• sankthans

Vad händer i en dubbelsäng?

Där ligger ni i er dubbelsäng – har ni ett dubbeltäcke (typ 260cm x 240cm) eller två vanliga täcken? Alltså föredrar ni att dela täcke eller är ni territoriella och vill ha ett eget täcke.

Detta är ett något alla tycks ha en väldigt bestämd åsikt om. Ett ämne som brukar komma upp på fester då och då och snabbt bildas två falanger. Dubbeltäckets försvarare mot singeltäckets beskyddare. Man lär sig en hel del om sina vänner när man hör deras argument för eller emot ett stort härligt (ni förstår vilken falang jag tillhör) dubbeltäcke.

• Svar på tråden Vad händer i en dubbelsäng?
  • MissLillan

Jag kan varken säga ja eller nej... är jag den enda?? Vi har 2 täcken men sover ofta under bara det ena...

• redneck girl

inget dubbeltäcke.jag vill ha varmt och gubben kallt.så det är bäst med varsit.

• Kya

nej för mig. jag gillar att snurra in benen i täcket och det är omöjligt med dubbeltäcke.

Filip och Liv, mina stjärnor! :)
  • Ant85

Älskar dubbeltäcket och skulle inte kunna tänka mig att ha två separata täcken!

• memlan

Vi har två täcken. När vi somnar ligger de omlott så att vi kan ligga nära. Men eftersom jag snurrar in mig i täcket när jag sover blir maken helt utan om vi delar. Det har till och med hänt att jag virat bådas täcken om mig men då har han väckt mig.

• sjöberg75

Vill INTE ha dubbeltäcke, jag sover o burrar ihop mig som i en "kokong" o då måste jag ha eget!!

• ELMK

nej jag och min man har skillda just för att man ska kunna ha sitte eget täcke och inte ligga och svettas hud mot hud med den andre hela natten

Elias 090109, BF 100525
  • Disela

Jag skulle aldrig klara av att ha ett stot täcke. Jag blir galen av att min sambo vrider och vänder på sig och han är så otroligt varm. Det skulle bli rena bastun om vi sov under samma täcke.

• 010306

Inget dubbeltäcke men vi delar ofta på ett vanligt ett. Min man är varm av sig när han sover så vill kunna ta eget när de behövs.

Svar på tråden Vad händer i en dubbelsäng?