• Anonym (sexmissbrukare?)

Är jag en sexmissbrukare?

alla.. JAPP ALLA killar har sagt denna meningen till mig.

Grejen är den. Jag har bara haft sex med 7 st. Är 25 år. Så min siffra är ju rätt låg.
    Men jag har nog haft mer sex än andra 25 åringar? för längst jag har varit utan sex på alla dessa elva år är knappt en månad.
    Jag har inte varit singel. För tanken att behöva gå ut och ragga för att få ligg är fruktansvärt.
    Så när jag väl blir singel tar det inte lång tid innan personen ersätts.

Jag har varit otrogen mot alla förutom han jag har nu. Och jag kan seriöst inte ge några garantier.
    (otroheten behövde inte leda till fullbordat sex.. utan jag sög gärna av och liknande Annars hade min siffra nog varit en aning högre...)

Nu till "problemet". Jag behöver en kyss för att bli dyngsur mellan benen. Jag blir vrålkåt.
    med andra ord. Jag är inte tjejen man kan "Hångla med".. det leder alltid till sex. Och blir jag nekad, blir det tyvärr big deal av det.
    Min nuvarande känner nu "fan". För han saknar att kunna "förföra". Det krävs ju som sagt inte mycket.
    I början av alla förhållanden är det ju "kanon". Men killarna pallar knappt ett år, innan de faktiskt tröttnar! (och säger ifrån!)
    Hade jag fått bestämma hade jag fått sex varje dag. Men den tiden är förbi sen tonåren.
    Folk i min omgivning kan avgöra när jag inte "har fått" på länge.. jag har inga pms besvär, jag har "jag har inte fått kuk"-besvär.

åååh tro mig.. Jag FÖRSÖKER att inte vara på... onani ger mig inte så mycket.. bara ibland. Det är därför jag har stor tendens till otrohet.

jag har pratat om polyförhållanden. Men jag har inte styrkan nog att dela med "min man"
    När folk pratar om "vara utan sex i ett halvår" så blir jag gråtfärdig.
    Min pojkvänn pratade om jobb när man skulle resa och vara borta i några månader. utan att höra om lön och liknande sa jag direkt ifrån "då är jag inte kvar i bilden. Jag kommer inte klara det."

Kan man jobba bort detta?? hur?

Ett annat problem jag har.. Ibland efter bråk. Så känner jag känslomässigt att jag är trött på personen.. Men jag skulle aldrig klara att neka sex.
    Jag har aldrig nekat en pojkvänn sex. Jag skulle vilja klara det. För att ha sex med mig är som sagt inget man längtar efter, det får man liksom. Så det känns kanske inte så speciellt.. Och innerst inne, vill jag att det ska bli speciellt.

• Svar på tråden Är jag en sexmissbrukare?
  • Anonym

Det finns många sexmissbrukare till killar, du skulle vara deras drömtjej! Kan du inte försöka hitta en sån pojkvän? :)

Anonym skrev 2010-05-04 23:53:01 följande:
    Det finns många sexmissbrukare till killar, du skulle vara deras drömtjej! Kan du inte försöka hitta en sån pojkvän? :)
    Min tonårsförälskelse ( vi var ihop i 1,5 år) vi hade sex alltid, hela tiden. Jag insåg snabbt att det hade med hans "tonårshormoner att göra" jag frågar ALLTID hur viktigt det är med sex i förhållande. Och hur pass viktigt det är.
    Alla killar svarar att det är bland top iaf.
    Och det är som sagt kanon tills de har "knullat av sig".
    efter ca ettt år, när man har knullat mot/på alla möbler i hemmet och ute, offentligt, kört lite kinky "förbjudna" saker. Så kommer de alltid till en punkt där de faktiskt känner att de har knullat av sig...
    Det blir inte speciellt mer.. "hon vill alltid, går med på allting"

killen jag var ihop med i tonåren (jag kom aldrig till poängen) prioriterar inte sex som han gjorde förr ;)

• Anonym

Hade inte velat vara i din sits.

Prata med nån psykolog det hade jag gjort.

• Anonym

Jag förstår inte vad du menar. Det är ok om killar "vill jämt", men inte tjejer?

Anonym skrev 2010-05-05 01:07:27 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Det är ok om killar "vill jämt", men inte tjejer?
    Ja. Men killar blir typ uppfostrade/upplärda att vi tjejer ska/kommer ofta att säga nej. Så när de får ett nej i sängen så är det "åh, just another monday".
    Men jag får ju problem direkt.
    Om killar är så kåta och tänker på sex hela tiden. Varför vill de då inte?
    Förstår du? sen dag ett har jag fått det inpräntat att män bara vill ha sex. Men så är det ju inte fallet.
  • Anonym (njaae)

Nej, vet du, jag tror inte att du är sexmissbrukare. Jag tror bara att du helt enkelt gillar sex och har ett stort behov av det. http://www.slaa.nu/ är en sida som vänder sig till sexmissbrukare - har själv varit in och kikat där förut eftersom jag liksom du funderade på om jag hade något problem.

Jag är något år äldre än dig och kan nog multiplicera dina sju sexpartners med tio. Japp. Sjuttio pers är nog ett minimum av män och kvinnor jag avverkat. Tilläggas bör dock att ett stort antal av dessa har varit under diverse sammankomster, t.ex. swingersklubbar eller andra privata sextillställningar. Alltså inga jag raggat upp på krogen eller gatan.
    I likhet med dig blir jag för det mesta superkåt bara av en kyss och precis som du beskriver har ett hångel aldrig stannat vid ett hångel utan alltid lett till sex av något slag. Visst har jag många ggr varit destruktiv i min sexualitet kan jag med facit i hand se, men jag kan också härleda de gångerna till perioder då jag själv inte mått bra. (Dock inte p.g.a. utsvävande sexliv utan av andra faktorer.)
    Har också varit otrogen i samtliga relationer eftersom sexlivet som du säger dör ut efter ett tag - HAN vill inte längre. Dock inte i mitt nuvarande eftersom vi bägge gillar sex så pass mycket att det helt enkelt inte har "gått över". 
    I en relation fick jag ofta nej till sex av killen. Det skulle vara på hans initiativ, amen. En gång sög jag av honom i duschen och fick sedan slängt i ansiktet att man inte gör så. När jag nämnde hur skönt det vara att knulla bakifrån slutade han med det - det var för förnedrande att ha sex så, menade han. Oralsex skulle han ge på SITT sätt, annars fick det vara. Att jag sedan inte kom av det var inte hans bekymmer. Ofta runkade han hellre än hade sex med mig. Just den relationen sabbade mig och min syn på min sexualitet totalt och jag kände mig bara äcklig, smutsig och slampig eftersom jag älskar sex.
    Jag förstår inte varför du vill säga nej till sex? Är det så att du inte vill ha sex? Jag menar, annars är det väl bara att ha sex? Inte säga nej för nejets skull?

Enligt mig är sex något roligt. Något avslappnande. En skoj lek, ett kul tidsfördriv. En kär lek i kärleken eller helt enkelt något två väldigt bra kompisar kan ägna sig åt. För mig har sex aldrig varit någon "big deal". 
    Du behöver nog hitta en partner som faktiskt har samma lust och intresse för sex som du har. Inte någon som SÄGER SIG ha det. Med rätt person kommer man aldrig att ha knullat av sig utan hittar hela tiden nya triggers och turn on's. Men betydligt fler män än vad jag trott är tämligen ointresserade av sex efter att ha pippat lös i ett halvår, ett år. 
    Men sexmissbrukare, nej. Det tror jag knappast att du är. Eller jag, för den delen.
  • Anonym

Tja du kan ju tjäna pengar på det (gör klart att jag inte är allvarlig eftersom man måste göra det på fl)

Antar att du inte har några barn, innan vi fick våra kottar så hade vi sex minst 5 dagar i veckan det höll i sig i 6 år så visst finns det killar som vill mest hela tiden. Nu närvi fått två barn på kort tid så är vi nere på ca 3gånger i veckan men ibland bara en, Allt har sin tid i livet skaffa några ungar det är mitt råd

Anonym skrev 2010-05-05 08:17:49 följande:
    Tja du kan ju tjäna pengar på det (gör klart att jag inte är allvarlig eftersom man måste göra det på fl)Antar att du inte har några barn, innan vi fick våra kottar så hade vi sex minst 5 dagar i veckan det höll i sig i 6 år så visst finns det killar som vill mest hela tiden. Nu närvi fått två barn på kort tid så är vi nere på ca 3gånger i veckan men ibland bara en, Allt har sin tid i livet skaffa några ungar det är mitt råd
    jo jag har en 4 åring. och yrket du har skämtat om i början, har jag seriöst funderat på. Men mina relatoner har varit ivägen. Om man säger så
    Anonym (njaae) skrev 2010-05-05 08:06:32 följande:
    Nej, vet du, jag tror inte att du är sexmissbrukare. Jag tror bara att du helt enkelt gillar sex och har ett stort behov av det. www.slaa.nu/ är en sida som vänder sig till sexmissbrukare - har själv varit in och kikat där förut eftersom jag liksom du funderade på om jag hade något problem. Jag är något år äldre än dig och kan nog multiplicera dina sju sexpartners med tio. Japp. Sjuttio pers är nog ett minimum av män och kvinnor jag avverkat. Tilläggas bör dock att ett stort antal av dessa har varit under diverse sammankomster, t.ex. swingersklubbar eller andra privata sextillställningar. Alltså inga jag raggat upp på krogen eller gatan. I likhet med dig blir jag för det mesta superkåt bara av en kyss och precis som du beskriver har ett hångel aldrig stannat vid ett hångel utan alltid lett till sex av något slag. Visst har jag många ggr varit destruktiv i min sexualitet kan jag med facit i hand se, men jag kan också härleda de gångerna till perioder då jag själv inte mått bra. (Dock inte p.g.a. utsvävande sexliv utan av andra faktorer.) Har också varit otrogen i samtliga relationer eftersom sexlivet som du säger dör ut efter ett tag - HAN vill inte längre. Dock inte i mitt nuvarande eftersom vi bägge gillar sex så pass mycket att det helt enkelt inte har "gått över".  I en relation fick jag ofta nej till sex av killen. Det skulle vara på hans initiativ, amen. En gång sög jag av honom i duschen och fick sedan slängt i ansiktet att man inte gör så. När jag nämnde hur skönt det vara att knulla bakifrån slutade han med det - det var för förnedrande att ha sex så, menade han. Oralsex skulle han ge på SITT sätt, annars fick det vara. Att jag sedan inte kom av det var inte hans bekymmer. Ofta runkade han hellre än hade sex med mig. Just den relationen sabbade mig och min syn på min sexualitet totalt och jag kände mig bara äcklig, smutsig och slampig eftersom jag älskar sex. Jag förstår inte varför du vill säga nej till sex? Är det så att du inte vill ha sex? Jag menar, annars är det väl bara att ha sex? Inte säga nej för nejets skull?Enligt mig är sex något roligt. Något avslappnande. En skoj lek, ett kul tidsfördriv. En kär lek i kärleken eller helt enkelt något två väldigt bra kompisar kan ägna sig åt. För mig har sex aldrig varit någon "big deal".  Du behöver nog hitta en partner som faktiskt har samma lust och intresse för sex som du har. Inte någon som SÄGER SIG ha det. Med rätt person kommer man aldrig att ha knullat av sig utan hittar hela tiden nya triggers och turn on's. Men betydligt fler män än vad jag trott är tämligen ointresserade av sex efter att ha pippat lös i ett halvår, ett år.  Men sexmissbrukare, nej. Det tror jag knappast att du är. Eller jag, för den delen.
    Min nuvarande och jag har diskuterat swingers. Och har ett konton på dessa olika sidor.
    Tyvärr var våra jobb mycket ivägen samt barnledighet som inte passade med de vi kom i kontakt med.

(kanske klassas som poly då iaf?)
    Ja jag har haft sex fast jag egentligen inte ville.
    Det har varit tillfällen där jag faktiskt har varit extremt trött
    Eller efter bråk som man kanske inte har diskuterat "färdigt".
    Sen känns det ruttet. För jag känner verkligen av att sexet inte är speciellt, utan bara en nödvändig drift. lika viktigt som mat.
    Ibland äter man en saftig entrecote. och till vardags nöjer man sig med fiskpinnar o mos, för att bli mätt.
    Anonym (njaae) skrev 2010-05-05 08:06:32 följande:
    Nej, vet du, jag tror inte att du är sexmissbrukare. Jag tror bara att du helt enkelt gillar sex och har ett stort behov av det. www.slaa.nu/ är en sida som vänder sig till sexmissbrukare - har själv varit in och kikat där förut eftersom jag liksom du funderade på om jag hade något problem. Jag är något år äldre än dig och kan nog multiplicera dina sju sexpartners med tio. Japp. Sjuttio pers är nog ett minimum av män och kvinnor jag avverkat. Tilläggas bör dock att ett stort antal av dessa har varit under diverse sammankomster, t.ex. swingersklubbar eller andra privata sextillställningar. Alltså inga jag raggat upp på krogen eller gatan. I likhet med dig blir jag för det mesta superkåt bara av en kyss och precis som du beskriver har ett hångel aldrig stannat vid ett hångel utan alltid lett till sex av något slag. Visst har jag många ggr varit destruktiv i min sexualitet kan jag med facit i hand se, men jag kan också härleda de gångerna till perioder då jag själv inte mått bra. (Dock inte p.g.a. utsvävande sexliv utan av andra faktorer.) Har också varit otrogen i samtliga relationer eftersom sexlivet som du säger dör ut efter ett tag - HAN vill inte längre. Dock inte i mitt nuvarande eftersom vi bägge gillar sex så pass mycket att det helt enkelt inte har "gått över".  I en relation fick jag ofta nej till sex av killen. Det skulle vara på hans initiativ, amen. En gång sög jag av honom i duschen och fick sedan slängt i ansiktet att man inte gör så. När jag nämnde hur skönt det vara att knulla bakifrån slutade han med det - det var för förnedrande att ha sex så, menade han. Oralsex skulle han ge på SITT sätt, annars fick det vara. Att jag sedan inte kom av det var inte hans bekymmer. Ofta runkade han hellre än hade sex med mig. Just den relationen sabbade mig och min syn på min sexualitet totalt och jag kände mig bara äcklig, smutsig och slampig eftersom jag älskar sex. Jag förstår inte varför du vill säga nej till sex? Är det så att du inte vill ha sex? Jag menar, annars är det väl bara att ha sex? Inte säga nej för nejets skull?Enligt mig är sex något roligt. Något avslappnande. En skoj lek, ett kul tidsfördriv. En kär lek i kärleken eller helt enkelt något två väldigt bra kompisar kan ägna sig åt. För mig har sex aldrig varit någon "big deal".  Du behöver nog hitta en partner som faktiskt har samma lust och intresse för sex som du har. Inte någon som SÄGER SIG ha det. Med rätt person kommer man aldrig att ha knullat av sig utan hittar hela tiden nya triggers och turn on's. Men betydligt fler män än vad jag trott är tämligen ointresserade av sex efter att ha pippat lös i ett halvår, ett år.  Men sexmissbrukare, nej. Det tror jag knappast att du är. Eller jag, för den delen.
    Tack för ditt långa svar.
  • FIame

Du har inte en tvillingsyrra va? Alla tjejer jag har varit med, vilket innefattar en nymf (som du) .. hänger inte med takten och takt-pinnen haha :

• Anonym (Hormon?)

Jag, vill också ha' sex "konstant", men är helt säker på att "vi tjerjer som har det så", har för mycket manligt könshormon, och så vill vi bli' bekräftade hela tiden. Åtminstone jag, har ganska så kasst självförtroende.

Anonym (Hormon?) skrev 2010-05-05 08:52:52 följande:
    Jag, vill också ha' sex "konstant", men är helt säker på att "vi tjerjer som har det så", har för mycket manligt könshormon, och så vill vi bli' bekräftade hela tiden. Åtminstone jag, har ganska så kasst självförtroende.
    jag kopplar också ihop det. Därför gör det rätt ont att få ett nej.
    FIame skrev 2010-05-05 08:47:05 följande:
    Du har inte en tvillingsyrra va? Alla tjejer jag har varit med, vilket innefattar en nymf (som du) .. hänger inte med takten och takt-pinnen haha :
    nu hängde hag inte med
  • Anonym
    Anonym (Hormon?) skrev 2010-05-05 08:52:52 följande:
    Ja, för det kan ju inte vara så att man bara gillar sex... {#lang_emotions_undecided}

självklart finns det en massa tjejer som är väldigt kåta av sig, och jag FATTAR inte hur ni kan tycka att det är ok för killar att vara så men inte för tjejer? Självklart är det trist att hamna i relationer där man inte är jämna sexuellt, men det är väl bara att leta vidare. Sex behöver inte vara en kille som vill jämt och en tjej som inte vill! Herregud, är det femtiotalet vi lever på?
  • LivingEasy

Att ha en stark sexuallitet är inget missbruk.
    Det är när ev efterverkningar av ditt "beetende" är bestående problem. Skulder elller anmälningar, ja du fattar.

Du är är väl det populära 70-talsutrycket Nymfoman :D

Med mitt ex va det sex 3-5 gr om dagen. Min drömtjej. Äntligen! Trodde jag.
    Visade att hon va full av egna problem.
    Men va hennes närhet tände mig...

Du ska träffa nån som både du tänder på ett sånt sätt och han dig;)

• Anonym (Hormon?)

i bland har jag tänkt att jag ville vara med i porrfilm, men sen när man kollar på dem, så finns det ingen där kvinnan är "matcho", varför är det så? Jag skulle vilja titta på film, där kvinnan har makten, där hon krossar honom totalt, och gör honom till en efterbliven impotent stackare! Nej jag tror fortfarande att det handlar om, att vi kvinnor inte får lov att "ta' för os", på samma sätt som män tydligen får göra! Har en man någonsinn ställd samma fråga?

• Anonym (hanna)
    Anonym (Hormon?) skrev 2010-05-05 15:39:06 följande:
    i bland har jag tänkt att jag ville vara med i porrfilm, men sen när man kollar på dem, så finns det ingen där kvinnan är "matcho", varför är det så? Jag skulle vilja titta på film, där kvinnan har makten, där hon krossar honom totalt, och gör honom till en efterbliven impotent stackare! Nej jag tror fortfarande att det handlar om, att vi kvinnor inte får lov att "ta' för os", på samma sätt som män tydligen får göra! Har en man någonsinn ställd samma fråga?
    Men snälla det finns hur många porrfilmer som helst där kvinnan är dominant mot mannen.
    Anonym (Hormon?) skrev 2010-05-05 15:39:06 följande:
    En domina?

Jag vill vara undergiven..

Så ni tycker inte att otrohet i varje förhållande är ett "problem"?
Svar på tråden Är jag en sexmissbrukare?