• Stilla

Hur ska jag bemöta bio-farmor..

Hon träffade min dotter senast i mars 2009 då var hon 14månader sen ringde hon inte svarade inte på sms och jag förstod att hon åter igen blivit "förbjuden" av sin son att träffa sitt barnbarn.. (Han har aldrig brytt sig om sin dotter och förbjuder sina föräldrar att träffa henne, han vill bara glömma)

Jag har nu en ny kille och vi bor ihop sen 6månader tillbaka, N säger pappa till honom och farmor & farfar är han föräldrar. Dom har helt tagit sig an oss och välkomnat oss i i deras familj.
    N fick ett julkort av sin biofarmor men sen var det tyst, inget på hennes 2årsdag.. men så i förrgår kom ett paket med en ungersk folkdräkt och en lite lapp att hon tänkte på henne undertecknat farmor, idag kom ett vykort från budapest.
    Vad ska ja göra? Jag vet inte vilket ben jag ska stå på. Hon har ju en farmor nu, en pålitlig sådan! 
    Och jag orkar verkligen inte deala med besvikelse p ga av dom ytterligare en gång!
    tips?
  • Svar på tråden Hur ska jag bemöta bio-farmor..
  • Stilla

Jag tycker att om hon vill träffa henne så kan hon ringa och säga det..

Fast å andra sidan förstår jag att det är svårt.
    Men är det egentligen det hon säger när hon skickade grejer nu?
  • Stilla

Honom bryr jag mig inte om det minsta.

Grejen är att jag gillar så som vi har det nu.
    Nu är vi en "vanlig" familj..
    Hon kommer säker prata om N biopappa och förvirra henne..
    Jag kommer aldrig lita på henne att ha henne själv och vet inte ens vem jag ska säga att hon är.. farmor K?
  • Stilla

Farmor har ingen kontakt med sin son så det är jag inte orolig för i dagsläget..

Grejen är att Nora har en farmor.. min sambos mamma och min sambo är den pappan hon känner till. Biopappa har aldrig funnits där och jag tror inte det blir ändring på det för han är nog fan sämre än att ändra på sig..
    Hursomhelst så ska biofarmor och jag träffas och äta lunch och prata om alla såna här saker och sen ska hon träffa Nora, men farmor kan hon inte kalla sig, möjligtvis Tant "...." och finnas som ytterligare en person som bryr sig om henne..
Svar på tråden Hur ska jag bemöta bio-farmor..