Knöl i magen
Jag är så sjukt orolig då jag har en hård knöl på höger sida i nedre delen av magen som jag måste kolla upp...
Har kännt knölen ganska så länge men tänkt att det är inget att oroa sig för men nu känns det som att den har blivit större
Har haft problem med min mage till och från under ca 2 år nu, får kramper i magen och kräks och har varit på VC vid några tillfällen och fått konstaterat att det är magkatarr. Men nu börjar jag undra om det kan vara nåt annat då jag känner knölen tydligare än tidigare. Den sitter som fast och är hård så det kan inte vara en fettknöl.
Det jobbigaste är att min mormor fick tjocktarmscancer och avled 5 månader efter sitt besked så ni kan ju tänka er hur orolig jag är
Ska ringa VC imorgon för en koll av knölen - som säkerligen är helt ofarlig- så att allt känns bättre. Men just nu är jag ett nervvrak..!
Var på ett UL för ca ett år sen för att kolla om jag hade gallsten eller njursten efter ett av mina anfall och då syntes nog inte knölen för den borde har upptäckts då så vi får se vad de säger på VC. Hoppas på att jag får en tid redan imorgon...