Inlägg från: BlommyNess12 |Visa alla inlägg
  • BlommyNess12

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

3000 kr är väl rimligt, för el, hyra, vattenkostnader, matkostnader, hygien (typ tvål och schampoo som alla använder och liknande) tvättmedel... Eller?

• BlommyNess12
    vässlan skrev 2010-05-05 15:28:57 följande:
    För att barnen har väl rätt att fylla på sparbössan lite? de flesta vill säkerligen flytta ut men redan att köpa basic inredningsgrejor kostar en del. genom att tvinga sitt barn att betala åt sin förälder (skulle förövrigt aldrig acceptera pengar av mitt barn) så fördröjer man hela utflyttningsprocessen.
    Äsch jag flyttade ut när jag var 16 år gammal, jag och min sambo hade då tillsammans 13.000 kr i månaden. Hyran låg på 4000 för vår lilla tvåa, och vet du vad? Vi inredde hela lägenheten med den månadslönen vi hade och klarade ändå av att överleva. Visst har vi fått uppdatera, uppgradera, spara och greja för att få råd med en snyggare soffa än den för 800 kr från erikshjälpen, men det har ju inte direkt gjort mig dålig på att hantera pengar.

Och nej, det kostar inte så mycket att köpa basic inredningsgrejor, bara du inte kräver att det ska vara sprojtans nytt. En fin och knappt använd servis med bestick, glas, tallrickar asietter kostar ca 300 kr på erikshjälpen t.ex..
    och nej, barnen ska inte betala för sina föräldrar, men barnen ska betala för sig själva...
Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?