• sankthans

Vad händer i en dubbelsäng?

Där ligger ni i er dubbelsäng – har ni ett dubbeltäcke (typ 260cm x 240cm) eller två vanliga täcken? Alltså föredrar ni att dela täcke eller är ni territoriella och vill ha ett eget täcke.

Detta är ett något alla tycks ha en väldigt bestämd åsikt om. Ett ämne som brukar komma upp på fester då och då och snabbt bildas två falanger. Dubbeltäckets försvarare mot singeltäckets beskyddare. Man lär sig en hel del om sina vänner när man hör deras argument för eller emot ett stort härligt (ni förstår vilken falang jag tillhör) dubbeltäcke.

• Svar på tråden Vad händer i en dubbelsäng?
  • Kyltsi

Jag tycker bäst om dubbeltäcke. Vi har sovit med ett dubbeltäcke tills för ett par veckor sen. Vi bytte för att vänja oss vid två vanliga tills bebis vill titta ut. Vi känner att vi inte kan/vill sova med ett dubbeltäcke när bebisen ska sova med oss.

• lövet2

Vi har varsitt täcke. Försökte dela när vi var unga och nyförälskade, men jag upptäckte att han alltid slet åt sig hela täcket när han sov ...

• HMEJ

Sover på samma sida i dubbelsängen och delar ett enkeltäcke. Egentligen onödigt att ha en dubbelsäng.. fast det är klart i bland kan det vara bra med lite extra plats.

• Princ

hmmjag har två dubbeltäcken,,så skönt så

• linjes

Dubbeltäcke hemma hos mig, 2 täcken hemma hos honom fast han ligger under mitt så jag inte får nått{#lang_emotions_undecided} Det måste ändras på...

• LyckligtSlut

Varsitt. jobbigt att köpa massvis av nya sängkläder, även om ett dubbel vore mysigt. Och ja, man kan ju tvätta och klara sig på två påslakan, men vill ju använda de fina jag har.

• hannis

Vi hade dubbeltäcke förut och trivdes rätt bra med det men bytte eftersom det var så svårt att hitta snygga lakan. Nu är det ändå rätt skönt att ha varsitt täcke så nu kommer vi nog fortsätta med det.

• CeeJay

NEEEEEJ, usch för dubbeltäcke Jag skulle ALDRIG kunna sova under samma täcke som någon annan, inte ens mina små barn som tar liten plats Jag måste kunna vira in mig i min privata sfär när jag sover

• Anonym (Smörgåsnisse)

Dubbelmacka - JA tack
    Knäckemacka - NEJ tack

Svar på tråden Vad händer i en dubbelsäng?