Inlägg från: alskdldskjf |Visa alla inlägg
  • alskdldskjf

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

När gymnasiet var avslutat så var det självklart att jag som inte skulle läsa vidare betalade hemma. Jag betalade 2000 kronor i månaden (för över 15 år sedan) och då ingick boendet med all drift, maten och lån av bilar (så länge jag fyllde på bensin om tanken började närma sig tom). Kläder, nöjen och andra inköp fick jag finansiera själv.
    Dessutom hjälpte jag till hemma med vissa förutbestämda saker.
    Hade jag inte fått ett jobb så hade jag inte behövt betala (mina föräldrar hade dock inte godtagit att jag blivit en soffpotatis då de var ganska hårda med just ut och jobba biten), men om man inte är så noggräknad om vad man börjar jobba med utan är mer ute efer en inkomst så finns det alltid jobb att få. Jag jobade som vårdbiträde på en terminalvårdsavdelning.

Så länge hon inte har ett jobb så kan jag väl tycka att 1500 är okej så länge hon fortfarande hjälper till hemma och betalar kläder, smink och nöjen själv.
    Men i dessa semestervikarietider så är det lätt att hitta tillfälliga jobb och hon kan se till att jobba mer än heltid under perioden för att jobba ihop en liten buffert.

Sedan är hon bara nitton år och det är inte lätt att hitta ett fast jobb utan erfarenhet, det är något som man skaffar genom många kortare vikariat och timanställningar.

Jag hoppas hon tar sig upp ur soffan snart och får tag på ett jobb....

Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?