3 månader, torr på natten
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Min dotter som är 3½ månad har de senaste veckorna inte kissat något under natten, utan väntat till morgonen. Hur vanligt är det att så små bebisar är torra på natten?
När har era bebisar slutat kisa på natten?
Ja, hon äter 1-2 ggr på natten och jag ammar.
Hon äter och kissar "som hon ska" på dagen. Är pigg och glad. Så jag är mest nyfiken, inte speciellt orolig.
Hon tycker verkligen inte om att ha en blöt blöja, så hon protesterar tills man har bytt den. Jag tror att det kan ha med det att göra, att hon har lärt sig. Men jag ska fråga på BVC när jag är där nästa gång.
Bellini: Hur gammal är din dotter?
Roligt att höra att det är fler små bebisar som är torra på natten. Och jag säger som du Bellini - det kan ju faktiskt ändra sig :)
Som med alla andra rutiner som ändrar sig från dag till dag eller vecka till vecka.
Så länge det är pigga och glada bebisar som växer som de ska (som hannis) så tror jag inte att det är något att bekymra sig över.
April Mamma: När blev din/dina bebisar torra på natten?
Bellini: Ja gör det! Jag ska fråga på bvc också. Ska bli intressant att höra vad de säger :)
Oj vilka diskussioner det har blivit :)
Nej, jag har inte bundit fast min bebis vid en potta i sängen för att hon ska bli torr =D
Det har helt enkelt bara hänt.
Jag har använt olika sorters blöjor, både dyra "superblöjor" och enklare varianter. (Hon är lika missnöjd med att vara blöt oavsett sort).
Visst finns det ett "hurra" inbyggt i att hon är torr på natten - för det är väldigt skönt att slippa byta blöja på natten, jag är tillräckligt trött ändå :)
Naturligtvis inser jag att det bara kan vara tillfälligt, att det kan komma bakslag, gå i perioder och så där.
Jag gillar idén med att ta vara på möjligheter och tillfällen som dyker upp, att låta barnet sitta på pottan om hon själv är nöjd med att göra det. Tanken jag har nu är att hon ska få prova så snart hon kan sitta själv och är nyfiken på det. Sen om det blir vid sex månader eller arton, det tar vi som det kommer.
Diskussionen om sängvätning har jag varit intressant att ta del av, tyvärr har jag inga råd eller tips att komma med där.
Att en enkel fråga när era barn blev torra om natten kunde väcka så mycket olika åsikter hade jag aldrig kunnat tänka mig :)