• Tittij

Serveringspersonal bröllop

Hej hej,
    tänkte kolla om nån vet en restaurangskola eller liknande i Stockholm där man kan hyra billig serveringspersonal till ett bröllop.

• Svar på tråden Serveringspersonal bröllop
  • Tant Groda

Nu har jag ingen koll på stockholm eftersom jag bor i skåne, men kolla upp vilka gymnasier som har hotell och resturang och sen är det bara att ringa  och höra med dem. De brukar vara villiga att hjälpa till och mycket duktiga

• Cakemaker

Stockholms Hotell och restaurang skola kanske gör sådant? Den ligger vid globen.

• Tittij
    Cakemaker skrev 2010-05-05 08:58:04 följande:
    Stockholms Hotell och restaurang skola kanske gör sådant? Den ligger vid globen.
    Kikade lite på deras hemsida imorse men kunde inte hitta nån info om att de hyr ut personal.

Ingen som har erfarenhet och har hyrt några från nån skola här inne? har ju sett trådar om det tidigare..
  • Tant Groda

Jag tror (till 99%) att alla skolor (resturang skolor) hyr ut sina elever, eller rättare sagt hjälper till så att du kan hitta elever som är duktiga på att server.
    Tror inte att det  står på hemsidan, utan det är något som görs "privat"

• Ord blind
    Tittij skrev 2010-05-05 09:00:05 följande:
    Kikade lite på deras hemsida imorse men kunde inte hitta nån info om att de hyr ut personal.Ingen som har erfarenhet och har hyrt några från nån skola här inne? har ju sett trådar om det tidigare..
    På den tiden jag gick i skolan "hyrdes" vi inte ut. Men ring och prata med skolan.
    ?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Cakemaker

Sen kanske det är så att själva skolan inte står för uthyrning utan att dom kan hjälpa till atta prata med elever och fråga om nån skulle vara intresserad? Ingen aning faktiskt...

• Anna Paulita

Jag gick i Globens HRS när jaggick i gymnasiet och de brukade förmedla jobb till oss, typ att de satte upp lappar på anslagstavlan om kommande event där det behövdes serveringspersonal ect. Detta var ju en halv evighet sedan och jag vet inte hur det funkar i dag. Men ring och fråga.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • jordgubbskakan

Vi hyrde serveringspersonal till vårt bröllop och blev så himla nöjda!
    Jag rekommenderade även företaget till min väninna som gifte sig på midsommarafton och de var också över förväntan superglada över den duktiga personalen!
    Renommé eventpersonal heter företaget och man får upp deras sida om man googlar. www.renommeevent.se

Lycka till! :)

Svar på tråden Serveringspersonal bröllop