• Fylgja

Erfarenheter av AM-kliniken i GBG? (akupunktur)

Efter tre misslyckade FET ska vi göra en liten paus i IVF-andet, men jag funderar lite på¨att pröva på akupunktur i samband med nästa försök.

Googlade lite och hittade en klinik i Göteborg som erbjöd akupunktur just vid IVF-behandlingar. AM-kliniken,

Är det någon som använt sig av dem? Och vad är i så fall era erfarenheter?

Har någon tips på fler ställen i Göteborgsregionen? (Bor själv söder om stan men det spelar ingen större roll)

• Svar på tråden Erfarenheter av AM-kliniken i GBG? (akupunktur)
  • Sjörövarmoster

Jag har varit på AM-kliniken (lagt ner ca 10 000) på akupunktur hos dem. I det stora hela var det ok, men han sa att min temperaturkurva definitivt skulle bli bättre efter ett par behandlingar, men det blev den aldrig =( Eftersom akupunkturen inte ledde till att jag blev gravid, funkade det inte på mig. Jag gick hos killen (Joakim tror jag han heter), hans fru som också jobbar där, var mammaledig just då. Jag fick bara behandling av henne en gång, men hade nog hellre gått hos henne alla gångerna. Lycka till!

• Tistel

Hej Kryddan71, 
    Jag har precis avslutat min behandling på 11 gg på AM kliniken i GBG.
    Har bara gott att säga om dem, de är supertrevliga och vet vad vi IVF:are går igenom. Fick till och med en behandling på återförandedagen (som var en söndag).

Personligen fått behandling av både Joakim  och Jun, och de är lika trevliga även om  jag tycker lite mer om Jun    :o)    .
    Vi misslyckades på IVF försök 1, och har precis avancerat i IVF försök 2.
    Vet inte om akupunkturern kommer att hjälpa oss denna gången. Vi fick endast 1 ägg och inget i frysen. Men jag vill ändå försöka även detta, för man vet aldrig.

Det kostar en del, 480 / gg och räkna med ca 10 behandlingar.  Första besöket kostar 900 och är konsultation + behandling.

Önskar dig STORt lycka till när ni väl väljer att börja igen!

Ps. lämna gärna inlägg i gästboken om du vill ha mer info.
    Kram

Sluta aldrig kämpa
  • Fylgja

Tack för svar! Det är så svårt att avgöra via någons hemsida om de är seriösa eller ej - jättebra att höra från några som använt sig av dem.

Lycka till med IVF nr 2 Tistel! Och hoppas det löser sig för dig med Sjörövarmoster!

• luikkis

hej ni två!

undrar lite hur det har gått för er sedan i maj? ni bor i göteborgsområdet, skulle ni vilja byta erfarenheter med mig?

kram!

Svar på tråden Erfarenheter av AM-kliniken i GBG? (akupunktur)