nere har nog alla de sorter varit och tittat och pillat. Sambon brukar skämta om att jag ska börja ta betalt
lol, ja du kanske ska ta betalt och finansiera graviditeten ;)
Jag har väl mest problem med att folk tar i mig överhuvudtaget, har ju träffat så många idioter. Jo jag visade papprena men hon var så klar på att EDS inte är några problem, men nu är jag lite mer påläst och det är sambon med. Så vi får se om det hjälper.
Den läkaren har hela tiden verkat tro att min husläkare som inte kan något men erkänner det i alla fall, ska sköta allt och att jag ska ha hunnit få diagnos bara sådär magiskt. Jag sa till henne att det troligen inte blir en massa utredningar nu, är ju lite svårare att utreda när man är gravid, eller för mig känns det så. Kan inte röntga och jag blir ofta jättestressad i sjkuhusmiljöer och den extra stressen är jag gärna utan så vi har avvaktat, även om det hade varit bra att ha en diagnos nu så tror jag det skulle blivit förmycket för mig.
Har fått tips om en läkare på mvc som tydligen ska vara vettig och kunna tänka lite själv, om det här mötet inte går bra ska jag se om jag kan få träffa honom istället. Den här läkaren snackade något om att skriva anteckningar till förlossningen, men om hennes åsikt är att jag räknas som fullt frisk så vet jag inte vad hon ska skriva...
Fick inte riktigt kontakt med henne var känslan. Ska lägga fram papprena igen och ta upp de punkter som jag och sambon pratat om, sen hoppas att hon fattar den här gången.