• 1Barn

Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?

3000 betala jag hemma så fort jag fick jobb, hyra och mat pengar! bodde inte hemma länge dock men har andra syskon som gjort de (9 syskon i familjen) de tycker jag är rätt, inte mindre ivarjefall, plus 3000 utav en lön på medium lön 12-14000 så lever man jäkligt gott och kan spara massor med pengar ändå, om man lärt barnet att vara ekonomisk från början, vilket inte alla gör dock men de är ju upp till var och en, flytta hemifrån när jag var 19 för att plugga 1 år vilket hjälpte mig massor nu senare, flytta hem igen bodde hemma 6 månader under denna tiden jobba jag och pröjsa 3000 hemma men fixa lägenhet fort som fasiken, kunnat spara pengar, inga betalningsanmärkningar för räkningar har gått före mat, jag fick lära mig den rätt hårda vägen om räkningar och nödvändigheter i livet, köpte hus vid 27 års ålder för mina sparade pengar osv osv.

som sagt ditt barn får ju tillbaka pengarna på ett eller annat sätt senare som en annan sa här inne, ligger man risigt till någon gång så vet man att man har sina föräldrars stöd om de krisar sig och vice versa.

Svar på tråden Vad är rimligt att en 20-årig dotter betalar för att bo hemma ?